Zwaar in de hand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 19:55

Mijn paardje begint nu lekker te lopen maar erg zwaar op mijn handen te steunen. Het leek gisteren wel of ik 100 Kilo aan het ophijzen was. Het was zo erg dat mijn vingers rood aanliepen en ik dus blaren op mijn handen heb. Ik probeer hem al zoveel mogelijk van achteren naar mijn teugels toe te drijven maar hoe los ik dit op ?


*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:05

Hoi Tamara
Nou zelf loslaten, vragen en dan weer los. En been been en nog eens been. Rij hem eens extreem voorwaarts en dan weer terug en zelf meteen weer loslaten.
Succes ermee!

Groetjes Jolanda

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:19

het kan dan zijn dat je paard op de voorhand knalt.
veel overgangenrijden, en loslaten als je merkt dat ze gaat hangen, zal ze wel struikelen, maar dat moet je wel ff voor lief houden. zeer veel overgangen.

suc6 er mee

gr lara

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:31

Smiles doet het ook. Laat hem niet steunen, hij heeft zijn eigen hoofd te dragen handen toesteken en drijven desnoods een tik. Niet terugtrekken krijgt hij alleen maar een harde mond van en dan wint hij de strijd. dus been en loslaten

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 20:55

Los laten ? Kun je dat wat duidelijker vertellen, kan toch moeilijk mijn teugels los gooien, moet ik mijn handen wat naar voren brengen ?. Ik kreeg juist net te horen hem wat rustiger te gaan rijden aangezsien ik nu de bak met hem door cross, maar dat is denk ik beter dan dat hij zo zwaar wordt.

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 20:58

handen naar voren tot hij niet meer hangt en als hij dan nog hangt teugels iets laten vieren maar wel zorgen dat hij dan niet met zn neus in het zand kan gaan lopen maar drijf hem omhoog. Wel af en toe terug nemen. als hij niet hangt zelf ook goed ontspannen en belonen met je stem

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 21:13

Als je paardje te hard gaat dan heeft het niet zoveel zin om maar te blijven drijven terwijl hij zo zwaar is, dan pomp je alleen maar meer gewicht in je hand zeg maar.
Je paardje moet leren zich licht te maken op jouw been, jouw been moet hem stimuleren om zichzelf te dragen, maakt niet uit op welk niveau je rijdt.
Hoe doe je dat?
Je blijft uiteraard wel rijden met je been, maar niet meer zo hard (tempo). Als je jezelf iets zwaarder maakt dan gaat hij waarschijnlijk ook wel rustiger lopen. Tegelijkertijd blijf je ophoudingen maken met je hand, niet te zwaar, maar licht. Je probeert om je hand licht te houden en niet aan je te laten trekken door je paard. Het knijp-ontspan-knijp-0ntspan verhaal. Het lijkt eerst niet te werken, maar het lukt wel. Op die manier kan hij niet meer jouw hand inpikken en daardoor alsmaar weglopen voor je been. Jouw beenhulp moet iets anders worden dan alleen maar voorwaarts.
Overgangen rijden is goed, maar niet te haastig. Neem voor iedere overgang de tijd en vooral ertussenin.
Zodra je paard zich even licht maakt, beloon je hem door te ontspannen.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-01 22:31

Geweldige uitleg ! Ik ga morgen meteen oefenen.

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-01 22:59

probeer je paard op het bit te laten kouwen, dan laat ie zich beter los

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 12:32

precies zoals lov zegt.
een paard kan nooit hangen op een hand die niet vast houd.Zelfs niet vastpakken op een bit dat niet vastgezet word door de hand.Iets terug rijden in tempo op je zit en ophoudingen rijden probeer hoe hard ie ook probeerd te hangen niet terug gaan hangen maak los.
Lodewijk maakte 1 keer de vergissing te gaan hanegn toen heb ik dus idd de teugels los gegooit zodat we bijna samen aan de grond lagen maar hij heeft het niet meer gedaan

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Flus
Berichten: 85
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-01 16:54

Druk vragen en weer helemaal los laten, en weer druk en weer los, enz..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider en 58 bezoekers