hoe zadelmak maken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:35

gijsenkim schreef:
Ben het helemaal met je eens Janneke... ¨Persoonlijk hen ik liever ruimte want dan kan ik het oplossen

NOOIT, maar dan ook NOOIT in een stal op een paard gaan zitten......... levensgevaarlijk


Dat wou ik ook maar horen Tong uitsteken Knipoog

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-04 19:37

hehe Tong uitsteken

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:41

Brrrr, in een kleine ruimte op een onbeleerd paard gaan zitten? Dat doen ruiters die levensmoe zijn zeker Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:01

manonnetjoe schreef:
Brrrr, in een kleine ruimte op een onbeleerd paard gaan zitten? Dat doen ruiters die levensmoe zijn zeker Haha!

ja zoiets OK dan! *LOL*

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 19:22

haha denk ut ook

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:07

ik heb niet alles gelezen, maar ik heb mijn ponys ook zelf zadelmak gemaakt. eerst moet ze natuurlijk aan het halster en dergelijke gewent zijn en moet ze weten dat je te vertrouwen bent. ik ging altijd poetsen en dan stukjes wandelen en veel praten enzo.

toen ze er aan toe waren heb k eerst een shabrak gebruik. vervolgens liet ik ze er rustig aan ruiken en beetje knabbelen (moet je wel een ouwe hebben Knipoog ) toen had ze wel door dat ie niet eng was en ben ik haar met de shabrak overal gaan aaien en toen ze dat gewoon vond legde ik hem er rustig op. met het zadel het zelfde verhaal. en dan na een tijdje voorzichtig de singel wat aan trekken. en veel belonen.

zoals andere ook al zeiden is het belangrijk dat je rustig en consequent bent. veel succes. enne als je twijfelt, zou ik er iemand bij halen met de nodige ervaring. ook zekers als je haar zelf wilt inrijden *LOL*

ik heb toen een keer een los bitje gepakt en haar daar aan laten ruiken. ze ging er van zelf op knabbelen en toen deed ik het in haar mond. toen ze dat goed vond heb ik er voorzichtig een hoofdstelletje aan gehangen.

later was het tuig geen probleem meer en toen is er iemand met ervaring begonnen met haar longeren. eerst gewoon rustig met alleen halster, daarna zadel erbij en dan op het laatst ook het hoofdstel. zij is er toen ook voor het eerst op gaan zitten en heeft haar de beginselen aangeleert, waarna ik les kreeg van haar en zo heb ik heel veel samen met amber geleert.

edit: typfout

qwinty

Berichten: 2212
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:25

Ik zou toch noooooooooooit van me hele leven een paard met 2,5 al gaan inrijden!

3 is prcies de goeie leeftijd om es een begin te gaan maken!!!

Naar mijn mening hoor hihi niet meteen boos worden als jullie dat anders zien hoor

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 09:21

Interessant topic... Ik moet volgend jaar ook gaan beginnen met mijn (nu 2.5 jarige merrie). Die kent nog helemaal niks om het zo maar te zeggen. Halster om gaat nog net, dat is ze gewend, maar verder dus nog niks. Ik had me bedacht dat ik eerst maar dit jaar nog ga gebruiken om haar eerst eens op te voeden... (meelopen, poetsen, voetjes geven, deken op etc.) En daar is eerst heel veel vertrouwen voor nodig van het paard in mij. Mijn eerst taak is dus als Vienna hier komt (over een week of twee) om een band met haar op te bouwen. En vanuit die basis kun je verder gaan werken. En verder altijd rustig blijven en op de reacties van je paard letten. ( Ik heb in het verleden al verschillende paarden zadelmak gemaakt, dus weet ook dat niet ieder paard hetzelfde is, de een reageerd nu eenmaal anders dan de ander)

Zelke
Berichten: 1444
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Neerpelt, Belgie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 20:33

ik bied aan om mensen die hun paard willen laten inrijden ik dat kan doen tegen een kleine vergoeding, dat u uw paard hier stalt, omg, eindhoven. mailen voor meer info.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 21:28

klomp schreef:
Ik zou haast het idee krijgen dat jij met een maandje klaar bent met inrijden. Verward

Ik zelf, was eigelijk binnen een maand klaar met inrijden. Maar onder inrijden versta ik, dat de pony het zadel + persoon erop kent.
Mijn pony's hebben dit binnen 2 weken geleerd. Maar het hangt er zeker vanaf wat voor pony/paard je hebt. De ene geeft er helemaal niets om, terwijl de ander na een maand nog steeds enorm tegen het zadel protesteerd.