onhandelbaar buiten

Moderators: A_nouk, goldenarrow, Apple

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

palousa

onhandelbaar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-04 10:31

Mijn paard krista van 7 jaar was steeds onhandelbaar in het bos.
Hoofd omhoog! En rennen maar!
Ik was altijd als de dood want ik moest het ongelden met al die laaghangende takken scherpe bochten en de gekke bokken van haar.
Er was een nieuw meisje bij ons op stal komen staan waar ik wel heel erg goed mee overweg kon.
En dus ging ik ook er vaak met haar op pad.
Zij leerde me hoe k mijn paard onder controle leerde houden alleen met stappen dus na een paar weken alleen gestapt te hebben in het bos gingen we dat eens proberen met draven.
In het begin was het een ramp, veel doorzitten rondjes rijden anders ging ik te snel maar na een paar weken kon ik zo met een losse teugel lekker zachtjes dribbelen en ook gewoon normaal draven.
Toen kwam de gallop!!
SLIK!
We oefenden alleen op lange rechte paden maar ook zonder de bochten bleef mijn paard bokken en rennen.
Na een paar keer oefenen ging het veel beter ik kon haar nu gewoon in een handgalopje zetten maar zodra ze een ander paard zag had k wel weer een beetje moeite om haar rustig te houden.
Maar het lukte!!!
Toen ik op een dag terug kwam en de bulten op haar rug zag zitten van het zadel schrok ik!
Ik kon en mocht het niet aanraken zoveel pijn had ze.
Toen viel alles op zijn plaats.
Als k te veel druk zette op mijn zadel bokte ze.
ging k voorover zitten bokte ze.
Met galloperen bokte ze.
Iets want ze met het oude zadel nog nooit had gedaan.
Toen ben ik over gestapt op een western zadel want mijn paard heeft een extreem rechte rug met erg hoge schoft en dus was een engels zadel moeilijk voor haar te vinden.
Die vriendin van mij had ook zo`n zadel en was erg positief.
Ik naar artuur van osch in vorstenbosch hij is echt GOED!!!
Het eerste zadel wat hij pakte paste meteen en was k helemaal verlieft op!
Alle zadels die hij verkoopt komen allemaal uit amerika dus absolute topzadels!
Van deze zadels verslijt je er geen 4 in 1 paardenleven maar verslijt je met een zadel 4 paardenlevens.
Ik mocht het een week uitproberen.
Met mijn derde rit erop vroeg een vriendin of dat we gingen galloperen in het befaamde cross paadje(=veel plassen ,kuilen en scherpe bochten)
Ikke slikken maarja ik gaf toe omdat ik haar niet wilde teleurstellen.
En WAT GEBEURDE ER?
Mijn paard ging en deed PRECIES wat ik wilde en kon haar harder laten gaan maar ook weer terug nemen als k wilde en ze heeft GEEN 1 KEER gebokt.
Mijn angst is overwonnen en zo te zien en te voelen aan mijn paard vind ze het een fijn zadel.

LANG LEVE DE WESTERNZADELS

Ik ben altijd wedstrijdruiter geweest en geloof me vroeger had k dit nooit gezegt maar nu mijn EN mijn paard de problemen zijn opgelost EN OOK dankzij die vriendin zweer ik bij die zadels.

palousa

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:42

wat fijn dat je een goede oplossing hebt gevonden, maar ik snap niet wat de vraag of iets is voor (rijtechnische problemen)? maar misschien dat andere mensen hier ook iets aan hebben

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 12:41

Ik ben blij dat het nou beter met jou en je paard gaat.
Fijn dat je nou je angst hebt overwonnen.
Maar is dit niet iets voor verslag van de dag? Verward

HO HO HO, and a bottle of rum!

sans6
BNB Redactielid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 10:40

goed voor jullie!! Eén vraagje: had je paard dan ineens van die bulten?? dat gaat toch niet van de ene op de andere dag??
Had je er trouwens geen last van als je binnen reed?? Want als het zadel zo slecht past, heeft je paard daar toch niet alleen tijdens buitenritten last van??Of begrijp ik het nu verkeerd??

(Voordat er allerlei commentaar komt, dit is GEEN aanval op de TS., alleen een vraag omdat ik het verhaal niet helemaal begrijp)

I'm so far away, each step that I take is on my way home

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie