Ik durf niet meer te galloperen....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Ik durf niet meer te galloperen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 19:44

Bok Bok !

Heb getwijfeld of ik het wel hier neer zal zetten , maar ik doe het toch maar...

Ik heb altijd gereden ,vanaf mn 6e tot mijn 12e , daarna ben ik 5 jaar gestopt omdat ik het niet leuk meer vond, toen stond Splash opeens voor mijn neus en ben ik weer begonnen !

Het rijden zat er nog wel 'in', maar erg diep zeg maar Knipoog Heeft een hele tijd geduurd voordat ik weer lekker in het zadel zat , rijden ging goed , was leuk , had er weer plezier in , totdat Splash heel erg met me ging kl*ten(ander woord heb ik er even niet voor) , zodra ik de concentratie verloor , of ik mn been van hem afhaalde , schoot hij ervandoor en ging hij netzolang door totdat ik er af lag , dat was niet zo moeilijk , bij de raarste sprongen verkrampte ik en probeerde ik in alle macht te blijven zitten , soms lukte het .. soms niet Haha!

De laatste 2 keer , niet zo lang geleden , ben ik echt onwijs gelanceerd , hij was echt gemeen ! Ben toen ook heel hard neergekomen , had niks , helemaal geen pijn , niks .... was alleen flink geschrokken...

En nu , na mijn vakantie , durf ik alles , maar ik durf niet meer te galloperen , ben zo bang dat ik er dan weer vanaf val , dat ik weer richting het hek cross..... Scheve mond

Ik rijd wel , maar laat een vriendin van mij dan galloperen , heb ook les genomen op een fjord , maar ook daar durfde ik het niet , nu heb ik donderdag les , weer op die fjord , en nu MOET ik het vanmezelf , ik MOET galloperen , want nu blijf ik het uitstellen en durf ik het helemaal niet meer..........

Iemand tips/ervaringen ? Het gevoel dat ik nu heb als ik moet aanspringen in galop is net alsof ik van een flat moet springen ofzo....

    S p o t.


MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3473
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:48

ja dat kan ik heel goed snappen. Ben zelf ook een keer gelanceerd in galop en dan is het net of je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Het is wel goed dat je het toegeeft je hebt ook van die mensen die dat niet doen. Ik heb ook een tijdje niet gegalopperd en begonnen op rustige pony's en toen kreeg ik weer vertrouwen en inmiddels begon ik het galopperen toch wel te missen > Vind het de leukste gang. Volgens mij ben je al een heel eind op weg met les op de fjord en gaat het "vanzelf"weer over.

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:49

Ik denk dat je gewoon het vertrouwen kwijt bent,en dat opnieuwe weer moet krijgen....Ik zal als ik jouw was eers goed vertrouwen terug krijgen in stap en in draf en hem dan eerst lekker ontspanne laten lopen.....En als dat een tijdje goed gaat en hij loopt lekker een galopje proberen....Wil je het toch niet uitstellen zou ik vragen of iemand je longeert en dan dat jij gaat galoperen,als dat goed gaat het los proberen........Succes ermee !!!

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:51

gewoon lekker rustig beginnen weer. alleen gaan galoperen als je draf ens stap lekker aanvoelen..

Wat je ook kunt doen, eerst splash flink aan de longe, zonder iemand erop, laten uitdollen. Laat hem gewoon een tijdje flink lopen, dat hij tegen de tijd dat jij erop stapt al weer meer moe is. Zodat hij geen energie meer heeft om gek te gaan doen.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:53

Wat is de reden eigenlijk dat je paard zo doet? Als hij het echt deed om je er af te krijgen (kan ook komen door rugproblemen etc) Kan je Slpash misschien laten "her"opvoeden door iemand. Iemand die niet bang is en kan doorpakken. Intussen kan jij je vertrouwen terugwinnen op die fjord. Ik weet niet of dit de oplossing is, je moet er zelf uitkomen. Maar iets anders zou ik ook niet echt weten...

Wie helpt mij aan een verzorgpaard? Haha! Graag 1tje in de buurt van Groningen Lachen
(Profiel bijgewerkt!)

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 19:54

maartjuh schreef:
gewoon lekker rustig beginnen weer. alleen gaan galoperen als je draf ens stap lekker aanvoelen..

Wat je ook kunt doen, eerst splash flink aan de longe, zonder iemand erop, laten uitdollen. Laat hem gewoon een tijdje flink lopen, dat hij tegen de tijd dat jij erop stapt al weer meer moe is. Zodat hij geen energie meer heeft om gek te gaan doen.


Wil jij hem 3 uur longeren ? Schijnheilig Man , dat beest heeft energie voor een dag lang zeg , niet normaal ! Na een uurtje rijden is hij nog niet bezweet of moe , ik rij altijd min. 1,5 uur of langer....

We zijn nu net weer begonnen om Splash het longeren opnieuw aan te leren , en dat gaat redelijk , hij vind het heel erg moeilijk , en voorlopig ga ik er nog niet op als hij aan de longe zit , maar dit is dus wel het uiteindelijke doel , hij moet normaal lopen , niet alleen los , maar ook aan de longe !

Draf en stap zijn geen probleem , maar het rare is , na een uurtje vind ik het saai worden , en dan stop ik , en dan wil ik zo graag gaan galloperen , maar dan durf ik niet

    S p o t.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:54

Ik ben ook wel eens onzeker en wat ik dan doe is in de eerste hoek van de korte zijde aangallopperen en gelijk op de volte zetten.

Dus zeg maar voor A aangallopperen en dan gelijk bij a een grote volte...... dit zodat ze de ruimte niet krijgen zegmah Haha! D: D:D

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 19:57

Annetjuh schreef:
Wat is de reden eigenlijk dat je paard zo doet? Als hij het echt deed om je er af te krijgen (kan ook komen door rugproblemen etc) Kan je Slpash misschien laten "her"opvoeden door iemand. Iemand die niet bang is en kan doorpakken. Intussen kan jij je vertrouwen terugwinnen op die fjord. Ik weet niet of dit de oplossing is, je moet er zelf uitkomen. Maar iets anders zou ik ook niet echt weten...


Hij heeft geen rugproblemen gelukkig ! Hij is gewoon heel dominant onder het rijden ! Mijn instructrice is de enige die hem kan rijden zonder dat ie wat flikt , bij de rest , ook bij mij dus , zoekt ie altijd gaatjes om tussen het werk uit te komen , en dat doet ie dan op die manier , en ik ben gewoon niet zo heel erg goed in hele rare maffe sprongen uit te zitten.. en Splash is heel slank en lenig dus die draait met gemak 180 graden in de rondte met een noodgang en gaat er dan als een debiel vandoor richting de bakuitgang... Rolleyes

    S p o t.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:59

Nou, dan blijf ik bij mijn advies Lachen Tong uitsteken

Wie helpt mij aan een verzorgpaard? Haha! Graag 1tje in de buurt van Groningen Lachen
(Profiel bijgewerkt!)

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-04 19:59

gijsenkim schreef:
Ik ben ook wel eens onzeker en wat ik dan doe is in de eerste hoek van de korte zijde aangallopperen en gelijk op de volte zetten.

Dus zeg maar voor A aangallopperen en dan gelijk bij a een grote volte...... dit zodat ze de ruimte niet krijgen zegmah Haha! D Haha!:D


Hmm , dat kan ik donderdag wel proberen met Rolinda , dan eerst maar even een paar voltes in hele rustige galop , en dan maar eens kijken of ik de lange zijdes ook aandurf , want daar gaat zij meestal een versnelling hoger Lachen

    S p o t.

Annetjuh

Berichten: 1065
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:00

Goedzo! OK dan! Als je het zelf aandurft is het nog beter natuurlijk Knipoog Veel succes!

Wie helpt mij aan een verzorgpaard? Haha! Graag 1tje in de buurt van Groningen Lachen
(Profiel bijgewerkt!)

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:05

ik durfde t een tijdje ook niet meer op mijn vzpony, die begon ook meteen te bokken, en niet zo'n beetje ook! oren in d'r nek, daardoor durfde ik ook een tijdje niet meer te galoperen. totdat ik een keer dacht: ik kan t nu toch maar beter een keer proberen. Dus ik weer de hulpen gegeven, bok,bok, ik ben net zolang door blijven drijven totdat ze ophield met bokken. Wanneer ze nu nog bokt, krijgt ze een tik, ze heeft vroeger M gelopen, dus ze zal galop heus wel kunnen.

Priscilla18
Berichten: 44
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:09

ik zou het gewoon op een rustig beessie eerst doen en daarna weer terug op je eigen...eerst wat meer zelf vertrouwen

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:10

Gewoon niet galoperen, geloof me het komt vanzelf terug. Ik heb het eerste halfjaar dat ik starlight had niet 1x met haar gegalopeerd... (is een draver die panisch werd van de galophulp) Nog wel langer denk ik zelfs. Tot ik toen ineens een kriebel kreeg en hop galop hulp gaf, ging uiteraard weer helemaal fout omdat het in dit geval aan het paard lag en niet aan mij, maar goed, ik durfde het weer af en toe te proberen Lachen

Angst is nu totaal weg, maar stel dat het ooit terug mocht komen dan doe ik het gewoon niet meer tot het gevoel terugkomt. Galoperen omdat je vind dat het MOET werkt niet. Wor je alleen extra bang van.
Succes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 bezoekers