opstappen is een ramp :\

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:23

Citaat:
Dat zijn dingen die je moet weten/aanvoelen

of je instructrice
Dan hoef je zijn veleden niet perse te kennen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:37

pharagirlke schreef:
tenzij mijn lesgever mij niet echt nuttig advies zou geven.


Als je lesgever je bij deze vraag geen nuttig advies kan geven, hoe moet dat dan in de toekomst?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 17:38

vraag t eens aan der?
voor de rest is t een hele goede. alleen nu zei ze alleen van oefenen. mar neit echt hoe
dat ik moest oefenen had ik zelf ook wel kunnen verzinnen Verward

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:42

Hallo? JIJ hebt dat paard, JIJ wilt wat van haar. JIJ hebt een probleem als het niet wordt opgelost, ZIJ niet ,IK niet, BOKT niet...

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 17:43

Cassidy schreef:
Hallo? JIJ hebt dat paard, JIJ wilt wat van haar. JIJ hebt een probleem als het niet wordt opgelost, ZIJ niet ,IK niet, BOKT niet...

vanwaar komt die reactie plots Bloos!
*sorry snap t even niet Bloos-schaam-*

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:45

pharagirlke schreef:
vraag t eens aan der?


Ga ik dus echt niet doen. De vraag was aan jou gericht...
Als je bij deze kleinigheden al geen steun krijgt, hoe moet het dan bij een echt probleem?

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 17:59

ik denk dat je zelf had moeten aangeven dat je niet weet wat zij met oefenen bedoelt en je het dus aan haar zult moeten vragen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:07

Moet jij altijd de aanwijzingen van je instructeur uit zijn neus trekken? Als iemand een probleem heeft en je krijgt als antwoord: moet je oefenen...hallo?

Nienke

Berichten: 3205
Geregistreerd: 01-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:34

als mijn instructrice dat zegt zoek ik een ander Knipoog

maar waarschijnlijk blijf je graag bij deze, in dat geval, stap in het vervolg nog niet op als ze er nog niet is, en ga het samen eens oefenen.

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:34

ik niet maar ik heb een goede intructeur die mij preccies kan vertellen hoe of wat en het zo duidelijk verteld dat ik er ook nog wat van snap Haha! Maar zij geeft zelf aan dat er alleen dat gezegt word nou als je het dan niet begrijpt vraag het dan, of zoek iemand anders.....

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 18:45

dit is die waar ik ook mee op wedstrijd ga voor der paarden enzo als ik niet moet (wat nu nog niet veel gebeurt dat ik moet als zij gaat Knipoog)
dus vandaar dat ik graag bij der zou willen blijven.

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 18:49

Als je instructrice zegt dat je dat moet oefenen, en ze zegt niet hoe en jij weet niet hoe, dan lijkt het me logisch dat je even om een wat betere uitleg vraagt. Waarschijnlijk zal ze jou dan ook uitleggen dat, zoals vele mensen hier al gezegd hebben, je pas opstijgt als je pony stilstaat, niet eerder. En al duurt dat een half uur, je gaat pas zitten als hij geen stap meer zet. Steek jij je voet in de beugel en loopt hij op dat moment weg, dan haal je je voet er weer uit en zet je 'm opnieuw stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 20:26

Even een vraagje...
Als je naast je pony staat en je vraagt hem stil te staan, wordt hij dan ook onrustig of ongeduldig?
Want dan begint je probleem al voor het rijden en komt het alleen op het moment van opstappen extra tot uiting.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 20:53

Marreke schreef:
Even een vraagje...
Als je naast je pony staat en je vraagt hem stil te staan, wordt hij dan ook onrustig of ongeduldig?
Want dan begint je probleem al voor het rijden en komt het alleen op het moment van opstappen extra tot uiting.

als we m vragen stil te staan doet ie dat ook.
maar alsik mijn voet in de beugel zet gaatie dus wel draaien.
of bedoelde je dat?
want ik begrijp je vraag niet echt Bloos

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 21:49

Ze bedoelt of hij, als je met 'm aan de hand loopt en je vraagt hem stil te staan, dan ook blijft draaien.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-04 22:02

nee, dan niet.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 00:21

En als je hem nou in een hoek zet, met iemand er naast?

