Blaren na het rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 12:38

Cloverdale schreef:
andere teugels
teugels van rubber helpen heel goed...
had altijd blaren maar vond handschoentjes irritant nu
heb ik geen last meer van blaren met die rubberen teugels Lachen


Ik reed voorheen altijd met springteugels en kreeg hier blaren van. Nu rij ik met teugels waar aan 1 kant rubber zit en ook daar krijg ik blaren van.
Ik krijg zelfs blaren van gewone dressuurteugels. Maar goed, nou zit ik ook altijd te zagen dus het is ook mijn eigen schuld Haha!
Als je echt een dunne huid hebt, denk ik dat geen enkele teugel tegen blaren helpt. Dat de enige oplossing is, om met (goede) handschoenen te rijden of idd er tape omheen te doen.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 13:03

hmmm naja bij mij is het in ieder geval over...
en over dat gezaag:
ik heb Flame nooit lopen zagen en ze loopt hartstikke ontspannen dus naja volgens jullie zal ik wel super hard in de mond zijn enzo
en ben ik een fuile paardenmishandelaar net als de topic starter...

maar ik wil even kwijt:
ze vraagt om advies niet om hoe jullie over haar denken Scheve mond

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 19:41

Hey, ik ben geen vuile paardenmishandelaar!!! Boos!

En ja, ik vraag om advies en niet om een veroordeling.

Ten eerste... heeft niemand me hier zien rijden.
En blijf ik maar herhalen `dat ik niet ZAAG!`.
Wordt er ook een btje moe van om dit telkens te
benadrukken.

Ten tweede... val ik niemand aan... dus hou het ff gezellig!

En gelukkig dat er nog meer mensen zijn die ook tere handjes hebben.

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 19:50

oke, rustig mensen
Adem in, adem uit
tel tot 103256355064564
denk dat er wel genoeg geveinsd is dat iedereen met blaren loopt te zagen, dus deze kwestie is afgehandelt
dus terug ontopic

iemand nog tips voor de huid sterker te maken?

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:27

PaysBas schreef:
Ten eerste... heeft niemand me hier zien rijden.
En blijf ik maar herhalen `dat ik niet ZAAG!`.

En gelukkig dat er nog meer mensen zijn die ook tere handjes hebben.


Ik zaag ook niet en als je foto's van mij ziet heb ik vaak mijn teugels in boogjes. Maar als ik een poos niet heb gereden, krijg ik ook blaren. Maar bij mij is het dus meestal ook als ik zweet, dus met warm weer en ook met handschoenen aan.

Wat ik doe, is zonder handschoenen rijden en maar eelt kweken. Als ik dan weer niet rijd, gaat het eraf en ik kan ik daarna opnieuwe beginnen. Ik zit nu ook weer met een blaar, omdat de lieve meneer vandaag heel de tijd probeerde de teugels uit mijn handen te trekken.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 23:40

Ik heb tot 10 geteld Knipoog

Ga morgen die Leatherfeel handschoentjes van
Imperial Riding kopen.
En blarenpleisters, voor het geval dat Knipoog

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:26

Trekken en zagen zijn 2 verschillende dingen, die trouwens wel goed te combineren zijn!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:34

PaysBas schreef:
Hey, ik ben geen vuile paardenmishandelaar!!! Boos!

En ja, ik vraag om advies en niet om een veroordeling.

Ten eerste... heeft niemand me hier zien rijden.
En blijf ik maar herhalen `dat ik niet ZAAG!`.
Wordt er ook een btje moe van om dit telkens te
benadrukken.

Ten tweede... val ik niemand aan... dus hou het ff gezellig!

En gelukkig dat er nog meer mensen zijn die ook tere handjes hebben.



Hahaha volgens mij vat je het verkeerd op Haha! (Of ik snap het niet meer) Als ik me niet vergis bedoeld Cloverdale, dat zij ook haar paard hard in de mond zit te trekken omdat hier eerder gezegd werd dat je daar blaren van krijgt (van hard in de mond trekken dus) Terwijl dat dus niet zo is (ik veroordeel zeker niemand want je moet mensen eerst zien rijden, voordat je kan oordelen over iets) Maar goed genoeg offtopic. Wat je ook kan proberen is heel regelmatig je handen goed insmeren met een handcreme. Maar als je eenmaal tere handjes hebt, kom je er denk ik niet meer vanaf (tenzij je heel goed eelt kunt kweken Lachen )

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 12:37

yolande schreef:
Trekken en zagen zijn 2 verschillende dingen, die trouwens wel goed te combineren zijn!



Zoals hierboven al genoemd is, ze trekt niet en zaagt ook niet. Buiten dat om, al zouden mensen dat doen ze vraagt om een oplossing voor die blaren...

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 16:44

Ik miste het smilley'tje met het knipoogje. Knipoog
Vandaar een btje een felle reactie. Tong uitsteken

No hard feelings.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 16:45

Hahaha ik denk al, wat krijgen we nou dan.... Haha!

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 17:19

Haha! pleisters onder je handschoentjes en ringen af! Haha!

