opstappen is een ramp :\

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:25

Pik je hem niet met je teen in zijn zij ofzo? Of is ie daar bang voor?
Voorzichtig opstappen terwijl iemand hem vastheeft, blijft ie stilstaan goed belonen. Op/afstappen kun je goed oefenen als je al gereden hebt. Hij is dan zijn overenergie kwijt en misschien wat rustiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:23

Je bent me net voor
Ik wilde ook zeggen, prik je hem niet met je voet?
En dat doe je sneller dan je denkt hoor Lachen

En idd het op en afstappen gewoon als een oefening onder het rijden mee pakken.
Elke keer op een andere plek van de bak, mooi halthouden en op en afstappen.
Laat hem dan ook geduldig wachten met weg stappen, tot jij het zegt.

En praat streng tegen hem als hij niet stilstaat, beloon hem de hemel in als hij het wel doet.

verootjoo
Berichten: 35652
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 10:55

Misschien heeft hij moeite met het bewaren van zijn evenwicht als jij ineens aan een kant gaat hangen? Probeer eens met een opstapje Lachen

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 11:58

dat zou ook kunnen verootjoo.
rk, marliesje: zal der een keer op letten, weet eigenlijk niet of ik dat doe, ik geloof van niet...

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 15:54

De meesten 'geloven' van niet, en doen het toch. Het zal je verbazen hoeveel het wel doen!
En ja juist daarvan kan een paard het even niet snappen, en omdat jij hem tegelijk tegenhoud en prikt met je voeten/tenen. Dus ja let er maar ff op Haha!

En waarom kan niemand hem vasthouden, afleiden zo nodig?
En een opstapje kan ook wonderen doen! Gebruik ik ook. (Ja mijn paard is ook 1.80..Schijnheilig )

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:09

en een keertje rechts opstappen?? hoe gaat dat? Misschien beter voor het evenwicht?

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 16:16

Neem je buitenteugel eens een stuk korter dan je binnenteugel, zodat ie naar rechts gesteld is. Zo kan de pony makkelijker zn evenwicht vinden. Ej verder: soms helpt het gewoon ook om m een keer goed duidelijk te maken dat ie (*schreeuwt*) STILLLLL moet blijven staan potverdorie!

Bloompje
Berichten: 88
Geregistreerd: 14-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 17:14

Hoi, wellicht kan je ook even kijken of je zadel wel juist is. Of deze correct ligt etc.etc. Laat er in iedergeval ook iemand naar kijken met veel verstand van zadels. Een van de kenmerken dat er iets niet in orde is met bijv. het zadel merk je al bij het opstijgen, en zal het paardje weglopen.