Appuyeren !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-04 23:24

ik denk dat ik al weet wat het probleem is, hij is al een tijdje niet meer dressuurmatig bereden, en heeft alleen maar buitenritten gemaakt. Haha! En ik rijd nu sinds kort 1 keer in de week op hem, hij is dus weer lekker stijf in de buiging enz.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-04 18:34

Zou idd best kunnen Haha!

Don_Marcello

Berichten: 1226
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 00:13

marl schreef:
Waarschijnlijk kun je de travers al goed uit voeren als je al Z2 bent. Als je van hand verandert en op die lijn de travers inzet komt dat al vrijwel overeen met een appuyement. Als je dit goed oefent, zal een appuyement inzetten ook steeds beter gaan.

Mocht het niet lukken, goed de travers (op de lange zijde) oefenen. De travers is nl. een oefening om het appuyeren onder de knie te krijgen.

Succes ermee!



Nog sterker, appuyeren is hetzelfde als travers op de diagonaal! In het Duits heet appuyeren dan ook traversalen, veel logischer.

IK ben het niet met marl eens dat travers (aleen maar) een oefening is om het appuyeren onder de knie te krijgen. Travers en Schouderbinnenwaarts zijn hele goede gymnastiserende oefeningen.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 16:36

marl schreef:
Waarschijnlijk kun je de travers al goed uit voeren als je al Z2 bent. Als je van hand verandert en op die lijn de travers inzet komt dat al vrijwel overeen met een appuyement.


Ben ik het niet helemaal mee eens, Okay, travers kan een voorbereiding zijn om de lendenen en achterhand los te maken maar om van uit de traver een appuyement in te zetten lijkt mij niet goed!
Dan is namelijk de achterhand voor en bij een appuyement moet toch echt de voorhand voor blijven!

Om vanuit de travers een appuyement te rijden, dan moet je de voorhand eigenlijk helemaal van de ene naar de andere kant plaatsen. Is lastig!

Je kunt veel beter een appuyement in zetten vanuit schouderbinnenwaarts, dan is de voorhand namelijk al voor.

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:39

maaykuhhh schreef:
nee het is geen draver, het is een Holsteiner X Engels Volbloed!

Nistria: ik ben niet echt streng met mijn hulpen. ik zorg dat ik duidelijk ben, maar soms ben ik denk k te laat met mijn ophoudingen. Verward Bloos!

Heel logisch dat dat gedacht word. Staat nl in je profiel Haha!

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:49

Jaaa beetje vreemd...

Maar als je kunt appuyeren dan snap ik niet waarom je deze vraag zelf niet kunt beantwoorden?Een ruiter van dat niveau weet denk ik wel beter..

spettic

Berichten: 777
Geregistreerd: 01-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-04 21:51

Megantjuh schreef:
Jaaa beetje vreemd...

Maar als je kunt appuyeren dan snap ik niet waarom je deze vraag zelf niet kunt beantwoorden?Een ruiter van dat niveau weet denk ik wel beter..


Jaha vind ik ook hoor. Klinkt wel interessant natuurlijk Knipoog

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-04 23:06

ik kan het alleen met Nesty krijg ik het niet goed voor elkaar Verward
maar ik krijg al hulp, in ieder geval bedankt voor de reacties!!! *LOL*

WhySoWhite
Berichten: 3461
Geregistreerd: 09-11-08
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:26

wel is een Z2 draver gezien?

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: Appuyeren !

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 21:12

Ontzettend, verschrikkelijk oud topic!