weinig controle in de galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris19
Berichten: 26
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: brabant

weinig controle in de galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 18:24

ik rijd nu sinds kort western met mijn arabiertje wat opzich wel goed gaat.. krijg ook les(1 uur in de week.)

maar als ik gewoon vrij ga rijden in de buitenbak met 1of 2 paarden meer is hij niet meer te houden in galop hij gaat dan echt verschrikkelijk hard in rengalop en gooit ie zijn hoofd naar beneden en bokt dan regelmatig.

maar ik weetniet wat ik ertegen kan doen.?, hij zal het toch moeten leren de bak te delen met andere paarden..?

(als ik alleen in de bak rij is er niks aan de hand )

iemand tips?
Lachen

fresco

Berichten: 4163
Geregistreerd: 23-07-04
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:20

veel oefenen met andere betrouwbare paarden hijzal 't toch moeten leren, is er met draven nix aan de hand?

Iris19
Berichten: 26
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 20:29

nee, met draven is er niks aan de hand.(blijf dan ookwel zoveel mogelijk uit de buurt van de andere)

lijkt net alsof hij in galop het gevoel heeft dat ie alle vrijheid heeft?


... is het misschien zijn manier van spelen? Verward (dat hij met de andere wil spelen,gekdoen etc.? )

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 20:44

Misschien eerst aan de longe en aan de touwtjes/ lichte bijzet? Dat heb ik met Syta ook gedaan, zij moest nog leren in balans te lopen in de galop. Dat gaat aan de longe zonder amazone veel makkelijker dan met iemand er op!

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-04 08:15

Op de volte zetten, aanspringen in de galop, wanneer hij dit weer gaat doen, ik neem aan dat je het al voelt aankomen, goed achterhand eronder rijden en van voren wat inhouden. Op de volte laten galoperen. Lukt het hem toch om weer te gaan racen, terugnemen, opnieuw proberen. Springt hij rustig aan en galopeerd hij een stukje rustig, belonen en terugnemen. Later nogmaals. Ik denk blijven proberen en veel geduld hebben.

Iris19
Berichten: 26
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-04 17:07

thnx, zal het gaan proberen Haha!