Wegrennend paard,etter of heeft ie ergens last van??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-01 13:59

Hallo!Myn paard heeft weer eens iets nieuws uitgevonden.Als ik gewoon op een volte aan t werk ben of een wending maak pakt ie t bit vast en sjeest ie in volle galop ineens de andere kant op.Is dit weer een van zn etterbuien of kan er echt iets zijn?Ongeveer 2 weken terug had hij 1x zyn rechtsachterknie op slot.Kan dit verband hebben met elkaar?Ik heb t met mn instructeur besproken en samen een oplossing bedacht,daar liep ie een paar x goed bij maar nu is ie weer begonnen.Wat kan ik t beste doen?? Verward

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: carlijn83 op 2001-11-25 13:01 ]</font>

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 22:58

Het is niet makkelijk om zo te kunnen zeggen of hij wel of niet ergens last van heeft maar het kan wel, mijn paard deed dit ook, plots wegrennen of niet meer in de rechtergalop aanspringen, ik was wat argwanend over zijn rug en heb er een fysio bij gehaald. Conclusie; hij had verschrikkelijk pijn aan zijn rug, 1 bepaalde plaats die dus bij buiging (bv op de volte)in het lichaam tegen de kussens van zijn zadel kwam.
Wij hebben een nieuw zadel laten aanmeten en ik kan sinds een week, na 3 maanden!, weer vol aan het werk met hem.
Het hoeft dus niet altijd "etteren" te zijn.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:30

Moeilijk om zo van achter een pc te kunnen inschatten wat er met je paard is.
Dat het iets lichamelijks is, is niet uit te sluiten. Daarvoor kan je het beste de DA even raadplegen.

Als dat het niet is, kan het een *etter* reactie zijn. Als ie dat doet flink je stem verheffen en zelf vooral diep blijven zitten. Hem vooral NIET terug pakken vanuit galop, maar zelf ontspannen gaan zitten en hem door drijven. Als hij aangalopeerd als ie wegrent, laat jij hem door galoperen.Flink je benen eraan. Op het moment dat je merkt dat hij moe begint te worden, neem jij het roer over. Dus door drijven, hij moet lopen op zijn eigen benen, en jou hulpen en niet andersom Haha!
Elke keer als hij wegspurt drijf jij hem net iets harder door dan hij al loopt.

Laat in ieder geval, voor je dit gaat proberen, even je DA kijken naar zijn rug, mond en benen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:51

In een wending moet hij een achterbeen verder onder de massa plaatsen, als dat nou net toevallig het been is waar hij last van heeft, dan kan dat zo'n reactie geven, terwijl hij rechtuit geen problemen heeft. Is het altijd op dezelfde hand?

Captain_oud
Berichten: 88
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: Langelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 19:46

Kijken wanneer hij het PRECIES doet en dan da voor rug en been controle. Dit moet minstens eens per jaar vind ik... MAar ik weeet vanaf hier ook niet wat er is maar ik zou hem een grondige ' beurt' geven

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 19:53

Margreet**
Ja, hy doet het byna altijd alleen op de rechterhand. eerst alleen in de galop maar nu ook in draf.Dan sjeest ie zo ineens weg over zijn linker schouder.
Ik heb hem vandaag aan de longe aan t werk gezet en toen liep ie goed en braaf zn werk.
Maar, ik ga er naar laten kyken en anders eens flink aanpakken!
Thanx voor jullie reacties!