Hals strekken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Hals strekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 12:46

Op het einde van mijn les gaan we altijd hals strekken. Dat doet hij eigenlijk heel goed. Hij strekt heel mooi zijn hals naar beneden.
Dit betekent toch dat hij ontspannen is?.
Maar onder mijn les heb ik wel heel veel moeite om hem nageeflijk te rijden en te houden.
Hij loopt wel kleine stukken nageeflijk, maar dan doet hij al gauw weer zijn hoofd omhoog.

Tips?.

Mirjam


noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:06

Als hij zijn hals strekt is hij wel ontspannen.
Misschien kun je hem in de les vaker hals laten strekken en van daaruit (dus niet teugels losgooien, maar contact en naar beneden vragen: spanning, toestaan en aanvullen met je been) dat hij dan naar beneden komt en nageeflijk gaat lopen?

Zo heb ik het iig geleerd en van daaruit kun je het paard dan weer hoger instellen naarmate die vordert. Loopt je paard over de rug, ontspannen en actief aan het been.

Maar ik denk dat andere nog wel meer tips hebben..of andere manieren kennen

Bokkende Fjordenrijder #39

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:08

Wat is nu precies je vraag?

Hals strekken is zeker een teken van ontspanning, vandaar dat ik heilig bij voorwaarts neerwaarts rijden ben.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 13:14

halsstrekken is ook een controle of je paard goed nageeflijk loopt, als je paard aan de teugel loopt, en hij volgt je hand goed naar beneden, dan heb je in 90 % van de gevallen een paard wat dus ook goed nageeflijk loopt
10 procent strekt gewoon makkelijk zijn hals zoals het paard van de TS.
ik denk dat wat dat aan de teugel rijden betrefd, je het beste even aan je instructie kunt vragen hoe je dat moet doen
dat je paard halsstrekt is iig een goed teken, hij is dus ontspannen , en aan de teugel rijden zal dus ook niet zo'n hele grote stap meer zijn ]

ik had gisteren overigens een 9 voor halsstrekken Schijnheilig

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 14:05

Instructrice zegt buitenteugel eraan en met je binnenteugel kneepjes en spelen. Af en toe een flinke ophouding. En natuurlijk been.

Maar ik heb zo'n moeite met als hij nageeflijk is om dat zo te houden dan doet hij na 3 passen alweer zijn hoofd omhoog. Ik heb ook het idee dat hij slecht reageert op mijn handen. Soms kan ik kneepjes maken wat ik wil, maar reageert hier dan niet op.

Mirjam

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 14:30

mirtje27 schreef:
Instructrice zegt buitenteugel eraan en met je binnenteugel kneepjes en spelen. Af en toe een flinke ophouding. En natuurlijk been.

Met zulke aanwijzingen schiet je niets op omdat nageeflijk rijden alles te maken heeft met goed voorwaarts houden en timen.

mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-04 14:56

Wat geef jij voor aanwijzingen dan?. Zij bedoelt met been naar voren rijden en opvangen met je handen en dus kneepjes met je binnenteugel.

Mirjam

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 19:03

ik leer jonge mensen of beginners NOOIT kleine kneepjes te geven
dit word bij veel mensen al gauw zagen !
en iets afleren is moeilijker als iets aanleren

eerst zorgen dat ie goed voorwaarts is aan je been,als ie goed voorwaarts is, en dmv overgangen en schijnovergangen , kun je door druk te zetten op BEIDE teugels, ondersteunend met nog meer been, je paard nageeflijk rijden
ook veel voltes en slangenvoltes hebben een positief effect op de nageeflijk heid

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 19:26

hier ook een vraagje dan: mijn paard loopt naar de sterren te kijken, niets aan te doen, vraag ik om hals strekken doet hij niets liever, als je mij niet gelooft hoe hij loopt kijk even in mijn profiel. En toch doet hij zijn halsstrekken perfect Verward

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 12:35

Titsia"]
hier ook een vraagje dan: mijn paard loopt naar de sterren te kijken, niets aan te doen, vraag ik om hals strekken doet hij niets liever, als je mij niet gelooft hoe hij loopt kijk even in mijn profiel. En toch doet hij zijn halsstrekken perfect Verward
[/quote]

[quote="crossmonster schreef:
10 procent strekt gewoon makkelijk zijn hals zoals het paard van de TS.


Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 9 bezoekers