Begin van training geen voorwaartse galop.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poowniee
Berichten: 122
Geregistreerd: 28-07-13

Begin van training geen voorwaartse galop.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 22:43

Hallo allemaal,

Ik zit sinds een paar weken met een klein probleempje binnen mijn trainingen welk gedrag het paard nog nooit eerder heeft vertoond. Ik stap en draf goed los en doe dan het eerste galopje met het paard. Hij is dan nog niet helemaal los is in zijn lijf en geeft ook nog niet helemaal na. Voorheen als ik galop aansprong, sprong het paard meteen goed naar voren, maar dit is de laatste weken veranderd. Het paard springt absoluut niet meer voorwaarts en het voelt een beetje geforceerd, alsof ik galoppeer met de rem erop, hij gaat heel ingehouden galopperen. Ik geef hem absoluut genoeg ruimte van voor en drijf hem goed voorwaarts. Desnoods met een tikje van de zweep, dan vliegt hij een paar passen naar voren maar al snel voelt het weer alsof ik met de rem erop rijd. Hij zit ook heel stuiterig en niet fijn in deze galop. Als ik hierna weer ga draven en wat oefeningen doe en voor de tweede keer aanspring, galoppeerd hij wel ontzettend fijn voorwaarts en door de rug en ontspannen.

Kan dit zijn doordat hij nog niet ontspant bij de eerste galop? Zet hij zijn rug vast en voelt het daarom zo?

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Begin van training geen voorwaartse galop.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:43

Bewaar dan de galop voor als ze goed warm is. Bij mij is het sinds een maandje andersom. Als ik het eerste kwartier ga draven lijkt het net of ik met de rem erop rijd, daarom begin ik al vrij snel met galopperen om haar warm te krijgen. Ik begin pas als ze lekker warm is met de draf.
Misschien werkt een andere manier van losrijden dus (tijdelijk) beter voor je paard.
Natuurlijk moet je daarnaast even bij jezelf nagaan of het door iets anders kan komen, zoals een zadel dat niet helemaal lekker meer ligt.

desiree91
Berichten: 51
Geregistreerd: 02-02-12
Woonplaats: Geleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 09:15

Kon wel zijn of het verhaal van TS door mij geschreven is.
Ik heb daar ook sinds een week last van. Terwijl galop eerst de beste gang was lijkt het nu minder te worden.
Stalgenoot zegt dat het misschien komt doordat ik haar sinds mijn nieuwe lesgever ronder zet en wat korter in het lijf maak. (reed eerst altijd met een veel te lange teugel paard was niet bij elkaar).
Ze denkt dus dat ze in die "nieuwe"houding de galop moeilijker vind.
Maar als ik dan idd de teugels langer hou krijg ik niet veel verschil.
Na wat afwisselen met drag/stap is het bij de tweede of derde poging stukken beter.
Maar ik vind het ookb raar dat het eerst altijd zo fijn ging?

Als ik de gouden tip heb hoor je het van me ;)
Waarschijnlijk oefenen oefenen oefenen.