Aan de teugel of weglopen van de teugel?

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Peachy

Aan de teugel of weglopen van de teugel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-04 20:26

Als ik op mijn pony rij en ik doe helemaal niks, dus geen been en niet met de teugels spelen dus alleen contact heb met de mond, loopt hij gewoon lekker door en heeft hij contact met mijn hand.
Zodra ik mijn been er aanleg en een beetje ga spelen met de teugels ( of zelfs dat niet eens dus alleen mijn been er aanleg) gaat hij gelijk naar beneden met zijn hoofd naar zijn borst toe. Zeg maar in een krul lopen.
Ook zet hij stevig zijn achterbenen eronder, maar nu vroeg ik me af zou hij toch niet juist weg lopen voor de teugel?
Hij loopt dan echt bijna met zijn mond tegen zijn borst aan ook al heb ik de teugels niet stevig vast. Of zou hij gewoon erg zijn best doen of zou het misschien wat anders kunnen zijn?

01-02-08 Lotte!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 23:12

kan je misschien een foto plaatsen? dan is het misschien duidelijker in wat voor houding hij loopt

Warina (Commandeur x Krawall) 05-05-'80 - 08-09-'09
United (Havidoff x Jazz) B +13, L1 +17, L2 +25, M1 +25, M2 +12 Z1+8

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 06:49

zal wel aan mij liggen maar je moet toch altijd alleen maar...contact hebben met de mond?
als jij steeds speelt met je teugels lijkt me heel storend voor je paard en vandaar dat ie met zijn neus naar zijn borst toe gaat lopen..

A woman needs two men in her life - the horse of her dreams and a jackass to pay for it.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-04 17:56

Ney niet de hele tijd, ik hoef maar 1x een kneepje in de teugel te geven en hij loopt al naar beneden.

01-02-08 Lotte!

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:50

Als ik het zo lees lijkt het er op dat hij achter de teugel kruipt, en dus wegloopt van de teugel. Maar dit is natuurlijk erg moeilijk te beoordelen van achter de computer.

Probeer je pony eens te laten zakken, naar het halsstrekken toe. Je merkt dan direct of hij je hand volgt of niet. Als hij niet voorwaarts neerwaarts wil zakken is de kans groot dat hij inderdaad achter de teugel kruipt.

Vraag het anders eens aan je instructrice (mits je les hebt natuurlijk..).

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 16:51

Hij kruipt er zo te horen idd achter. Kan zijn dat ie dat in het verleden zo geleerd heeft (misschien is ie bang voor het bit). Een van mijn paarden had dat om die rede, nu na zo'n 2 jaar doet ie het onder het zadel bijna niet meer. Los (met loswerken of aan de longe) doet ie het nog steeds als je 'm laat aandraven of -galoperen.
Je zult hem moeten leren om je hand naar voren en omlaag op te zoeken, inplaats van 'm te ontlopen. Dat kost veel geduld en goede 'live' instructie is daar wel voor nodig. Gebruik ook de zoekfunctie, dan kom je wellicht nog wat goeie tips tegen.

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 17:03

Hij loopt dan achter het bit, je hebt bijna geen contact dan of wel?

Ik maak pasteltekeningen in opdracht: www.irisholt.nl
moeder van Daisy (24-04-09) en Mike (03-05-11) :):)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie