mijn paard wil niet aandraven!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bambino_oud
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 19:04

Mijn paard wil niet aandraven, meestal longeer ik haar eerst en dan doet ze wel alles. Als ik er dan op ga zitten dan wil ze niet draven maar als er iemand naast staat met een lange zweep doet ze het wel. Als ik dan een tijdje draaf is er niks meer aan de hand. Ze stapt draaft en galoppeert dan heel braaf en loopt ook zijwaarts en achterwaarts. Als ik boos word en haar dan een tik met de zweep geef omdat ze niet op mijn been reageert is ze erg gepikeerd en steigert en bokt ze flink. Mijn instructrice (zz-zwaar mag je verwachten dat ze er verstand van heeft) zegt dat het tussen de oren van het paard zit. Maar als ik haar dus op d'r kop geef, en dat doe ik dus elke keer als ze (bijna) gaat steigeren vliegt ze echt alle kanten op. Hebben jullie nog tips?? Ze zijn erg welkom!!!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 19:29

misschien moet je ook hulpen geven met aandraven met je stem zeg maar. Dus aan moedigen als je erop zit. zo lukte het bij mij altijd

_________________
ODIN : Halfgod van de Oudnoorse Mytheologie.
God van de Oorlog en Dood.
(klopt niet want ze is heel lief!!!!!!!)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Evy op 2001-11-27 18:29 ]</font>

bambino_oud
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 19:40

Vergeten te melden, maar dat doe ik dus ook en aan de longeerlijn, zelfs zonder lijn als ik gewoon in het midden sta, draaft ze gewoon heel braaf aan op mijn stemhulp. Als ik eenmaal gedraaft heb is het ook geen probleem meer maar ze steigert echt hoog dus is het niet echt tof zeg maar.... }>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 20:47

Citaat:
Op 2001-11-27 18:04, schreef bambino:
Als ik boos word en haar dan een tik met de zweep geef omdat ze niet op mijn been reageert is ze erg gepikeerd en steigert en bokt ze flink.


Doe je je hand wel voldoende naar voren wanneer je aan wilt draven?

bambino_oud
Berichten: 19
Geregistreerd: 15-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 20:51

Ja, dat doe ik zelfs heel ver.
Verward

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:58

hai,

je paard is niet aan je been. Dus de eerste keer dat je wil wegdraven, en hij reageert niet, dan moet je hem meteen naar voren schoppen. OOk als ie omhoog komt. Gewoon een schop geven. Wanneer ie eenmaal draaft, moet je veel oefeningen doen, zodat hij goed aan je been komt. Wanneer je hem steeds scherper aan je been maakt, zal hij ook makkelijker meteen aandraven. Dus in het begin, mateen naar voren toe!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 22:09

wat ik dus moet doen is idd wat Merel zegt, zodra je paard na een normale hulp niet reageert, een flinke schop geven en niet je handen helemaal naar voren, wel contact houden, maar dus naar voren schoppen, dan rijd je terug, om te controleren of het ook daadwerkelijk heeft geholpen geef je een normale hulp en dan zou hij daarop aan moeten draven... en dan goed belonen
en dan dus voorwaarts houden..
zo is het mij uitgelegd Haha!

_________________
"Some memories are best forgotten"

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: yor op 2001-11-27 21:10 ]</font>