Help galop ik snap het niet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hafdj
Berichten: 103
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: Oud-Alblas

Help galop ik snap het niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-04 22:36

Hoi,

Ik snap er helemaal niks meer van,
Je paard moet toch als ik het goed heb in galop eerst z'n binnenbeen optillen?

Als ik het goed heb snap ik het niet.

Mijn haf ben ik nu aan het trainen zodat hij de standaard gangen onder de knie krijg daarbij heb ik ook les.

Als ik recht aanspring in galop gaat het goed totdat ik links om ga dan springt hij met moeite aan en dan ook nog verkeerd.

Maar als ik dan ga longeren gaat de linker galop wel goed maar de
rechter niet hoe kan dat?

Heeft iemand een oplossing?

En hoe leer ik hem in de goede galop aan te springen.
Ik dacht zelf door hem te longeren met longeersingel en hem dan iets meer naar binnen te zetten maar ga het pas proberen als ik weet dat het wel goed is.

Ik hoop snel een reactie te krijgen.

Groetjes natasja en dj.

P,s hij is pas 3 jaar en ben bang dat als het er eenmaal in zit het er niet meer of moeilijk uitgaat vandaar.


Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 22:49

hafdj schreef:
Ik dacht zelf door hem te longeren met longeersingel en hem dan iets meer naar binnen te zetten maar ga het pas proberen als ik weet dat het wel goed is.


Dat is iets wat je zeker niet moet doen. Daar gaat je pony alleen maar vast van zitten.
Er zijn de laatste tijd veel topics geopend over de rechtergalop, dus je moet eens in de lijst kijken dan kun je er zo 2 vinden.

Wat zegt je instructeur erover?

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

hafdj
Berichten: 103
Geregistreerd: 09-08-04
Woonplaats: Oud-Alblas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-04 09:06

Mijn insructice ziet aleen dat hij verkeerd aanspringt in de linkergalop tijdens het rijden met longeren is ze er nooit bij en dan springt hij verkeerd aan in de rechtergalop.

Maar ik ga wel ff kijken alvast bedankt.

Touwhalsters

Berichten: 47
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 15:04

Ik heb een verzorgpony gehad die had dat ook ik moest toen van mijn lerares zijn hoofd helemaal naar buiten trekken en dan aanspringen..... en het hielp ook nog en dat dan ffies vol houden en dan proberen gewoon aan te springen.... Ik weet niet of het bij elk paard helpt maar bij hem wel...

Mensen interesse in TOUWHALSTERS?? neem contact met me op!?

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 17:20

Misschien heb je aan die kant juist je binnenteugel wel te strak vast.
Geef je wel een duidelijke hulp?
Weet je zeker dat je haar niet belemmert met aan springen?
Haal je binnen teugel van de hals en houd de buitenteugel eraan. Spring in een hoek aan. Leg duidelijk je binnenbeen eraan. Als ze verkeerd aanspringt ga je rustig terug naar draf. Zodra ze goed aanspringt belonen!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:23

hafdj schreef:
Hoi,

Ik snap er helemaal niks meer van,
Je paard moet toch als ik het goed heb in galop eerst z'n binnenbeen optillen?


Was het niet zo dat hij in de rechtergalop 'rechts voor grijpt' , dus eerst het linkervoorbeen neerzet en dan het rechtervoorbeen voorop staat?
Dan kan het kloppen dat jou instructrice hem op de andere hand verkeerd aan ziet springen dan jij.
Is wel goed om even zeker te weten, anders ga jij zijn rechtergalop corrigeren terwijl die wel goed is....

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 22:32

In de linkergalop zet een paard zich af op het rechterachterbeen daarna volgen het linkerachterbeen en het rechtervoorbeen tegelijk dan komt pas het linkervoorbeen. Als je in de linkergalop aan wilt springen is het stelling naar binnen en je buitenbeen voor je gevoel overdreven hoog optrekken. Drijven met beide benen. Hou je rechterbeen opgetrokken. Dit is voor een paard wat begint met de galop. Ik weet dus niet hoe oud jouw paardje is.

onderschriftloos

Ramsesje
Berichten: 624
Geregistreerd: 16-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 19:33

rijd op een grote cirkel en zorg dat je paardje ontspannen draaft en vraag dan om aan te springen, blijf rijden op die cirkel tot het goed gaat en volg dan de hoefslag

Danea
Berichten: 81
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 09:27

rechtergalop: linksachter afzetten, dan wordt linkerdiagonaal (linksvoor, rechtsachter) neergezet, als hij zich dan naar voren strekt neemt hij linksachter op en zet daarna rechtsvoor neer dan wordt met linkerdiagonaal afgezet en de laatste afzet komt met rechtsvoor, zweefmoment en dan begint het weer opnieuw.
Voor een rechtergalop leg je je linkerbeen naar achteren, iets aandrukken als een soort seintje dat er iets moet gaan gebeuren, dit direct laten volgen door druk met de binnenkant van je zit en je binnenkuit op de singel, zodra je paard aanspringt niet hinderen met de buitenteugel omdat hij met het buiten-achterbeen de galop inzet.

pluk de dag voor je in een vaas eindigt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 bezoekers