wijken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hoefjes

Berichten: 210
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: Zoetermeer

wijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-04 18:38

hallo bokkertjes,
ik heb een lieve maflinger Tong uitsteken (haflinger) en ik heb zelf een kleine bak dus was ik opzoek gegaan naar een grotere bak en die heb ik gevonden 2 minuutjes lopen heel leuk enzo!
maar ik wil dus met haar gaan starten dressuur en dan wil ik wel dat ze het 1 en ander kan ze is heel leergierig en wil veel dingen leren met aan de teugel rijden zijn we al flink bezig 8erwaarts kan ze al en ik zal haar nu graag willen leren wijken.
ik weet nu egt niet hoe ik dat haar moet leren en ik hoop dat jullie iets weten!
alvast thnx Lachen .


More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:09

Binnenteugel van de hals buitenteugel op de hals en dan als het ware met je binnenbeen (iets naar achterleggen) naar buitendrukken. Voor tegenhouden en een beetje stelling naar binnen vragen. Zo heb ik het met mijn draver ook gedaan eerst lukte het niet zo maar nu snapt ze het en gaat het goed. suc6 ermee en leuk dat je wedstrijden gaat rijden!!

Utah is mijn topper!!!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:20

Ik doe het zelf vanaf de AC-lijn naar de hoefslag.

Als je dan naar rechts wilt wijken, vraag je iets stelling naar links en hou je goed je buitenteugel eraan, dan leg je je linkerbeen iets naar achteren en duw je hem met dat been opzij. Als hij opzij gaat stop je even met drijven, als je merkt dat hij alleen nog maar naar voren wil gaan leg je je been weer aan.
Oefen dit eerst in stap en als hij het dan helemaal goed doet, ook dat de achterhand netjes kruist, dan pas in draf proberen.

Belangrijk is dat je goede instructie hebt! Want als jou paard net wat anders reageert heb je een probleem.

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:27

More schreef:
Binnenteugel van de hals buitenteugel op de hals en dan als het ware met je binnenbeen (iets naar achterleggen) naar buitendrukken. Voor tegenhouden en een beetje stelling naar binnen vragen. Zo heb ik het met mijn draver ook gedaan eerst lukte het niet zo maar nu snapt ze het en gaat het goed. suc6 ermee en leuk dat je wedstrijden gaat rijden!!


Zo zou ik het ook doen!! En mocht je paard over z'n buitenschouder weglopen zou je eventueel je zweep aan de buitekant houden en hem daarbij even bijtikken, mocht dat nodig zijn. Lachen

Succes ermee!!! OK dan!

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:20

More schreef:
Binnenteugel van de hals buitenteugel op de hals en dan als het ware met je binnenbeen (iets naar achterleggen) naar buitendrukken. Voor tegenhouden en een beetje stelling naar binnen vragen. Zo heb ik het met mijn draver ook gedaan eerst lukte het niet zo maar nu snapt ze het en gaat het goed. suc6 ermee en leuk dat je wedstrijden gaat rijden!!


idd, en neem ook goed les he Lachen
Dan wordt het je ook uitgelegd Lachen

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

hoefjes

Berichten: 210
Geregistreerd: 27-07-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 12:18

thnx voor de reakties ik ga er gelijk mee aan de slag Haha!!!!

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 14:23

Van VMR naar RT.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 16:43

Je kunt ook een volte rijden en die langzaam aan sluiten met wijken.
Zie de uitleg van de hulpen hierboven. Op de volte hoeven ze niet gelijk heel veel te wijken, dus is een mooi begin!
Succes!!

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:15

MiGzi_MiQ schreef:
Zo zou ik het ook doen!! En mocht je paard over z'n buitenschouder weglopen zou je eventueel je zweep aan de buitekant houden en hem daarbij even bijtikken, mocht dat nodig zijn. Lachen

Succes ermee!!! OK dan!



ik lees dit topic een beetje mee aangezien ik het ook met mee pony aan het doen ben.

nu MiGzi_MiQ, zeg jij dit.
maar als bij tikken niet helpt? want dat heb ik namelijk bij tikken en 'duwen' met de zweep krijg ik geen effect, dat ze haar achterhand mee neemt. wat zou hier aan gedaan kunnen worden??

ik probeer het vanaf de volte en zelfs dan lukt het niet.

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:36

Ik sluit me bij sjonnie aan.

Valt je pony over de schouder weg tik deze dan niet aan met een zweepje maar sluit je buitenhand even kort en rijdt een meter rechtuit waarna je opnieuw het wijken kunt inzetten.

Als je wijken oefent op de volte, dan sluit je de volte eerst (inrijden) en laat je je pony daarna naar buiten wijken. Als je de volte namelijk wijkend wil sluiten heb je of verkeerde stelling voor de volte of de verkeerde stelling voor het wijken!

Stel, je rijdt een volte op de linkerhand -> pony heeft stelling (kijkt) naar links
Wil je de volte sluiten -> dan moet je naar links toe
Bij wijken moet de pony kijken naar de kant waar hij vandaan komt!
Dus als je naar links gaat moet hij kijken naar rechts! Vandaar geen volte sluiten door te wijken! Een appuyement kun je daarvoor wel gebruikennn !

Buitenkans voor de paardenliefhebber, ons droomhuis nu te koop ivm emigratie 2011

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 08:51

yolande schreef:
Valt je pony over de schouder weg tik deze dan niet aan met een zweepje maar sluit je buitenhand even kort en rijdt een meter rechtuit waarna je opnieuw het wijken kunt inzetten.

Dit is inderdaad veel beter als het aantikken, want met je buitenteugel heb je hem eerder opgevangen dan met je zweep, tenminste ik neem aan dat jij je zweep op de normale wijze vasthoudt.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 16:44

okee dat is dus ook niet iets wat helpt, met de buitenteugel opvangen, dan loopt ze dus mooi naar de hoefslag toe Verward

wat dat betreft heb ik een hele slimme pony ...

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 19:49

Dan doe je te veel met je buitenteugel denk...Je moet de druk op je buitenteugel natuurlijk wel afstemmen op je pony.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers