Zakken na de sprong?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Zakken na de sprong?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-04 17:06

1 van de pony's die ik rij heeft de nieging om als de hindernis wat hoger wordt heel erg te duiken na de sprong. Ik heb het gevoel dat als ik hem loslaat op dat moment hij met zijn neus de grond in boort. Iemand tips.
Ik dacht zelf aan een balk achter de hindernis.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:10

Je pony duikt naar beneden. Waarschijnlijk springt ze dan ook hoog vanaf een korte afstand. Er zit dan ook geen echte zweef sprong in. Ga wat meer trainen op lage brede hindernissen zodat ze leert goed te springen.
Daarbij moet je wel kijken kan ze het wel aan zo hoog.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Anne_GTI

Berichten: 18198
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 22:18

Balkje erachter kan idd een oplossing zijn. Hoe zien de foto's van de voorbenen er uit? Paarden met slechte voorbenen doen dat ook nl.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 08:19

Het is een c-ponytje, er zijn nog nooit foto's van zijn voorbenen gemaakt.
Toen hij bij ons kwam was hij erg mager en leek het of hij een krampentrekker was, toen hij sterker werd is dit helemaal verdwenen. Misschien is dit nog gewoon een kwestie van sterker worden.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:47

Wat doet de pony op inuites of een dubbel op 1 galopsprong?? Of durf je dat niet aan zolang hij zo springt?
Misschien een oefenen met drie of vier (evt meer) galopbalken achter elkaar op de grond. Dan moet hij wat meer sprong houden in de galop en achter ook actief meelopen. Dat kan helpen om het iets te verbeteren.

Als dat goed is kan je bij 3 galopbalken nemen en de middelste steeds iets hoger doen. Je krijgt dan wat jij zelf al zecht ook een balkje achter de sprong. Als he heel laag werk bouwt kan 2 galop balken voor een kruisje ook een goede oefening zijn, of 1 galopbalk voor 1 in-uitje.
Ik denk dat je met dat soort gymnastiekjes een eind moet kunnen komen.


Succes!!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289

oosterhoff

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 08:57

vlink voorwaarts rijden zodat hij vlakker gaat springen maar wel op de achterhand houden. Een balkje is een goed idee. En denk ook goed aan je houding. Blijf goed achter over zitten en na de spron ook zo snel mogelijk weer achter over. In de landing je hakken overdreven uitdrukken


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers