Kaak tijdens stelling na buiten gooien

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Kaak tijdens stelling na buiten gooien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-04 20:12

Hai

Nu ben ik toch wel eens benieuwd hoe dat zit.
Tijdens het stelling vragen na binnen, zegt mijn instructriece dat Parousch a haar kaak na buiten gooit.
En die moet dus meer na binnen, zodat de oren op een gelijkmatig punt staan.
De oren staan dus ongelijk tijdens het stelling vragen.
Dus het binnen oor staat lager dat het buitenoor Verward
Nu zit ik gewoon eens foto's van andere'n te zien, maar daar zie ik ook gewoon dat de kaak na buiten word gegooit.
Is het niet iets dat alle paarden doen , tijdens het stelling vragen.

*Gewoon puur nieuwsgierigheid Haha! *
Btw hier een foto van Parouscha tijdens het stelling vragen :

Afbeelding

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:19

Emm kantelt ze haar hoofd niet gewoon? Want van die uitleg van je instructrise wordt ik ook niet heel veel wijzer (Sorry Haha!)
Op die foto's kan ik het trouwens niet zo goed zien...

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 20:34

En als je de druk op je teugels gaat veranderen. Het kantelen betekend meestal dat er op 1 van de 2 teugels te veel druk is. Meestal de binneteugel.
Ga eens experimenteren hiermee.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-04 07:05

Ze kantelt idd haar hoofd.
Ik moet vaak mijn binnenhand wat hoger nemen en dan stelling vragen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 09:40

Je paard buigt wel in de hals, niet in nek en kaak. Hand hoger zetten vind ik geen optie, want dan kan ze meer gaan hangen in je hand (dat verklaart die ongelijke oren) en daalt ze in de aanleuning. Als je stelling vraagt, mag ze niet lager komen in de hoofd/hals houding en dat zie ik op deze foto's juist wel.

Ik zou je binnenhand meer naar binnen halen, richting je knie, dus niet naar achteren (let daar op!). Blijf tijdens deze plaatsing wel spelen in de teugels om de "smakelijkheid" in de kaak te bewaren.
Ze zou wat meer ingebogen mogen zijn aan de binnenkant. Wat meer gegymnastiseerd mogen worden.

Ik zou, als ze dit vaker doet, een fysio oid erbij halen, want het kan best zijn dat er een werveltje scheef zit, ofzo.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 17:24

jou verhaal verklaart waarom mijn instructeur altijd roept dat Moenira niet mag "bukken", ook weer iets duidelijker gekregen Haha! OK dan!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 21:09

Tyrza schreef:
Je paard buigt wel in de hals, niet in nek en kaak. Hand hoger zetten vind ik geen optie, want dan kan ze meer gaan hangen in je hand (dat verklaart die ongelijke oren) en daalt ze in de aanleuning. Als je stelling vraagt, mag ze niet lager komen in de hoofd/hals houding en dat zie ik op deze foto's juist wel.

Ik zou je binnenhand meer naar binnen halen, richting je knie, dus niet naar achteren (let daar op!). Blijf tijdens deze plaatsing wel spelen in de teugels om de "smakelijkheid" in de kaak te bewaren.
Ze zou wat meer ingebogen mogen zijn aan de binnenkant. Wat meer gegymnastiseerd mogen worden.

Ik zou, als ze dit vaker doet, een fysio oid erbij halen, want het kan best zijn dat er een werveltje scheef zit, ofzo.


Bedankt voor de uitleg.
Ik ga het zeker eens even aan mijn instructriece vragen, want ik vind het best vervelend bij elke les, krijg ik toch dit weer.
En vraag wel even hoe het eruit ziet wat betreft de werfels.

MSDH

Berichten: 209
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 21:35

hij kantels idd. kantelen is een vorm van scheefheid. je kan t oplossen door je hand aan die kant waarhij tegen de teugel drukt opzij te doen en iets omhoog waarna je het contact weer hersteld en je hand weer naar de normale plaats toebrengt...
mijn paardje deed t zelfde, maar nu niet meer.... ;)

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 08:52

Bedankt voor de tip!

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-04 11:45

marjette schreef:
hij kantels idd. kantelen is een vorm van scheefheid. je kan t oplossen door je hand aan die kant waarhij tegen de teugel drukt opzij te doen en iets omhoog waarna je het contact weer hersteld en je hand weer naar de normale plaats toebrengt...
mijn paardje deed t zelfde, maar nu niet meer.... Knipoog



het is idd een probleem in de aanleuning wat veel bij jonge paardjes voor komt.. dus echt geen schande

je moet je hand waarnaar zn neus wijst (dus als die zn neus naar links doet en dan oren dus meer rechts zitten) die hand doe je een heel stuk omhoog.. (in dit geval dus je linker hand)

snap je die?