paard niet voorwaarts > tips gevraad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pianka

Berichten: 660
Geregistreerd: 05-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:09

het kan ook aan het voer liggen. Meer krachtvoer en vaak gaan ze dan ook wel sneller lopen.

truusbertha

Berichten: 162
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Dieren (joepie eindelijk!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 13:03

Begin met lekker veel longeren! Laat haar vaak overgangen maken, zodat ze alert moet blijven. Misschien krijgt ze er dan zelfs zin in!
Maak het leuk als je rijdt, kris kras door die bak, voltes afwenden etc.
en nog meer overgangen.....
Zodra haar conditie op pijl is en die van jou kan je het gevecht eens aangaan en een flinke tik geven als ze niet voorwaarts wil.

develsgirl

Berichten: 294
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 19:30

ik rij ook zo'n paard hij is pas 5 jaar maar ook zo sloom
ik rijdt hem nu meestal met 2 zwepen
dan is ie wel wakker zeker als ik een keer tik (niet tegelijk)

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:58

develsgirl schreef:
ik rij ook zo'n paard hij is pas 5 jaar maar ook zo sloom
ik rijdt hem nu meestal met 2 zwepen
dan is ie wel wakker zeker als ik een keer tik (niet tegelijk)


nou, ik denk dat jet beter met overganegn op kan lossen dan door slaan, want als ie dan later wat ouder is reageerd ie straks helemaal niet.

yamile
Berichten: 1
Geregistreerd: 28-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 22:00

mijn paard is heel sloom. hij is 3,5 jaar en niet heel lang onder hetzadel. het is een super braaf hengstje dat geen vlieg kwaat doet maar verschrikkelijk lui. ik heb geen bak dus ik moet eerst 15 min lopen om in het schollebos te komen en daar spring ik wel eens dat vind ie wel leuk maar na de sprong vald ie bijna meteen in stap en ik heb geen iedee hoe ik hem voorwartser krijg iemand een tip?

Annebla
Berichten: 34
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:20

Vajramani schreef:
Ik bedoel hiermee dat hij gewoon leert voorwaarts te gaan op je been en niet aan je been blijft plakken. Dat hij leert te vertrekken als je been geeft.
Ja, en of dat in je bak lukt is afhankelijk van de grote van de bak.



Been is gas. Geen discussie over mogelijk, een paard moet vertrekken als jij een kuithulp geeft. Ik ben misschien wat hard en cru, maar als ik mijn paard een keer vriendelijk been geef, en dan iets duidelijker en er moet nog een derde keer komen, dan verwacht ik heel veel gas. Ik neem dan geen genoegen met een sukkeldrafje, maar alleen met een stevige galop. Want dan pas geeft ie echt gas. Als ze daar zelfstandig loopt, neem ik haar weer rustig terug en ga ik verder waar ik mee bezig was. Met zelfstandig lopen bedoel ik dat ze gewoon daar loopt zonder verandering, totdat ik een hulp geef. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je hem iedere keer als een idiote door de bak heen jaagt, maar dat ie echt reageert op je been.

Motje11
Berichten: 2264
Geregistreerd: 25-04-07
Woonplaats: Nijbroek

Re: paard niet voorwaarts > tips gevraad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:04

yamile, dit is al een oud topic uit 2004. Je mag voor jouw probleem gewoon een nieuw topic openen.
Maar hier wel vast een tip: als je paard na de sprong stil valt, wen dan aan om na de sprong nog een flink stuk door te galopperen. Als je dat een paar keer doet gaat je paard erop anticiperen (hij rekent er dan van te voren op dat je verder gaat galopperen). En als hij toch in stap valt, zo snel mogelijk aandraven en aangalopperen. Je zult zien dat het terugvallen naar stap op deze manier steeds minder wordt. Succes en veel plezier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 23:26