bij ons op stal heerst een echte slofcultuur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-01 20:17

Mijn paard is supernageeflijk, echt waar. Ik kan hem heel makkelijk laag/rond/diep rijden en daarbij schakelen etc. Kan hem ook makkelijk oprichten en weer dieper instellen en de zijgangen in elke instelling rijden. Doe de zijgangen liever LRD, onder zijn tempo...dan schaart hij heel veel en zo probeer ik vooral zijn rechterachterbeen wat sterker te maken.
Maar op het moment is het schakelen in galop een ramp bij hem, hij kan het wel, maar het is zijn nieuwste truukje uit zijn grote truukendoos. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het terugrijden vanuit middengalop is onbegonnen werk zonder het betere ruk en plukwerk. Heb 'm al op een volte 10 meter gezet, in 1 x teruggezet in halt of stap, voltes vergroten en verkleinen...maar hij blijft door mij heenrennen. Vandaar dat ik hem vandaag ook eerst met slof heb gereden en dat hielp heel goed. Toen ie het weer leek te begrijpen (de hemel ingeprezen toen ie het braaf deed!) de slof eraf gehaald en zonder geprobeerd: niks meer aan de hand.
Soms kan het dus heus weleens nuttig zijn. Party!!


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-01 15:57

ben het met Suzanne eens. die slof gebruiken aleen in de overgangen is beter dan storen in de mond. Iones deed dat ook lange tijd hoor.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 19:12

Irritant is het he?!!? Bij mijn nieuwe stal is een 30/60 binnenbak en die ruimte vindt hij echt heeeeel interessant. In stap en draf gaat het prima, maar in de galop maakt hij graag van de gelegenheid gebruik om met me te gaan scheuren. Hij blijft netjes bij elkaar, maar hij is wel zooooo sterk, zet wel zijn onderhals erop, echt vreselijk! Knipoog Hij weet gewoon dat ie mij in die galop te pakken kan nemen, als hij zich sterk maakt. Die slof werkt dan heel goed. En zondag in mijn proefjes deed meneer het zonder mopperen en had ik 7ens voor de middengalop...nah jaaaaa! Knipoog

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-01 20:09

ik rij zelfs ook af en toe ook met slof dat werd mij aangeraden omdat queen zich nogal goed kan vastzetten en heel stug kan zijn. tegenwoordig weet ik beter en gebruik ik hem haast nooit meer en het gaat nu super. ze is nog nooit zo los en makkelijk geweest als nu!!! en ik weet ook nog wel een sloffenstal. bij mij in de buurt rijden ze allemaal met slof en de een reest kijhard door de bak en maar trekken aan de slof omdat hij niet in de krul wilt en maar zeggen dat hij oze voorwaarts is. maar goed ze denken daar allemaal hoe beter hij in de krul getrokken word hoe beter. ik moet wel zeggen er zijn daar ook mensen die weten hoe ze ermee moeten rijden maar net zo veel luid ie er niks van af weten. dat is gewoon oneerlijk tegenover het paard. maar toch ben ik niet echt tegen de slof. op de stal waar ik gewerkt heb werd elk paard met slof gereden ook als dat helemaal niet nodig was.

Love the life that you live, live the life that you love

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 13:15

Ja, je hebt gelijk! Maar als je die slof na verloop van tijd los kunt laten hangen, dan ben je goed bezig. Ikzelf trek mijn paard er niet mee in de krul, hij loopt nl al nageeflijk. Bovendien rijd ik hem bijna nooit met slof, alleen als alle andere truken niet meer werken. En ik doe de slof altijd af als het dan goed gaat.
Eerst was ik echt tegen, inderdaad ivm verkeerd gebruik. Maar nu voor mezelf, vind ik het zo nu en dan wel een goede oplossing.
Groetjes Suzanne

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 14:01

zo af en toe kan zo'n slof ook helemaal geen kwaad. soms is het best goed. maar ik heb er een hekel aan als mensen hem alleen maar gebruiken en ooit zonder slof rijden terwijl ze het wel kunnen. maar goed zemoeten het zelf weten ik zou het niet doen. ik rij nou ook een groen paard dat alleen maar met zijn hoofd in de lucht loopt. zij een vriendin van mij doe hem een slof om. nou dacht het niet eerst voorwaarts en als het dan echt niet gaat ( hij heeft nogal een onderhals) kan ik altijd nog zien maar eerst maar gewoon proberen

Love the life that you live, live the life that you love

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 14:05

In dit soort gevallen (en anderen) is het helemaal niet verkeerd om met slof te rijden. Het moet alleen steeds een keuze blijven en geen gewoonte worden om dat ding er om te hangen, wat je helaas zo vaak ziet.

Bij mij op stal staat een paard die met buitenritten knettergek wordt en dan niet meer te houden is. Toch loopt hij op M-niveau dressuur. Om toch voor afwisseling te zorgen en zijn leven leuk te houden gaat de eigenaresse het bos in met slof. Dan kan ze hem wel houden en hij is toch fijn even in een andere omgeving. Is volgens mij een hele goede oplossing!

Groetjes Mieke

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-01 14:40

Dat doe ik ook,Marillion wil ook nog weleens niet terug te nemen zijn en aangezien ik twee kleine kleuters heb rondlopen thuis heb ik helemaal geen zin in ongelukken!
De slof hangt overigens dan wel los, hij loopt gewoon met zijn hals op lengte rond te kijken.
Tssss...nu klinkt het alsof ik echt altijd met slof rijdt, terwijl als het een keer per maand is, is het veel... Pling Pling


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers