ik krijg mijn paard helemaal niet naar beneden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 09:38

Aha hier zit het probleem:
loonie schreef:
het licht echt niet aan mezelf maar aan de pony.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:02

Inderdaad Lenn daar ben ik het dus helemaal mee eens.. !!!!!!!!!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:03

Lenn schreef:
Aha hier zit het probleem:


Dacht je echt dat ik dat niet had begrepen/gezien? Natuurlijk ligt het altijd aan de pony, dus waarom zou je aan jezelf gaan werken? Hup, verkopen die hap. Tot ze bij een volgende paard tegen hetzelfde probleem aanlopen.

In je leven krijg je iedere keer met dezelfde situaties te maken. Of het nu is op het gebied van je hobby, of je relatie, of je werk. Het zijn iedere keer dezelfde situaties, verpakt in een ander jasje. En ieder situatie is een leermoment. Leer je er niet van, ga je op de volgende situatie ook stuklopen.

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:09

Ja maar dat ze dat zelf erkent vond ik wel grappig

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:15

Lenn schreef:
Ja maar dat ze dat zelf erkent vond ik wel grappig


Die snap ik even niet...ze herkent en erkent helemaal niets...Lips are sealed

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:23

Ze erkent daarmee toch dat ze het probleem bij de pony legt ipv bij haarzelf.
Niet dat ze dat door heeft

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 10:50

Mee eens ook... Paardjes hebben altijd de schuld en ruiters doen nooit wat fout... Scheve mond Rolleyes

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-04 13:38

tuurlijk mensen licht het echt wel een x bij jezelf daar trijfel ik echt niet aan....allen tja sommige snappen niet dat het gewoon het karakter kan zijn van de pony en dat dat niet met mij kan werken tja dat kunnen we allerbij niet helpen...
als je gata trouwen en de hebt altijd ruzie blijf je toch ook niet bij elkaar of wel??? lijkt me ook niet echt logisch....
en ik snap echt wel dat het meestal ook aan de ruiter kan liggen zeker wel allen tja als het gewoon niet werkt en je HEBT ALLES al gebrobeerd wat zouden jullie dan als oplossing kiezen???

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 13:41

Geloof me: je hebt nog niet ALLES geprobeerd....


Wat ik als oplossing zou kiezen is andere instructie nemen, en als dat niet helpt, het paard uit handen geven ter correctie. Een andere optie is proberen of je met Natural Horsemanship verder komt, want daar hoor ik je helemaal niet over.


Wat ik uit je verhalen begrijp is dat er nieteens een minimum aan gehoorzaamheid is, en dat heeft niets te maken met klikken of niet klikken. Je paard heeft gewoon niet "niet thuis" te geven. Of ze uiteindelijk haar best bij je gaat doen is plan twee. Maar ho is ho, en draf is draf en galop is galop. Geen gespring over hekken en wandelen over straten en omhoog komen als ze iets niet wil. Het onbreekt haar aan respect. En ook al klikt het niet met een paard, een minimum aan respect moet er wezen.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-04 14:31

Mee eens....Of het klikt of niet, respect moet je eisen..Wat dacht je van mensen die voor andere mensen rijden (als werk he..niet voor de lol) Ze moeten alle aangewezen paarden tot een specfieke niveau rijden, ook al 'klikt' het niet...daar moeten ze gewoon leren mee omgaan, en evt dat paard ook nog eens uitbrengen..tja..hoe doen ze dat toch... Verward Blond

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 22:39

loonie schreef:
ik heb thuis nog 3 paarden staan waar ik wel mee over weg kan en het gewoon top gaat!!!!dus kan ik daar beter mijn tijd aan verspillen!!


I'm Sorry?!?! Scheve mond Scheve mond Als jij paarden tijdverspilling vind... Wat doe je er dan nog mee?????

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-04 23:52

Iemand die paarden tijdverspilling vindt, is in mijn ogen niet waard om paard te rijden. Lips are sealed

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 12:54

Nee idd, dat vind ik ook!!! Ik had het eerst niet opgemerkt maar na het nog een keer gelezen te hebben viel het me op... Ik hoop voor haar paardjes dat ze besteden bedoelt ipv verspillen...

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:06

Gemma schreef:
... Ik hoop voor haar paardjes dat ze besteden bedoelt ipv verspillen...


Ja dat lijkt mij...tenminste haar zin verder is wel positief

Ik hoop het ook voor haar paardjes.........................

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 17:03

ja sorry besteden bedoel ik er mee maar ik vind het een beetje overdreven hoe jullie praten..........ben er niet mee eens en tja is was gewoon een vrgaaje van mij en dan krijg je bij bokt altijd gelijk zo'n commetaar maar daar vroeg ik niet bebaald om hoor!!ik weet niet of jullie me helemaal hebben begrepen en anders op de verkeerde manier!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:07

Misschien hebben we je verkeerd begrepen, maar wij oordelen aan hand van dat wat jij hier op bokt neerzet. Niets meer, maar ook niets minder. Dus als je je verkeerd begrepen voelt, had je dingen anders neer moeten zetten, en anders formuleren. Dus dan ben jij daar ook ten dele verantwoordelijk voor.

Of krijgen ook wij allemaal de schuld dat het met jou niet klikt? Ben je dan niet bezig WEER met vingers naar een ander te gaan wijzen ipv de schuld bij jezelf te zoeken?

loonie
Berichten: 660
Geregistreerd: 29-05-03
Woonplaats: zo.Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-04 17:21

tja het is moeilijk he o te formullieren hoe je wat uitspreek op bokt of gewoon als je wat typt je kunt er allemaal gedachten bij houden hoor!!
je kunt iets heel anders bedoelen als je wat typt als dan iemand het leest!
en dat kan ik niet helpen en ik geef jullie echt niet de schuld en dat deed ik al niet dus dat lees je dan ook met andere bedoeling zo bedoel ik maar het word gewoon gezegt zonder dat er over na gedacht word en daar zullen wel meer mensen problemen mee hebben en het geeft ook niet allen hoe er op gereageerd word is soms wel wat raar
!!!!!!!!!!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:26

Lees je bericht nog eens door. Je bent weer bezig om het op een ander af te schuiven. Als je iets anders bedoelt dan dat je het leest (en ik denk dat je in een eerder topic "tijd besteden" bedoelt i.p.v. "tijd verspillen") dan ligt het toch echt aan jouw manier van formuleren, en niet aan het feit dat wij dingen tussen de regels door denken te lezen die er niet staan, of dingen anders interpreteren dan jij ze hebt bedoelt.

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 18:22

Dit is niet banketstaaf bedoeld maar zou je wat meer met leestekens enzo kunnen werken want dit leest niet heel prettig Loonie Knipoog

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:09

Gemma schreef:
Dit is niet banketstaaflig bedoeld maar zou je wat meer met leestekens enzo kunnen werken want dit leest niet heel prettig Loonie Knipoog


Uhm ja mee eens, heel moeilijk om ze te lezen...

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 19:26

Oke ik had een erg lang verhaal getypt, en toen kwam de kat aanlopen, ging ergens op liggen en *weg* was die Boos! Boos! Boos!

Naja, ik zal het een beetje samenvatten:
Loonie, mensen reageren [nu] zo ondat jij wel heel snel opgeeft. Dit vind ik erg jammer. Mag ik je wat vragen? Wil je later een eigen paard hebben? Misschien verder de paarden wereld in? Weet je dat er veel paarden met moeilijke karakters zijn, die toch erg goed zijn? Wat ik hier mee wil zeggen, jij moet leren om met paarden *in het algemeen* kunnen omgaan. (Niet als je nu dit [paarden verzorgen/rijden] ff voor de lol doet, dan kun je mijn post negeren) .

Op mijn stage is er een erg grof, dik, toch wel mooi, paardje. Jong hengst. Verschrikkelijk lief paard, erg speels, en erg moeilijk te longeren..bijna niet te doen
Vandaag kon ik hem wel meteen naar de slager heen brengen, was zo pissed op dat beest, maar goed, hij moest gelongeerd worden. Uiteindelijk kreeg ik mijn zin, hij luisterde goed naar me en konden we stoppen.
Wat ik hiermee wil zeggen is (en vooral als je verder wil met paarden) moet je ook met de moeilijkste, meest poedersuiker karaktertjes leren omgaan...En je kunt het niet zomaar opgeven, zoals wat jij nu wel doet.

Straks als je een eigen paard hebt dan? En dit probeert je uit te testen, of jij nog op let, en loopt zo onder je vandaan..wat dan? Beestje komt er achter dat hij dit kan flikken (denkt dan waarschijnlijk : Waarom heb ik dit niet eerder geprobeerd?? Verward ) en heb je alweer een moeilijk paard onder je kont..Nou en dan?
Verkopen dan maar?

Zo kan dat niet.. .maar ik zal ff nu stoppen, want hij wordt erg lang Haha! Sorry daarvoor, ben benieuwed of mensen het helemaal lezen Knipoog

March

Berichten: 1851
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Nes (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 00:20

Skitter schreef:
.maar ik zal ff nu stoppen, want hij wordt erg lang Haha! Sorry daarvoor, ben benieuwed of mensen het helemaal lezen Knipoog


Ik heb het helemaal gelezen Tong uitsteken

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 20:36

Nou, en onzin of niet?

Tenminste, denk ik nu helemaal verkeerd dan...??

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 22:20

Je hebt helemaal gelijk Skitter. Een minimum aan gehoorzaamheid kun je en moet je van elk paard verlangen, of het nu klikt of niet. Maar volgens mij had ik dat al in een eerder antwoord aangegeven.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 23:02

jullie gaan meteen wel weer op het meeste af waar je haar op kan aanpakken he? (hoe leg ik dat uit)

Maar jullie hebben allemaal gelijk.

Weet je wat kan helpen?
Longeer hem met 2 elastieken (halsverlengers, 1 aan ene kant en 1 aan andere)

dit helpt super, en is veel zacht aardiger dan longeren met slof.

Elastieken niet te strak doen Knipoog