geen druk en toch last van mijn arm?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

geen druk en toch last van mijn arm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 10:08

hallo,
ik weet niet precies waar ik het moet zetten, dus maar even hier.

aangezien ik blessures heb aan mijn schouders, ben ik die aan het aansterken via revalidatiefitness. dit gaat al aardig de goede kant op.
wat ik dan doen is gewichtjes met bi en tri ceps.

nu als ik aan het rijden ben, krijg ik wat last van mn schouders dan gaat er een steek doorheen, ik neem wat pauze en ga daarna weer verder.
bij het verdergaan krijg ik in een keer ook erge last van de holte in mijn elleboog (hoe noem je dat?), ik laat het maar zitten en ga gewoon verder. hoe dit in mijn elleboog (holte) komt dat weet ik niet. ik heb het sinds kort en alleen met het rijden, maar volgens mij is het geen gevolg van mijn blessure (weet eigenlijk wel zeker)..

weet iemand hier iets van, wat je er aan kunt doen? of kent iemand dit probleem?

tjlover

Berichten: 43
Geregistreerd: 31-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 11:30

ik had ook pijn aan me schouders als ik een pony reed voor iemand anders. elke keer als ik op die pony stapte had ik last ana me schouders. ging ik op mijn eigen paard had ik er geen last van. wat was het nou, die pony die reed heel egspannen dus ging ik er gespannen op zitten en die pony hield ook het bit telkens vast dus ik hield ook vast om me niet gewonnen te geven en me eigen paard die was heel licht in de mond dus daar ontspande ik me en dus me schouders ook en op mijn ontspannen paard heb ik nergens last van, en op een paard dat gepsannen loopt en ikd us ook gespannen op ga zitten heb ik er wel last van (van m'n schouders) dus rijd jij een en de zelfde pony/paard? of meerdere misschien merk je dan dat je het bij het ene paard wél hebt en bij het andere niet, zoals ik had. Ik heb op die pony vaker gereden en zijn 'gebruiksaanwijzing' (zo noem ik t ) gevonden nu gata t stukken beter en ik krijg er natuurlijkveel les mee en vand e elleboog holtes {aha} heb ik geen last
maar in iedere geval suc6 ermee OK dan!

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 12:17

Hooi Cow,

Hebben jullie bij revalidatie fitnes geen fysio aanwezig? Denk namelijk dat je je vraag daar namelijk aan stellen moet!

Van schouders heb ik weinig verstand, van knieen des te meer. Ik kreeg na mijn ongeval veel kramp en pijn (kuit en voet) wat mijn fysio herleide naar die knie (door rotte knie verkorte spieren vandaar kramp).

Je elleboogholte zit aardig dicht bij je schouder dus misschien ligt het toch daaraan? Fysio kan je zekerheid geven! Misschien heb je je elleboog meer gebruikt de laatste tijd om je schouders te ontlasten?

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 21:25

ik denk dat je tijdens het rijden, toch een spanning creert, deze hoeft zich nog niet eens te uiten in je handen, draai eens wat met je hoofd en met je schouders tijdens het rijden, zo kan je heel erg goed de spanning controleren.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:07

ik rijd eigenlijk de laatste tijden niet meer met spanning, tenminste naar mijn idee.
ik had vandaag les en ik moet zeggen dat ik er al veel minder last van heb gehad (zou het komen door die magnetische armband Tong uitsteken )

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 22:09

yolande schreef:
Hooi Cow,

Hebben jullie bij revalidatie fitnes geen fysio aanwezig? Denk namelijk dat je je vraag daar namelijk aan stellen moet!


Je elleboogholte zit aardig dicht bij je schouder dus misschien ligt het toch daaraan? Fysio kan je zekerheid geven! Misschien heb je je elleboog meer gebruikt de laatste tijd om je schouders te ontlasten?



ik heb +- anderhalf jaar bij de fysio gelopen voor mijn rug en schouders, maar dit hielp niet, aangezien mijn fysio en dokter het niet met elkaar eens waren en zijn. ik ben toen gestopt met fysio op aanraden van haar omdat ze verder niets kon doen.

ik ging toen op revalidatie fitness, en dat gaat nu al een stuk beter. mn armen zijn qua spieren ed niet helemaal gelijk omdat mn rechter in juli uit de kom is gegaan bij het zwemmen. ik heb ook last van mijn rechter elleboog, dus yolande daar kan je best eens gelijk in hebben, ik had er zelf nogn iet aan gedacht Lachen

Daan1982

Berichten: 1756
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: loenhout, belgie net onder breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 23:16

hmmm,. vorig jaar had ik dit probleem ook terwijl ik mijn paard zelf ingereden heb en hij licht op de hand is, de pijn werd ondraaglijk, tot in mijn hand toe. todat ik helemaal door de scan ben geweest en bleek dat ik 4 versleten nekwervels, een nekhernia en geopereerd moest worden aan verkalking aan mijn schouder.

laat je maar nakijken, misschien ligt het helemaal niet aan het rijden!!

nu ben ik trouwens aan de volgende stap begonnen, mijn rug is aan de beurt, jongens duim voor me, donderdag moet ik weer door de scan, de doktoren denken dat ik nu ook een versleten rug en hernia in mijn rug heb... werd medegedeeld: als ik over 5 jaar nog een buitenrit wil maken, moet ik nu stoppen met dressuur en springen (kijk eens in mijn topic hoe lang ik rij...
sorry, het is niet mijn topic

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-04 23:18

hey yankeestar,

wat erg zeg. ik zal het eens over leggen.

veel sterkte donderdag Lachen

(geeftt niet ::) )