Instructrice zegt dat ik niet kan lichtrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OmarLinosa
Berichten: 111
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 14:38

Heey,
Heb misschien nog een kleine tip; een rijbroek met een leren zit. Zit je iets vaster in het zadel. Ik vond het een super uitvinding. Nadeel is wel dat deze broeken best prijzig zijn. Maarja, een nieuw zadel oid is ook niet goedkoop. Wat ook helpt, bij leren laarzen, is je laarzen even invetten (met spul dat geschikt is voor laarzen uiteraard), je krijgt dan beetje een plak effect met je beugel riemen.
veel succes en gewoon rustig proberen het probleem op te lossen!!

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 17:02

thanx!! Lachen

Sambo

Berichten: 606
Geregistreerd: 22-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:23

kimmy schreef:
Wat voor een juf heb jij zeg? Trapt je lekker de grond in! Als jij denkt dat jij in vier jaar tijd zo achteruit gaat heb ik 1 tip: weg gaan bij je juf en zoek andere instructie! Neem zitlessen en focus je alleen daar op!


Ben het helemaal met Kimmy eens.
Tsss..jou instructrice is zeker niet gediplomeerd???
Jou het gevoel geven dat je het niet kan is het laatste wat ze mag doen.
Inderdaad beginnen met zitlessen en naar een andere instructeur zoeken die jou wel kan helpen.
Laatst bijgewerkt door Sambo op 10-10-04 17:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:32

neem andere insructie.. ontspan je tijdens het rijden> blijf je vanzelf zitten en al die onzin is dan niet nodig.. rij is zonder zadel....schaam je niet en vooral GEDULD is het sleutelwoord.. geloof me ik weet er alles van mar als je eenmaal geduld hebt ben je een topruiter

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:39

Kafue schreef:
Eigenlijk ben je met 1.70 en een pony van 1.47 veel te groot voor de pony dat maakt het er niet makkelijker op. Allerlei hulpmiddelen als schuine blokjes zijn onzin ze kosten veel geld. Een correcte zit komt van jou en niet van hulpmiddelen. Ik denk dat je grootste probleem is dat je te groot wordt voor een pony.


Nou dit is dus echt niet waar en slaat nergens op.. er zijn genoeg mensen van 170 die nog op paarden van 1.30 rijden (ijslanders etc) en dit kan makkelijk.. je weet ten eerste niet wat voor paard ze heeft een iele of een stevige. en ten tweede als je 1.70 bent (ik heb een vriendin van 1.70 en een pony van 1.48) kan dat nog makkelijk en ziet het er juist perfect uit.. hakken net onder de buik vandaan etc.. dus jou commentaar slaat werkelijkwaar nergens op!!

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-04 17:48

Ik vind je niet te groot. Ik ben 1.70 en heb een pony van 1.435 en ik rijd zonder problemen M1, de jury zegt nooit dat ik te groot ben. Ik kwam vroeger ook niet ver genoeg uit het zadel met lichtrijden, en ik had ook een instructrise waar ik niets aan had, dus ik ben overgestapt naar een andere, en die zei dat mijn pony veel meer door moest lopen, vooral in draf, en toen kon ik gelijk beter uit het zadel komen. Dus misschien helpt dat bij jou ook wel! Meer voorwaarts rijden!

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-04 20:11

dank u!!