sterk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:14

ja waarom moet ze dit hier vragen... en heb je dit eigenlijk al aan je instructrice gevraagd? veel overleggen helpt, gewoon zeggen wat je voelt en denkt... dan weet je instructrice ook wat er in jou omgaat

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 19:43

Ik denk niet dat de topicstarter per definitie met een pessoa bit wil gaan rijden. Volgens mij wil ze alleen weten hoe zo'n bit in elkaar zit. Maar als er bepaalde bokkers gelijk ontzettend fel op gaan reageren (wel of niet zo bedoelt) kan ik me voorstellen dat dat meisje schrikt en hier niet meer reageerd. Laat haar nu eerst maar eens uitleggen wat ze precies van plan is en wat haar instructrice precies voor tips geeft, ipv. voorbarige meningen te gaan vormen.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 20:13

we hebben dat (volgens mij) al afgerond hoor, leo American,,
het is indd best hoog opgelopen.
als daanboy het te heftig vond en zich hier niet meer durft te laten zien, zonde.

SpiedSkeet

Berichten: 1847
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Lutten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 21:10

Ja vind ik ook. Vandaar mijn post. Dat is niet bedoelt om er mensen persoonlijk mee aan te vallen, maar ik vind het zonde dat er hier soms voorbarige conclusies getrokken worden, waardoor de topicstarter zich aangevallen voelt, ook al is dat misschien nooit de bedoeling geweest. Ik kan me voorstellen dat als dat meisje een reactie geplaatst had van: Het kan me niets schelen wat jullie denken, Ik ga met passoa, slof en enorme sporen rijden (even als voorbeeld) dat ze dan aangevallen wordt.
Maar goed. Ik hoop dat ze zich hier snel weer laat zien en dat iedereen haar helpt!

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-04 22:26

een keer relaxed erop gaan zitten en bovenlijf ontspannen houden. even voor de duidelijkheid: HET PROBLEEM LIGT BIJ JOU, NIET BIJ DE PONY. kan hij er wat aan doen dat jij niet kan rijden. Stangen en dergelijke hebben geen zin, ruiter = fout, pony straft af! heel goed, een eerlijke pony. Ga betere les halen als je er niets wijzer van wordt, bijdehand

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 00:29

wow.... ok.zo grofweg bedoelde ik het niet. tegen wie heb je het eigenlijk? daanboy?

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 08:47

bijdehand, moet jij zeggen patsur... ze vraagt om tips... en iets aardiger mag ook wel Lachen

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:22

nee. ze legt het probleem bij depony en niet bij haarzelf. Dara wordt ik nou echt saggo van! Ze heeft gewoon een eerlijke pony die haar afstraft voor hetgeen wat ze fout doet.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:29

Soms ligt de probleem bij het paard hoor. Bij ons was het ook dat geval, bij het paard van mijn moeder. Zij is niet te rijden, en mijn moeder heeft verder wienig ervaring met engels rijden dus dacht ze meteen van het ligt bij mij. Wat blijkt? Niemand kan dat paard fatsoenlijk rijden. Zeg niet al te gauw waar of aan wie het probleem ligt.

En @ Leo_American: Zij vroeg wat een pessoa bit was en of ze daar mee misschioen moest rijden. Ik denk dat ze misschien op stal hoorde van misschien moet je dat eens proberen, en dus vraagt ze ff wat het is hier. Maar het lijkt mij (om eerlijk te zijn) dat deze meisje zelf geen M dressuur heeft gereden, maar dat de pony op die niveau wel is. Ik bedoel hoeveel mensen rijden M dressuur en vragen raad voor zo een (wel vaak voorkomende) probleem. Die ook nog eens (dressuur) les krijgt.
En als de pony sterk is..hoe kwam de door de B en de L?
Maar goed, we weten het niet want ze post niet meer, ja mede door mij.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:34

Oke mijn fout, ik heb net in haar profiel gekeken, en zij rijdt dus M1 met deze pony. Toch vind ik het gek dat zij niet deze probleem met haar instructeur/triese kan oplossen.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:35

patsur schreef:
nee. ze legt het probleem bij depony en niet bij haarzelf. Dara wordt ik nou echt saggo van! Ze heeft gewoon een eerlijke pony die haar afstraft voor hetgeen wat ze fout doet.

ik geloof dat hier net een hele discussie is geeindigd hier over begin nou niet weer Rolleyes
ik denk dat je eens terug moet lezen
en als je chag word geef haar dan tips inplaats van haar staan af te kraken Lachen

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 10:44

Cloverdale schreef:
ik geloof dat hier net een hele discussie is geeindigd hier over begin nou niet weer Rolleyes
ik denk dat je eens terug moet lezen
en als je chag word geef haar dan tips inplaats van haar staan af te kraken Lachen



ben ik het mee eens. want niet altijd hoeft het probleem bij de ruiter te liggen. ik heb er namelijk ook last van en las dit topic dus helemaal mee, maar ik begrijp dus al dat als ik zo'n topic zou gaan openen, dat dat behoorlijk uit de hand loopt en het alleen aan mij zou liggen (want o mijn pony is zo'n heilig beest) Schijnheilig

maar goed daanbowy, ik wend je veel succes! overleg het nog eens met je instructrice, ik denk dat zij er vast een oplossing voor weet, wat ook wel een wilt helpen is om kleine voltes te maken en voltes te openen en sluiten, alleen werkte dit bij mij voor korte tijd.

succes iig !!

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 15:26

Jeeeeeeeeeeee,wat een discussie Bloos
Goed hoor,om allemaal mee te denken en een mening te geven.
Maar uiteraard wil ik ook even iets kwijt Schijnheilig
Een probleem,vastpakken,te hard gaan,bokken,steigeren,niet voorwaarts,enz...,ligt altijd aan de ruiter.
Een ruiter heeft de hersenen,of maakt gebruik van die van een goede instructeur,om het probleem op te lossen.
Een dier doet nooit zomaar iets,drukt niet voor de gein zijn rug weg,gaat vierkant door de wending of stopt niet meer met rennen.
Nee,er is een reden en wij als "slimme"mensen moeten dit op een diervriendelijke manier oplossen.
Mits het zorgvuldig gebeurt kan dit met een klein hulpje maar vooral met gebruik van je gezonde verstand en liefde voor het dier.
Zo gauw wij gaan denken dat een paard ons een hak wil zetten zijn we verkeerd bezig,het dier wil je iets duidelijk maken.
Meestal geven ze te kennen dat de hulpen niet doorkomen of dat we gewoon slecht rijden of misschien niet prettig gehuisvest zijn,contact met soortgenoten missen.
Dus voor iedereen die een mening heeft,ga vooral bij mensen met kennis van zaken te rade.
Begin weer bij de basis,neem goed les,zorg voor souplesse in je eigen lijf en vooral gebruik je gezonde verstand.
Zo dat moest ik weer eens even kwijt,ach en vergeet mijn onderschrift niet te lezen.
Groet Dagmach

Palermo
Berichten: 82
Geregistreerd: 30-07-04
Woonplaats: Denekamp/wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 19:50

Ik had dat zelf ook met mijn paardje, ook toen ik al M1 zat, is heel vervelend. Maar bij mij is het overgegaan door gewoon heel veel oefeningen te doen, vooral veel los op je binnenhand. Dat hij echt van je binnenhand afblijft. En vooral veel verschillende stellingen rijden, je moet hem echt erg bezig houden.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:42

toch ben ik er over uit dat de ruiter indd iets fout doet, hoe kan opeens ene pony die alzo lang onder haar loopt zo ineens gaan doen? denk omdat de ruiter ies fout doet ... maargoed. erhm..
misschien vind de pony het saai worden en bedenkt hij iets leuks voorzichzelf? dit is dus ook een fout van de ruiter,, houd hem bezig.. of wat dan ook.

skitter, misschien wilde ze ook helemaal niet met pessoa gaan rijden en had ze het alleen opgevangen, gelijk heb je. maar wat ik wel een beetje raar vond is deze reactie:

daanboy schreef:
neeeeeeeeeee mar ik wil gewoon weten laat maar okeeee laat maar en 1 ding ik wil het niet met me handen op lossen ik wil gewoon weten HOE IK HET MOE OPLOSSEN !!!!

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:48

dagmach schreef:
Een probleem,vastpakken,te hard gaan,bokken,steigeren,niet voorwaarts,enz...,ligt altijd aan de ruiter.
Een ruiter heeft de hersenen,of maakt gebruik van die van een goede instructeur,om het probleem op te lossen.
Een dier doet nooit zomaar iets,drukt niet voor de gein zijn rug weg,gaat vierkant door de wending of stopt niet meer met rennen.

Dit kan misschien waar zijn, maar bvb ons paard had dit probleem al toen we haar kochten, en het is niet meer uit te krijgen. Het ligt dus niet aan ons maar de mensen voor ons, denk ik. En er is nog steeds geen duidelijke reden waarom ze dit doet..Ik vind dat een paard ook wel mede schuldig is, als die zoiets doet, ja misschien vindt ie het saai, maar dan is HIJ wel de gene die begint met bokken en steigeren oid, niet omdat het ruiter wat verkeerd doet.

