Hoe beleer je deze dingen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gucci_girl
Berichten: 3925
Geregistreerd: 05-04-04

Hoe beleer je deze dingen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-04 20:51

Sinds kort heb ik mijn verzorgpaardje overgekocht en omdat ze toendertijd weinig bereden werd moet ze dus een hoop leren. Ik ga binnenkort priveles nemen maar graag wil ik alvast een paar tips hoe ik misschien dit kan leren:

- goed buigen om je been (ben bezig met veel voltes en wendingen ed)
- stelling vragen zonder dat ze naar binnen loopt.. (je binnenbeen
vastleggen helpt (nog) niet)
- en op de linkerhand gaat ze steeds in de verkeerde galop


VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:03

Ik denk niet dat dit zozeer dingen zijn die je 'beleerd' of 'aanleert' op korte termijn. Deze dingen staan in verhouding met de algemeenheid van het rijden waarin het beestje op dat moment verkeerd. Echt goede buiging om je been, goede stelling, aanleuning, goede galop, hebben allemaal te maken met de graad van de africhting. Probeer veel overgangen te rijden in tempo, halshouding, verruim eens een stukje, verzamel een stukje, buig je paardje eens wat meer in, stel haar weer recht. Probeer haar wat meer op de achterhand te krijgen. Dit gaat geleidelijk aan door de jaren heen, telkens weer wat meer.

Voltes en wendingen zijn goed, vergeet je paardje daarna ook niet weer recht te stellen. In deze voltes kan je ook weer wat meer stelling en buiging vragen zonder dat je paardje teveel naar binnen valt. Hou je binnenbeen gewoon er goed aan. Buig je paard anders niet teveel in naar binnen als ze toch naar binnen valt. Gewoon kleine stukjes inbuigen en weer loslaten.
Wanneer je in de linkergalop gaat goed de buiging en stellin ook naar links houden. Misschien springt ze wel telkens in de rechtergalop over omdat het een stukje verzet is? Of misschien kan ze het achter nog niet helemaal verwerken? Probeer er eens met een goede instructeur naar te kijken!

Succes.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 21:28

Verplaatst naar rt

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers