mijn hengst steigerd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:16

mymy schreef:
oke hij is dan alleen niet braaf als ie stijgerd verder wel..
maar ik rijd meestal gewoon met wat lossere teugel
en hij stijgerd alleen als hij echt 1 uur hard moet werken
aan de teugel.maar dat doe ik bijna nooit .

En als jij dus wilt weten hoe je dat steigeren op kunt lossen, zeggen wij door les te nemen! Dat is de enigste goede manier, omdat je vanaf je computerschermpje niet kunt zien hoe iemand rijd.

Maar we vallen in herhaling zo..

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:17

Starbreeze schreef:
Misschien dan eens met wat meer regelmaat trainen en niet ineens je paard een uur lang aan de teugel laten werken???!! Vind je het gek dat ie in verzet komt? Ga zelf eens de marathon lopen zonder training Verward

ja daar heeft Starbreeze ook gelijk in. Rijd je hem maar af en toe aan de teugel en dan plots een heel uur, of heb je het gewoon verkeerd gezegd? Want dat kunnen zijn spieren het misschien niet aan en krijgt ie pijn van zo te lopen.

Ukster

Berichten: 2773
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:19

nouw ik rijd nu zo'n 12 jaar en heb mn eigen hengstje ingereden. bij hem zou je ook niet zeggend at het een hengstje is. maar hij steigerde in het begin ook veel en nu is hij heeel braaf. ik ben ook heel erg streng voor hem, want zodra ik hem een keer over mij heen laat lopen, weet ik dat hiij nog erger gaat etteren. hengstjes zijn niet de makkelijkste Knipoog

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:20

Starbreeze schreef:
Misschien dan eens met wat meer regelmaat trainen en niet ineens je paard een uur lang aan de teugel laten werken???!! Vind je het gek dat ie in verzet komt? Ga zelf eens de marathon lopen zonder training Verward


ja das un goeie Tong uitsteken

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:21

mymy schreef:
ja das un goeie Tong uitsteken


We komen dr wel Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:22

xKatleentjex schreef:
ja daar heeft Starbreeze ook gelijk in. Rijd je hem maar af en toe aan de teugel en dan plots een heel uur, of heb je het gewoon verkeerd gezegd? Want dat kunnen zijn spieren het misschien niet aan en krijgt ie pijn van zo te lopen.

Gevolg is dus verzet..
Maar dat hangt dus af van hoe je traint (Katleentje en Starbreeze hebben dus gelijk). Een goede training kan je bepalen in overleg met je instructrice Lachen (Vervelend hè, al dat ''les''-advies Haha! )

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:24

Amethyst schreef:
(Vervelend hè, al dat ''les''-advies Haha! )

als je zal nagaan welk zinnetje het meest gebruikt word op Rt, kom je vast en zeker uit bij 'neem les!' Haha!

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:25

Amethyst schreef:
Gevolg is dus verzet..
Maar dat hangt dus af van hoe je traint (Katleentje en Starbreeze hebben dus gelijk). Een goede training kan je bepalen in overleg met je instructrice Lachen (Vervelend hè, al dat ''les''-advies Haha! )


ja nogal soms:p:p
maar ik rijd nog geen lessen met um..
rijd alleen in de bossen/bak

het is vroeger een draver geweest in duitsland

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:27

xKatleentjex schreef:
als je zal nagaan welk zinnetje het meest gebruikt word op Rt, kom je vast en zeker uit bij 'neem les!' Haha!

Ik denk het ook Clown
Helaas is dat toch wel echt het enige goede advies... Goede les.. Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:29

mymy schreef:
ja nogal soms:p:p
maar ik rijd nog geen lessen met um..
rijd alleen in de bossen/bak

het is vroeger een draver geweest in duitsland

Er zijn meer bokkers die daar over vallen Clown
Maar daar zit dus ook je fout, geen les..
Iedereen heeft les nodig. Daar los je je rijtechnische problemen mee op, niet via een forum eigenlijk Lachen

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:35

Amethyst schreef:
Gevolg is dus verzet..
Maar dat hangt dus af van hoe je traint (Katleentje en Starbreeze hebben dus gelijk). Een goede training kan je bepalen in overleg met je instructrice Lachen (Vervelend hè, al dat ''les''-advies Haha! )



Ja dat moet je idd dus gewoon rustig opbouwen! En training in de bak, daar ben je in het bos ook mee gebaat.

Wist je trouwens dat het niet zo verstandig is om buitenritten met lange teugel te maken? Het gewicht van de ruiter kan het paard het beste dragen als hij daarvoor zijn rugspieren aanspant. Dit kun je trainen daar hem idd aan de teugel te rijden en dit ook met een buitenrit te doen Knipoog Anders maakt ie zijn rug hol ipv bol en dan is de draagkracht een stuk minder!!

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:36

maar ze is eiglijk gestopt met lessen
omdat ze een eigen paard heeft gekrege

maar ik ben het wel met je eens les zou heel goed helpen

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:38

mymy schreef:
ja daarom vraag ik ook tips
hoe ik hem het best kan laten stoppen met stijgeren
want hij doet het ook bij ruiters die al heel veel ervaring hebben.


Verkopen en een paardje kopen wat wel bij je past.....

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:39

Starbreeze schreef:
Ja dat moet je idd dus gewoon rustig opbouwen! En training in de bak, daar ben je in het bos ook mee gebaat.

Wist je trouwens dat het niet zo verstandig is om buitenritten met lange teugel te maken? Het gewicht van de ruiter kan het paard het beste dragen als hij daarvoor zijn rugspieren aanspant. Dit kun je trainen daar hem idd aan de teugel te rijden en dit ook met een buitenrit te doen Knipoog Anders maakt ie zijn rug hol ipv bol en dan is de draagkracht een stuk minder!!


nou ze bedoelt wel op maat maar niet aan de teugel ofsow
dus gewoon beetje neus naar voren

(maar ikzelf rij eiglijk wel altijd met lange teugel omdat mijn lompe paardje altijd zo hangt Verward dus da wis ik nie dat da slecht was.

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:39

mymy schreef:
maar ze is eiglijk gestopt met lessen
omdat ze een eigen paard heeft gekrege

maar ik ben het wel met je eens les zou heel goed helpen


Je, en dan op een "normaal" paard. Sorrie hoor maar met die ervaring op een hengst, waarschuwen jullie me even als jullie bij mij in de buurt rijden ? Ga ik even 2 blokjes om.

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:40

mymy schreef:
nou ze bedoelt wel op maat maar niet aan de teugel ofsow
dus gewoon beetje neus naar voren

(maar ikzelf rij eiglijk wel altijd met lange teugel omdat mijn lompe paardje altijd zo hangt Verward dus da wis ik nie dat da slecht was.


Conclusie:
Jullie zijn "gevaarlijk" en zeer onervaren bezig, sorrie, maar lessen zijn en blijven altijd nodig.

ilovejuno

Berichten: 2145
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Beek en Donk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-04 22:40

Amethyst schreef:
Ik denk het ook Clown
Helaas is dat toch wel echt het enige goede advies... Goede les.. Haha!



dan neem ik wel privelessen maar ik denk dan dat ie dan nie gaat stijgeren dus. Verwardmischien als je um wa langer laat werken hehe wa een gedoe Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door ilovejuno op 28-08-04 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:41

sjokkemeule schreef:
Verkopen en een paardje kopen wat wel bij je past.....


neheeeeee!!!! Boos!

dat zal ze nooit doen

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:42

sjokkemeule schreef:
Conclusie:
Jullie zijn "gevaarlijk" en zeer onervaren bezig, sorrie, maar lessen zijn en blijven altijd nodig.


WHAHAHA sorry hoor

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:43

ilovejuno schreef:
dan neem ik wel privelessen maar ik denk dan dat ie nie gaat stijgeren dus. Verward hehe wa een gedoe Tong uitsteken

je dénkt het , je weet het dus niet
Gewoon doen, en rij zo zoals je altijd rijd als hij in verzet komt. En dan kan je er aan werken Lachen

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:43

mymy schreef:
maar ze is eiglijk gestopt met lessen
omdat ze een eigen paard heeft gekrege

maar ik ben het wel met je eens les zou heel goed helpen


paardrijden kun je nooit alleen... instructie is gewoon onmisbaar!
Ik hoor wel eens vaker mensen zeggen, ja dan ga ik een jaar op les en dan kan ik door het bos rijden Verdrietig JE RAAKT GEWOON NOOIT UITGELEERD! En het gevaar bij paardrijden zit hem nou nét juist in die kleine onverwachte dingen... die kun je misschien niet gericht trainen, maar door les te nemen word je vanzelf een betere amazone en kun je steeds meer situaties aan.

Ik vind dat als je op de rug van zon dier gaat zitten je dat dier op zijn minst verschuldigt bent om er alles aan te doen om er het beste van te maken. Ik zal niet zeggen dat iemand expres zijn paard gaat lopen verpesten, maar soms ben je gewoon onbewust me dingen bezig die niet uithalen of misschien zelfs averechts werken.

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:43

sjokkemeule schreef:
Je, en dan op een "normaal" paard. Sorrie hoor maar met die ervaring op een hengst, waarschuwen jullie me even als jullie bij mij in de buurt rijden ? Ga ik even 2 blokjes om.

is goed waar woon je Schijnheilig

sjokkemeule

Berichten: 1012
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:44

mymy schreef:
neheeeeee!!!! Boos!

dat zal ze nooit doen


dan er iemand bijnemen die er WEL verstand van heeft, sorrie klinkt hard, maar de ervaring is er gewoon niet voldoende......

Ik kijk zelfs al uit als ik op een hengst zou moeten rijden, en ik rijd iets langer dan jullie......

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:44

Dat je paard met les niet steigert? Onzin, wat mij betreft.
Ga gewoon les nemen, daarna praten we weer verder Knipoog

Maar wat ik niet snap, dan zit ilovejuno weer op het account van mymy, en dan antwoord mymy opeens weer Verward Naja offtopic..

Apple

Berichten: 76210
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 22:44

Ik denk dat ik maar eens een slotje zet.

ilovejuno: let als het even kan op je spelling en gebruik het account van je nicht niet meer. Het is erg verwarrend als een deel van de berichten via een ander account komen.

Succes verder met je paard en met het vinden van een goede instructeur Lachen.