steeds ongewenst in galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 21:57

wiljemijn schreef:
ja dat begrijp ik, maar t wordt wel steeds erger....eerst was t nog een huppel en nu is t al een gespannen ik druk me er helemaal uit kortzijde van de bak galop....
de bak is helemaal niet goed,veel te zwaar, daarom rij ik haar ook niet zo heel lang...echt werken is hier ook niet mogelijk....en ze is niet verkeersmak dus in m'n eentje wil ik nog niet naar de bak van de buren.....


Dan moet je nog een stapje in de basis terug: ontspanning, als dat er is kun je weer meer gaan vragen Lachen

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 23:07

Maar niet zonder een goede bodem!

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 10:20

pevoco schreef:
Maar niet zonder een goede bodem!

én instructie Knipoog
Kan er niet iemand met je meelopen dan naar de bak van de buren?

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 13:31

Mijn merrie heeft een dergelijk probleem, ik heb nu les van QQQQ om haar sterker te maken en het gaat echt al stukken beter !
Het idee is dat ze gewoon nog niet sterk genoeg was om echt te dragen, ze liep wel aan de teugel, maar echt dragen kon ze nog niet. Nu na een paar maanden alleen maar lange teugel, loopt ze veel beter *LOL*
Ik zou je adviseren, stuur QQQQ is een PB, hij kan je vast wel een goede tip geven

RaichuHollow

Berichten: 634
Geregistreerd: 13-05-04
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:08

hoi!
Ik heb nog wel een ideetje, mijn vriendin heeft haar paardje ook op 3,5 jaar zadelmak gemaakt en is toen ruim een half jaar lang alleen maar buiten gaan rijden, af en toe wel op het weilandje de oefeningen zoals voltes en overgangen oefenen, maar verder reed ze alleen maar buiten!
En met gevolg...het beesie heeft nu een achterhand waar je U tegen kan zeggen, en hij heeft heel veel conditie!
ik raad je dus aan om dit ook te gaan doen, begin met het verkeersmak te maken (doe dit niet alleen, maar neem een begeleider mee, te paard of lopend) en ga werken aan zijn conditie!

ook raad ik je aan om genoeg te gaan longeren, maar onthoud een ding, een bijzetter zet vast, er zit geen rek in en het paard moet in een houding lopen die deze niet gewend is...zelf vind ik de ebste optie een pessoateugel of een longeersingel met touwtjes!

en als je niet weet hoe dit werkt, kijk en vraag ff om je heen er zijn vast wel mense die er wel verstand van hebben, als dit niet lukt, kan ik misschien nog wel een plaatje regelen waarop je kunt zien hou dit moet!

nou veel succus en doe voorzichtig!!
:love: RaichuHollow

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-04 17:02

dat dragen ben ik allang vergeten....ik probeer dr nu netje door de bak te krijgen beetje nageven enz....veel overgangen, maar ook als ik wienig vraag doet ze het, lijkt wel of t dan erger wordt....als ik haar meer opsluit gaat het al beter.......en ik heb les....we negeren het omdat we denken dat het komt door dr been problemen en in combi met de k*tbak...

daarbij heb ik allemaal neuroten op stal, geneeskunde studenten en die zien overal kwaad en slecht in.....maar goed....ga zoweer rijden we zien wel weer hoe het gaat

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-04 22:43

hoera....vandaag eindelijk iedand op stal die met me naar de andere bak kon....daar gereden ging super goed, geen stomme galop huppels of ik druk me er heemaal uit pogingen.gewoon normaal gereden. blijkbaar ligt het aan de bak thuis, die is duidelijk veel te zwaar, ik kan niet alleen met haar de straat op want er zitten echt overal monsters en kabouters...maar ik zie een licht puntje dat het goed gaat komen