kan iemand helpen?springt linkergalop verkeerd aan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 14:29

Dit probleem heb ik ook gehad met mijn haflinger. Soms hielpen de voltes en stelling enz. Maar we zijn wel een keer 3 kwartier bezig geweest zonder resultaat. Maar nu gaat het al stukken beter. Ik spring aan in de bocht overdreven veel stelling naar links en m'n buiten leg ik heel ver na achteren een tikje erbij en dan zitten we goed. Dan galoppeer ik 3 rondjes en stap daarna uit als beloning. Goed oefenen, stelling goed je been naar achteren en gaat het goed heel goed belonen!

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 17:06

hoe meer stelling naar links hoe meer de heup naar rechts gaat, terwijl de heup er juist naar binnen toe onder moet zitten om goed aan te kunnen springen. Want welk been is het 1e wat gebruikt wordt om links aan te springen??
juist ja, niet linksvoor maar rechtsachter! en dat gaat niet als zn heup naar buiten zit...
Probeer dus die heup er goed onder te krijgen dan krijg je de goede galop, mits je natuurlijk zelf recht zit en de schouder linksvoor vrij geeft...

Probeer dat dus ook eens een keer.
just my 2 cents..

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 19:21

waarom heeft iedereen het over een jong paard ik zie nergens dat het een jong paard is....

of wel....?

kan het fout hebben hoor maar ik zie het nergens staan...

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-04 20:54

Maakt niet uit of het een jong paard is, de meeste jonge paard hebben in het begin moeite met 1 galop, vandaar dat de meeste mensen het vanaf hun jonge paard herkennen. Voor de oplossing maakt het niet uit of het een jong of een oud paard is Knipoog

Don_Zhivago

Berichten: 6608
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:02

ok

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 11:05

mijn haflinger heeft ook veel moeite met de linkergalop, af en toe springt ze goed aan maar dat zit bepaald niet lekker, en vaak springt ze al gauw weer over helaas