pony loot niet lekker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

pony loot niet lekker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 20:52

Hallo,

sinds ik terug ben van vakantie loopt ze niet lekker meer onder het zadel Scheve mond
ik zelf weet niet goed wat het is stijf is het niet ze loot erg vlot.
Maar het is meer hobbel bobbel enzo Verward
goed uitleggen lukt me niet ze luister wel ofzo maar loopt niet lekker op een manier.
probeert eruit te komen onder het werken..
wie weet wat je hier aan kan doen.
ze loopt er omhoog met der hoofd en ik vind haar niet eens meer lekker rijden Verward

gr

Naomi21

Berichten: 2493
Geregistreerd: 05-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-04 21:03

klinkt alsof ze haar rug wegdrukt. Probeer haar toch omlaag te rijden. Misschien dat een paar x aan de longe scheelt, ik denk dat ze of stijf is van het stilstaan in je vakantie ofdat ze zich teveel heeft uitgeleefd (als ze buiten staat) en daarmee misschien iets verrekt heeft.

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-04 21:36

okej maar onder de longeer lijn loopt ze het zelfde;-)en ze heeft in stal gestaan in de vakantie me moeder en me nicht hadden haar gedaan en gewoon mee gereden en gelopen

Djammie
Berichten: 70
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:24

Ik denk idd ook dat ze haar rug wegdrukt...

Je zou haar een paar keer in de week kunnen longeren met een bijzetteugel die haar "dwingt" laag te lopen waardoor ze haar rug wel MOET gebruiken.

Verder tijdens het rijden ook steeds voorwaarts neerwaarts werken.
Gaat wel enige tijd duren, maar zo wordt har rug weer sterker en kan ze hem straks weer beter gebruiken waardoor je weer lekkerder zit.

Tijdens het vwnw rijden wel licht blijven rijden, doorzitten verstoort de spieren!

abcde123
Berichten: 1762
Geregistreerd: 02-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 10:36

met bijzet longeren!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-04 10:45

veel voltes en overgangen rijden, vind ikzelf fijner dan met bijzet.
en probeer zo voorzichtig mogelijk licht te rijden!

xSuusx
Berichten: 1299
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-04 16:04

hoi, anniek,

lonmgeren met bijzet wagen we het maar niet op;)weord ze levensgevaarlijk dus doen we dat niet.
vamp ik denk dat ik ienderdaar nog meer moet rijden met viguren

spyro
Berichten: 293
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-04 19:39

Hoi Lachen
Het klinkt inderdaad alsof ze haar rug weg drukt en dus rugpijn heeft. Als een paard rugpijn heeft loopt hij stijf, wilt onder werk vandaan komen en is humeurig.
Mijn advies is laat er eens een fysio naar kijken. Een fysio kan ontdekken waar de klachten zich bevinden en kan je helpen je paard weer van deze klachten af te helpen. Ze zal je paard dan gaan masseren, kijken hoe zijn gangen zijn, hoe het zadel zit en wat je zelf kunt doen verder in je training. Ook zal ze je zelf massage technieken mee geven.
Het voordeel is ook dat het niet duur is om een fysio te laten komen ongeveer 35euro en je zit er niet gelijk aan vast.
Ik zou het je echt adviseren om dat te doen en niet zelf te gaan rotzooien. Je hoort namelijk wel eens dat paarden zover zijn doorgereden met rugklachten dat ze later niet meer konden fungeren als rijpaard.
Als je geen fysio wil laten komen kun je ook altijd je veearts er naar laten kijken en vragen naar zijn advies.
Succes