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-04 19:31

Ben eelt aan het kweken;-D

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 19:37

ik heb net suede leren handschoentjes gekocht, deze zaten bij mij erg goed en had geen last van blaren of pijnlijke vingers/handen enz. Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:20

Misschien is het ook nog een idee om twee teugels eraan te knopen ipv 1. De druk wordt dan toch meer verdeeld. (of je krijgt ook blaren aan je pink Scheve mond ) Zorg dat de dressuurteugels goed in de olie/traan zitten. Dat wil ook nog weleens schelen. En geen handlotion ofzo gebruiken, daar worden je handen alleen maar nog zachter van. (dat van dat afwassen en de vellen erbij hebben hangen herken ik ook) Als je veel met je handen in het water moet ofzo, gebruik dan handschoenen. Geen ringen etc. om je vingers tijdens het rijden!

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:49

kom zeg, iedere dressuur ruiter weet dat een contact met de mond soms met meer druk moet worden gegeven
Als het paard gaat hangen op je hand moet je um van achter oprijden en met je zit terugrijden en een ophouding maken zodat ie iets hogerin komt
En bijvoorbeeld bij midden/uitgestrekte draf moet ie wel met meer druk gereden worden om hem erdoor te houden omdat ie anders ook gaat hangen.

Zo kan ik nog wel even doorgaan Knipoog

Ik heb hetzelfde, ook eelt op mijn ringvinger Scheve mond ow gut nu ben ik ook een zager en een paardenmishandelaar!!!

Zagen is het bit van links naar rechts trekken

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-04 12:40

Hehe eindelijk nog een medestander,
THX

germie

Berichten: 25939
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 13:33

Sommige mensen hebben snel blaren, ik ook. Ik heb het nu niet meer op m'n vingers, maar dus wel eens als ik 200 meter gelopen heb met sporen om (precies bij de knokkels op m'n enkels dus blaren).

Maar wat kun je er aan doen? Sommige teugels veroorzaken meer blaren dan andere. Zelf vind ik lederen springteugels ideaal (wel engels leder, lekker soepel). Als ik met rubber doorweven teugels moet rijden is de kans op blaren groter. De linnen springteugels zijn soms heel goed, en soms ook echte blarenkwekers.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-04 19:06

Sorry hoor maar ik rij al 10 jaar paard rij wel altijd met handschoenen.
Maar ik heb nog nooit blaren gehad...

Steff_

Berichten: 5394
Geregistreerd: 27-12-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:56

Ik had daar ook altijd last van,
Maar toen had ik er leren teugels aan gedaan en eigelijk nergens meer last van gehad Lachen

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 19:13

Ik had nooit last van blaren maar de laatste tijd rijd ik ook ineens heel snel mijn vingers open. En nee ik trek niet.

Ik tape mijn vingers nu in voor ik ga rijden en probleem is hiermee opgelost. Voor de winter heb ik handschoenen. Normaal gesproken had ik nooit blaren daarmee maar goed eerder had ik dat ook niet als ik zonder reed dus waar het aan ligt??
Ik heb overigens rubberen teugels en ik heb het idee dat het hierbij erger is dan bij gewone leren teugels.
Bij springteugels heb je zoals Germie al aangeeft hele goede en hele slechte mbt blaren kweken.

Kimmy1
Berichten: 25
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:29

koop eens goede leren handschoenen of koop anti slip teugels

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 11:33

Ik heb vorig jaar Roeckl handschoenen gekocht. Het is even een duik in je portomonnee, maar ik vind ze GEWELDIG! Sindsdien geen blaar meer gehad, en super gevoel (in tegenstelling tot andere handschoenen, waar je het idee hebt je gevoel half kwijt te zijn...).

Echt een aanrader!

En mocht ook dat niet baten, een stukje tape (of leukoplast) om je vinger kan ook schelen, dan wordt je vel niet meer "geschuurd", maar de tape, dus dat zou het ook op kunnen lossen!

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-04 09:48

PaysBas schreef:
Ben eelt aan het kweken;-D


klinkt stom maar dat is de beste methode
toen ik net met paardrijden begon (op manege pony`s 100 jaar geleden Pling ) was het elke week ook raak, dikke bijtende blaren. nooit bij mij opgekomen om toendertijd handschoenen te kopen (maar goed 100 jaar geleden dacht ik daar niet aan )...sindsdien is het eelt door het vele rijden vanzelf gekomen. Toen ik al 12 jaar paard reed kwam ik op een springstal te werken waar ik ineens van 2 paardjes per dag er 7 a 8 reed, nou daar was mijn eeltlaag niet tegen bestand. Toendertijd heb ik wel leren handschoenen gekocht (geen idee welk merk, maar ze waren ideaal!) en t probleem was over. Sindsdien rijd ik ook met handschoenen maar indertijd gebruikte ik ze niet zozeer alleen tegen de blaren maar ook voor een betere grip en warme handen, aangezien die altijd steenkoud zijn bij t rijden en dat is ook niet bevordelijk...

maargoed inmiddels heb ik zulke eelthanden dat t een lichte uitdaging wordt voor blaren om te komen Tong uitsteken

pianka

Berichten: 660
Geregistreerd: 05-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:30

Ik had ook snel last van blaren. Nu gebruik ik hele goedkope handschoentjes en heb ik nergens last van. Lachen Het zijn van die One Size handschoentjes. Ze zijn van katoen met ? en rubberen nopjes. De prijs is ong. 5 euro. Knipoog