aan de teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
blupie
Berichten: 627
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: elburg

aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 10:06

hoi ik rij op een haflinger en ik wil haar graag aan de teugel hebben ik weet dat ze het kan want als je met een bijzet teugel rijdt kan ze het ook maar ze wil het niet als ik me handen sluit en weer ontspan reageert ze daar helemaal nie op heeft iemand tips hoe ik haar wel aan de teugel krijg ? Lovers dan wil ik het graag horen OK dan!

Chade

Berichten: 458
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:15

Ik rijd mijn paarden aan de teugel door middel van samenhang van ophoudingen en een goede zit en door een versterkende functie van mijn binnenbeen / buitenbeen. Even een vraagje : je wilt haar graag aan de teugel hebben.. Verward Wat is voor jou daarvan de reden ? Omdat je het leuk vind ? Omdat je het mooi vind ? Dat zijn absoluut geen redenen om een paard nageeflijk te laten lopen.

Bij mij kan ik niet al na 3 min. als ik erop zit al gelijk nageeflijk rijden. Dat duurt ongeveer een half uurtje als ze helemaal warm is en goed reageert op mijn been. Probeer je Haf eerst wat actiever aan het been te krijgen en als dat lukt kan je gaan proberen om op een volte stelling te gaan vragen. Als je de goede hulpen geeft zal je Haf waarschijnlijk naar beneden komen.

Je kan niet alleen nageeflijk rijden door alleen maar je handen openen en te sluiten. Daar komt eigenlijk veel meer bij kijken. Knipoog Als je de zoekfunctie gebruikt, zal je zien dat je onwijs veel topics hier over zult vinden. Ik hoop dat je hier misschien je antwoord in kan vinden. Als je nog vragen heb aan mij, kan je me altijd een PB sturen !

Groetjes Chadé

[RT] FAQ: veel voorkomende rijtechnische problemen

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 10:44

Er zijn hier echt al heel veel topics over geweest. Lachen
Ik krijg mijn paardje ook niet de eerste paar minuten mooi nageeflijk en ontspannen, pas een paar minuten later begint hij te lopen! Je moet gewoon blijven oefenen en niet je pony in een krul trekken. Je handen voor je houden en je pony met je benen naar de hand toe rijden!
succes ermee! OK dan!

blupie
Berichten: 627
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-04 11:18

owkee bedankt want als die aan de teugel loopt loopt ze een stuk meer ontspannen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 11:32

Zie inderdaad de FAQ (de link in het bericht van Chade).