[onderzoekje] tenen naar buiten

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:47

Iris82 schreef:
Tja ik had er ook veel moeite mee, tot dat mijn instructeur touwtjes aan mijn beugels knoopte en die aan de singel vastmaakte. Toen moest ik wel. Dat was een paar dagen flink spierpijn. Maar het had wel effect!



Ik had dit voorgesteld aan mijn instructrice maar die zij dat is gevaarlijk en mocht ik absoluut niet doen en aangezien ik ook bij haar op stal sta heb ik het dus ook niet gedaan.

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:43

Wat Iris82 zegt is idd ook heel gevaarlijk! Dat zou ik ook niet toestaan als ik instrutrice was geweest.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:11

Ik steun op de bal van mn voet, en dan vooaral aan de buitenkant (Bij mn kleine teen) dan draait je hak vanzelf parallel aan je tenen.

Brit

Berichten: 4378
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 17:29

Ik had er in het begin ook veel moeite mee, en reed altijd met mijn tenen naar buiten.

Ik ben voor mijn gevoel heel erg met me tenen naar binnen gaan rijden
en doet hielp heel erg goed en nu vind ik het niet eens lekker meer om met me tnen naar buiten te rijden

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:21

dobbel schreef:
Ik had dit voorgesteld aan mijn instructrice maar die zij dat is gevaarlijk en mocht ik absoluut niet doen en aangezien ik ook bij haar op stal sta heb ik het dus ook niet gedaan.


Tsjah, paardrijden is toch al gevaarlijk Tong uitsteken

Ik heb het vroeger ook wel gedaan, niet om mijn tenen naar binnen te krijgen, maar om mijn hak omlaag te krijgen.
Klinkt misschien een beetje raar, maar als je beugel aan je singel vastzit, zit daar geen beweeglijkheid in, dus als je dan je hak niet omlaag hebt, verlies je constant je beugel.
Heeft mij super geholpen!

Overigens rijd ik wel met mijn tenen naar binnen, niet overdreven, maar gewoon een klein beetje, gaat automatisch bij mij, ik steun op de buitenkant van mijn voet, druk je automatisch je tenen naar binnen.

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:28

Ja je kan het zo gevaarlijk maken als je zelf wilt he

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 22:32

Wat is er volgens jou gevaarlijk aan om de beugels vast te maken aan de singel dan? Daar is toch de plaats waar je benen horen?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 10:03


dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:08

Als je van je paard valt om wat voor reden dan ook en je voet door de beugel heen glijd dan werk je veilig heid niet meer van je zadel.
En dan word je dus mee gesleurd.
Ten tweede In mijn geval dan ik heb zeer zwakke uitgerekte enkelbanden
en als ik dat dan ga doen word het zo in een houding gedwongen dat het alleen maar pijnlijk wordt.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 22:08

Veiligheidsbeugels..

Dan is het weer anders, maar je been/voet hoort toch op die plaats, dus dat lukt dan toch ook niet met je enkelbanden lijkt mij?

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:30

Ik weet niet of deze tip helpt hoor maar als je nou eens niet concentreert op je tenen .. let eerst op dat je knieƫn en de binnenkant van je bovenbenen goed aan het zadel aansluiten en in plaats van te denken aan je tenen naar binnen te draaien kan je een paar keer proberen je hakken naar buiten te draaien. Probeer maar eens met je voet plat op de grond je tenen naar binnen te zetten .. en probeer daarna je hak naar buiten te doen en je zal waarschijnlijk merken dat je hak naar buiten draaien makkelijker gaat. al je dit doet zal je ook zien dat je knie naar binnen beweegt enhierdoor krijg je op het paard weer een mooi aansluitende knie.

Veel mensen die met hun tenen naar buiten rijden zoeken teveel steun in de beugels dus probeer goed in balans te gaan zitten (op je kont). Probeer je enkelgewricht te ontspannen.

Ik ben diegene die mij deze tip gaf erg dankbaar.. Het effect is dat je teen naar binnen komt zonder veel extra spanning in je been en je kuit wordt mooi lang. Succes!

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 12:45

ik heb momenteel een erg onconvetioneel zadel met side steps eraan en daarin kan je niet anders dan de voeten parallel aan je paard houden.

Toen ik dat nog niet had en gewoon Engels reed, kreeg ik de volgende truuk van mijn toenmalige lesgeefmens:

til je kleine teen op, denk je kleine tenen omhoog en dan draaien je voeten vanzelf in de goede richting en je hak gaat nog omlaag ook