Lauraa91

Berichten: 306
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:08

heyy
het licht er niet aan of je een hengst of ruin hebt
ik heb zelf een ruin die wel bleef staan met opstappen
maar zodra hij iets te lang stil moest staan kwam
die ook omhoog Scheve mond Je moet gewoon heel erg concequent
blijven en niet ofgeven. Een vriendin van mij had een
merrie en die bleef ook niet stil staan. Dus het maakt niet
uit of je een hengst of ruin of merrie ofzo heb
kuzz laura
veel succes

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:13

Ik ben er verder wel mee eens dat je dit soort ongehoorzaamheid problemen vaker met een hengst hebt, dan met een ruin of merrie, die houden dit niet zo lang dan vol. Verder met de andere adviezen mee eens. (wat die ook alweer waren Verward )

Ik ken ook een (heel toevallig Bloos ) merrie die dit ook heel erg deed, en tja, als je er niks aan doet(wat de eigenaaren dus niet deden.. )
(en ik weet niet wat je instructeur bedoelt met 'oefenen') gaat dit niet over. Hij gaat dan ook echt letterlijk elke keer dat jij opstapt rondjes draaien en omhoog komen. Ik heb wel eens ooit gelezen dat als iemand voor hem stond (wat mij dan ook niet erg slim lijkt ivm het omhoog komen) en hooi geeft, dat ie stil staat om te eten en dat jij erop klimt. Daarna natuurlijk overdreven veel belonen .
Misschien doe je het te grof, of kom je te hard in het zadel neer, of trek je op dat moment idd te veel op te teugels. Misschien vindt hij het lastig als jij aan het zadel trekt, misschien kun je een stoel gebruiken, kijken hoe hij daar op reageert

IIg succes!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 09:14

preccies

melody2
Berichten: 891
Geregistreerd: 26-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 10:57

Een hoop commentaar maar weinig tips.
Ik geef zelf ook les en ik adviseer altijd bij een paard dat niet stil wil staan bij het opstappen om tijdens het opstappen je linkerteugel gewoon op maat te houden en je rechterteugel heel kort te houden, zodat hij helemaal naar rechts kijkt. Kijk wel uit dat hij niet een voetje opzij zet naar jou toe en daarbij op je tenen gaat staan. Als je dit een paar keer oefent zul je zien dat het steeds beter gaat.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 11:40

Paard heeft niet veel respect voor jou. Staat hij stil bij het poesten enzo? Zet hem met zijn neus in de hoek en stijg dat op, draait hij jouw kant op, geef hem dan een flinke por. Hij mag niet over jou heen lopen. Staat hij nog niet stil, net zolang alles herhalen totdat hij wel stilstaat.
[wat ik altijd deed, pony draaide weg van mij, heb mijn arm+zweep over zijn rug gelegd, en een flinke mep gegeven een de rehcterkant, hij schrok zo, dat hij spontaan stilstond. Hij durft niet over mij heen te lopen. Heeft het nooit meer gedaan! Houd er wel rekening mee dat het gevaar voor eigen leven is.]
Succes

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 18:30

hey phara, sinds kort heeft mijn lieve eigenwijs dit ook Scheve mond
zij draait altijd rondjes om mij heen, wat ik dan doe is eerst haar stil laten staan (ho is ho!), ik heb de rechter teugel wat korter, ze staat met haar hoofd naar rechts gebogen meet haar neus richting stijgbeugel (er niet tegen aan natuurlijk Knipoog )

als ik dit doe blijft ze wel staan, af en toe is ze even slim maar na goed kwaad te worden begrijpt ze het wel. ze staat stil en ik kan makkelijk opstappen zo. het lukt haar niet om weg te lopen als haar neus de andere kant op is gedraaid. maar zorg er wel voor dat je niet met een plof in het zadel gaat zitten

succes!!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-04 19:23

patsur schreef:
Paard heeft niet veel respect voor jou. Staat hij stil bij het poesten enzo? Zet hem met zijn neus in de hoek en stijg dat op, draait hij jouw kant op, geef hem dan een flinke por. Hij mag niet over jou heen lopen. Staat hij nog niet stil, net zolang alles herhalen totdat hij wel stilstaat.
[wat ik altijd deed, pony draaide weg van mij, heb mijn arm+zweep over zijn rug gelegd, en een flinke mep gegeven een de rehcterkant, hij schrok zo, dat hij spontaan stilstond. Hij durft niet over mij heen te lopen. Heeft het nooit meer gedaan! Houd er wel rekening mee dat het gevaar voor eigen leven is.]
Succes

hij staat stil tót ik mijn voet in de beugel zet! pas dan gaat ie draaien, en eens derop istie weer doodbraaf!!
poetsen staat ie mooi stil enzo.
Vandaag was ik m voor (zat er al op eer hij der erg in had Knipoog)

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 20:23

Citaat:
Streng zijn hoor phara, je wilde een hengst, je hebt een hengst en de rest is up to you


dus consequent zijn met stilstaan Lachen