wat te doen bij deze galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

wat te doen bij deze galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 00:34

hai,
mijn pony heeft altijd moeite gehad met de rechtergalop, die zit er nu weer in maar af en toe springt ze nog wel eens verkeerd aan, van mijn kant dus terug nemen en opnieuw aanspringen wat goed werkt.
mijn pony is ook altijd wat slomerig (lui Verward) geweest,

nu heb ik dus dat als ik aanspring, ze als een noodvaart weg galoppeerd, bij het terugnemen gaat ze niet draven en op een volte maken lukt niet (of wel maar dan gaat het racen daarna weer verder), ik kan eigenlijk geen normale bocht maken.

op de linkerhand heb ik dit weer niet, vanuit de draf is het een nette overgang naar de galop en zelfs nageeflijk.

hoe kan ik dit gaan oplossen, ik heb 1 keer geprobeerd wat strenger te zijn met het bit, maar ook dit had geen nut... ik snap er helemaal niets van Verward

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 08:38

Goed voorwaarts houden in de draf voor je de overgang maakt. en in galop misschien een keer verlichte zit.
Om er zeker van te zijn kan jemisschien een keer iemand naar de rug laten kijken. Misschien zit daar wel iets niet helemaal goed.

Theake

Berichten: 1032
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:07

Inderdaad, laat eens naar haar rug kijken. Misschien ben jij (onbewust) ook wel veel meer gespannen en gaat ze daarop zo reageren. Succes!

Je doet mijn wereld lachen, zoals ik steeds al wou... :+: ♥ N'Oubliez Jamais ♥ :+: Esperanza ♥ Z1!! :+:

Arnyek
Berichten: 638
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 09:28

Ik ben het eens met de post van Theake. Als ze eerst de rechtergalop alleen moeilijk vond maar niet ging rennen, kan het evt. haar rug zijn. En het kan ook zijn dat jij erg gespannen bent (onbewust). Als het haar rug niet is kan je kijken wat andere mogelijkheden zijn.
Het kan zijn dat ze te weinig balans heeft bij de rechtergalop waardoor ze gaat rennen om haar balans te bewaren. Je kan proberen door te longeren (met touwtjes) haar balans te verbeteren. Hopelijk is het haar rug niet! Succes...

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 10:45

het ligt niet aan haar rug, die is namelijk meerdere keren nagekeken.
in delinkergalop deed ze het voorheen ook, dat is nu dus opgelost terwijl de linkerhand eigenlijk een wat moeilijkere kant is, voor bijvoorbeeld het maken van een ronde volte oid ze is gewoon iets meer stijfjes.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Arnyek
Berichten: 638
Geregistreerd: 09-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 11:51

Probeer dan voor het rijden haar even te longeren met touwtjes of ipv rijden haar een aantal keer te longeren om zo haar rug beter te leren gebruiken en haar soepeler te krijgen op de rechterhand.

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 12:17

dat was bij mij vroeger ook het probleem Bloos! echt vervelend ja! ik had gewoon veel overgangen gemaakt toen Haha!

Ik ben enorm gestoord.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-04 14:28

Arnyek schreef:
Probeer dan voor het rijden haar even te longeren met touwtjes of ipv rijden haar een aantal keer te longeren om zo haar rug beter te leren gebruiken en haar soepeler te krijgen op de rechterhand.



zal ik gaan doen OK dan!
bedankt voor advies!!! Knipoog

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers