cap verplicht in bos?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 08:12

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat het verplicht zou moeten worden gesteld! Iedereen moet gewoon genoeg verantwoordelijkheidsgevoel en plichtsbesef hebben om dat ding gewoon altijd op te hebben. Waar gaat het nou eigenlijk om, een cap op je hoofd, wellicht niet zo charmant maar wel o zo veilig, of de wind die door je haren wapperd, wel heel charmant maar met een hersenbeschadiging heb je daar ook niks meer aan.

Eigenlijk is het te gek voor woorden dat een overheid mensen moet wijzen op een manier van hobbieuitoeffenen die veiliger is.

Ik weet nog wel toen ik voetbalde en hockeyde dat ik het veld als jonge blom niet opging zonder mijn scheenbeschermers, en nu ga ik het paard niet op zonder cap...........

CarpeDiem

Berichten: 7419
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Back in Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 13:22

Karin schreef:
Daarnaast beschermt een cap in het bos niet alleen bij vallen, maar ook tegen takken.

Haha, ja en ik kan het weten! Als ik in de bossen geen cap op had gehad, had ik nu waarschijnlijk tussen 6 planken achter de kerktoren gelegen! Ik wil maar zeggen, denk niet na of het verplicht is of niet, en of je er een boete voor kunt krijgen! Voor 60 euro kun je je leven verzekeren! En ik geloof dat sommige verzekeringen inderdaad niet uitkeren als je geen cap op hebt gehad! Maar het is en blijft je eigen keuze! Ik heb inmiddels bijna mijn hele omgeving zover dat ze een cap dragen! OK dan!

kiola
Berichten: 78
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 17:32

als die lelijke caps niet bestonden had ik nu geen moeder meer gehad!! echt die cap kan je leven redden! dragen dus!

knightloekie

Berichten: 2799
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-04 19:06

Oh alweer een forum over de cap... hoe origineel Huilen