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 12:55

hmm, maar dit paard doet het omdat hij het waarschijnlij saai vind of de ruiter deed iets verkeerd. als de ruiter het probeerd op te lossen, maar het paard het *normaal* vind, dan is het er moeilijk uit te krijgen. (denk ik) dus als de ruiter het echt correct doet (wie kan zeggen dat dat ECHT zo is,,?) en het paard blijft maar door gaan, dan ligt het aan het paard, in de zin van: hij is al zo een tijdje, en hij heeft in zn hoofd gehaald dat dat normaal is. (vatten jullie em een beetje?) Knipoog

dagmach
Berichten: 551
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 13:41

Je schrijft,de schuld ligt niet bij ons.Ja,misschien vindt ie het saai en begint ie daarom te bokken en te steigeren dat ligt dus aan hem Ach gut
Neeeeee,natuurlijk niet,jij als eigenaar met een gezond verstand en ik aanneem liefde voor je dier heeft als plicht om zijn leven niet saai te maken.
Een dier is van nature goedmoedig en werkwillig mits zijn omstandigheden goed zijn.Dus wederom de schuld ligt altijd bij de ruiter/eigenaar.
Maak het werk weer aanterkkelijk,ga eens met hem wandelen,buitenritje,balkjes,geef hem goed weidegang,kortom maak de boel weer leuk OK dan! OK dan!
Fouten van een vorige eigenaar kun je met inzicht,doorzettingsvermogen en mensen met verstand van zaken oplossen
Kom op,schouders eronder en aan het werk.
Groet Dagmach

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:00

ik zeg niet dat de schuld bij het paard ligt, integendeel.
omdat het paard verkeerd is gereden (door de vorige eigenaar misschien, zoals skitters geval) dus ik beweer dat de fout er door de ruiter is in gereden, maar het er bij sommige paarden moeilijk uit is te rijden..
( dat bedoel ik meer)

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:04

muiszje schreef:
als de ruiter het probeerd op te lossen, maar het paard het *normaal* vind, dan is het er moeilijk uit te krijgen. (denk ik) dus als de ruiter het echt correct doet (wie kan zeggen dat dat ECHT zo is,,?) en het paard blijft maar door gaan, dan ligt het aan het paard, in de zin van: hij is al zo een tijdje, en hij heeft in zn hoofd gehaald dat dat normaal is. (vatten jullie em een beetje?) Knipoog

En zo is het dus bij ons paard, inmiddels 12 jaar oud. Wij hebben dus wel goed en correct rijdende mensen op gehad die niks mee kunnen. In ons geval ligt het dus aan het paard. Of dat ook bij Daanboy het geval is, weet ik niet, maar ik wil alleen hiermee zeggen dat het niet altijd aan het ruiter ligt.
Laatst bijgewerkt door Skitter op 25-08-04 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:08

Sommige paarden zijn geboren met een K*t karakter en halen dingen echt wel uit. Niet alle paarden zijn onschuldig en worden zo door ruiters. En daar ben ik van overtuigd..Veulens dan, die steigeren en trappen ook, ook slecht gereden? Nou nee, en misschien kan ik een veulen helemaal niet vergelijken maar alle paarden zijn anders, en hoewel iedereen vast wel wat fout doet bij hun paard, vind ik het niet eerlijk om alle ruiters van 'slechte' paarden de swchuld te geven. Zelfs een beroemd paard als Jazz is bekend dat hij ' gemene' karaktertjes doorfokt, en moeilijk en lastige paarden brengt.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 17:50

muiszje schreef:
ik zeg niet dat de schuld bij het paard ligt, integendeel.
omdat het paard verkeerd is gereden (door de vorige eigenaar misschien, zoals skitters geval) dus ik beweer dat de fout er door de ruiter is in gereden, maar het er bij sommige paarden moeilijk uit is te rijden..
( dat bedoel ik meer)



hmm ik weet niet of dit helemaal klopt. ik heb een klein welshje die het presteerd iedereen van zijn ruf ag te smijten, al is hij maar 1.30 meter. en het lukt hem nog aardig ook.

op stal bijt hij als er vreemden langs komen en steigert echt tegen zijn stal op...

toen hij wel 3 maanden was hebben wij hem gekocht omdat ie anders naar de slacht moest, en hij is mishandeld geweest.

nu onder het rijden neemt hij een spurt, hij vind het hardstikke leuk bokt en steigert dan nog wat en loopt later weer rustig verder... nee dit is niet door de manier van inrijden, dit is echt zijn karakter. Lachen

(sorry moest het even kwijt)

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:42

denk dat dat ook, het karakter, met de mishandelind te maken heeft,

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 22:12

Daar gaan we weer....