Wiebelhanden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:20

@ Tzatzi: maar dan zet je je handen vast??? dat klopt niet naar mijn mening want je handen moeten licht meeveren in de beweging van je paard...nooit vastzetten!!!


Kafue

Berichten: 3437
Geregistreerd: 04-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-04 23:23

klomp schreef:
ja hoor dat leren wij ook in nederland!!:D ik heb geen wiebelhanden, maar kan mij er wel iets bij voorstellen....zeker bij paarden die erg hoog opgooien...het lukt me dan wel maar heb er wel soms toch moeite mee. als je naar duitsland gaat wil ik best eens met je mee hoor voor een training...leuk!!! Tong uitsteken



Mijn paard gooit ook hoog op, heeft een enorm gangwerk. Maar vereiste is wel dat je je handen stil houd. Als je verwacht dat je paard een stille aanleuning geeft moet jij je handen stil houden dat is klaar.
En als je verwacht van het paard dat die het goed doet moet je jezelf 100 punten geven en er alles aan doen om het goed te leren.
En mee naar duitsland om bij de les te kijken met alle plezier hoor. Ik les iedere woensdag avond en mijn paard staat ook in Duitland.
Dus kom maar. We hebben les van de Jeugd kreistrainer.

Nicht alles was aufgerollt ist, ist auch Rollkur

Wij snijden stickers op stickerfolie leuk idee voor sint of de kerstman. Ideaal als reclame object voor trailer, auto, kast, noem maar op
Zie advertentie [EA-CO] Stickers met naam paard, afbeelding paard

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 11:18

@kafue: ik heb mijn handen ook stil hoor, alleen heb ik er "soms" moeite mee. maar de aanleuning van mijn handen naar de mond is vrijwel altijd hetzelfde. kan het je helaas niet effe laten zien, maar ze blijven op 1 plek!
zou graag met je meegaan, maar heb alleen geen eigen vervoer momenteel...dus heb je een optie dan hoor ik het wel!

Chantal_Ivan
Berichten: 95
Geregistreerd: 25-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-04 20:59

BasjeGuwrl schreef:
Nou, zoals de titel al zegt heb ik last van "wiebelhanden"
Het lukt me gewoon niet om ze mooi stil te houden
Ook heb ik heel vaak als k 2 rondjes heb gereden een teugel
weer langer dan de andere Verward terwijl k ze eerst gewoon op maat had, heb ik na 2 rondjes meestal één waslijn Bloos!
K denk dat dit komt omdat k mn handen niet stil genoeg houd..
Mn paardje is ook niet de makkelijkste als t gaat om "stil houden" aangezien hij errug "hobbelt" Haha!
(echt de eerste keer had ik t idee dat k voor t eerst op n paard zat Tong uitsteken)
Heeft iemand tips om die wiebelhanden eruit te krijgen ??



wat je kunt doen in aan de ringen van het borstuig bv stro touwtjes doen en daar je pinken doorheen. de touwtjes natuurlijk wel zo lang maken dat wanneer je je pinken er doorheen hebt, je handen wel op de juiste plaats zitten!!

en wat je tegen waslijnen kunt doen Lachen simpelweg knopen in je teugels leggen! zo dat wanneer je je hand achter de knopen hebt, je de teugel opde juiste lengte vast hebt

some times is hard, to make things clear

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:00

Wat bij mij helpt om mijn handen wat stiller te houden: mijn ellebogen niet teveel van mijn lijf af houden (ja, ik zit er echt als de eerste de beste havenwerker op *LOL* )
Ik zal dit even illustreren met een tekening

(van de voorkant bekeken)

Dus niet zo:
. . O
. / | \
. \ | /

Maar zo:

. O
. |||
. |||

Pling

Veel succes!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:28

maar wel je armen gebogen houden neem ik aan want je moet wel kunnen meeveren lijkt mij??

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:48

klomp schreef:
maar wel je armen gebogen houden neem ik aan want je moet wel kunnen meeveren lijkt mij??


Ja, dat wel, van de zijkant ziet het er weer anders uit. Dan zijn ze gewoon in een hoek.

Ik zit dus echt met mijn ellebogen een kilometer van mijn lijf af en daardoor gaan mijn handen heel hard wiebelen (vooral met doorzitten).

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-04 13:50

hahaha! tja het blijft lastig...bij is het er gelijk altijd goed ingestampt dus heb er zelf nauwelijks last van! goeie tip voor anderen hoor!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers