Travers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sullie97
Berichten: 1346
Geregistreerd: 13-08-04

Travers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 22:02

Tijdens het rijden van de travers heb ik wel eens problemen met de buiging, hoe moet ik dit oplossen?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 22:26

Begin eens om uit te leggen wat je nu al doet, wat je probeert om het te corrigeren, en wát voor probleem je hebt met de buiging. Houdt 'ie zich vast, plakt ie, etc

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 09:11

Heb je moeite om je paard te laten buigen om je binnenbeen? Je kan eens oefenen op de volte. Paard goed van je binnenbeen afprikken en voldoende binnenstelling vragen. Als hij dit goed doet dan kan je de achterhand naar binnen zetten.
Mijn hengst is ook een giga plakker en dit werkt goed om hem in de travers en de appuyementen van mijn binnenbeen af te houden.

yolande

Berichten: 309
Geregistreerd: 04-08-04
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 10:26

Over het algemeen ontstaan problemen met de lengtebuiging in de travers doordat het paard het erg moeilijk (en soms ook vervelend) vindt om zijn buitenachterbeen goed naar binnen te brengen en onder de massa te zetten. Oefen dus regelmatig kleine stukjes (3 passen ipv 20 meter) en bouw dit uit. Zorg dat je veel oefeningen doet om die achterhand sterker (overgangen en tempowisselingen) te maken zodat je paard die travers steeds makkelijker kan doen!