Niet vooruit te branden....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-04 13:54

Je moet als je je paard naar voren wil laten lopen veel overgangen laten lopen!Rijd hem maar een paar keer terug naar stap draf en meteen weer naar voren, gaat hij niet dan weet je wat je te doen staat...Geef jij een keer been of een tikje en hij reageerd daarop meteen belonen!!!!!

En anders zou ik de veearts eens bloed laten prikken misschien is er wel wat met hem aan de hand?
Je wete het nooit...wormen ofzo....

Groetjes en suc6

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-04 00:08

Hij is verder gezond hoor Knipoog ( hij heeft gewoon een hekel aan de bak, ik kan me er iets bij voorstellen Schijnheilig Haha! ) De overgangen wordt aan gewerkt, wat mijn beentjes heel wat moeite kosten.
Maar het gaat al ietsjes beter. Als alles een beetje meezit gaan we binnenkort wat lesjes pakken bij Kim ( gijsenkim) en ik hoop dat we beide hier wat van opsteken

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 02:16

Ik heb ook een 4-jarige, en hij is ook niet bepaald vlug. maar hij is al een stuk frisser geworden. Je kunt je paard ook vlugger maken. Meestal rij ik tornado 1 of 2 dagen, en daarna krijgt hij een dag vrij. Hij staat op een halve kilo haver. En hij heeft zo zn slome buien.

Als je Torro ook maar kietelt met de zweep trekt ie zn staart en zn kont in, dus als ie lui is geef ik hem vaak een paar tikjes achter elkaar, dan treedt ie onder loopt ie opwaartser, draagt zn hoofd, en is voorwaarts..
Alleen het is heel raar, hij is soms lui, maar als je dan een beetje teveel zweep geeft, kan je een grote bok van hem verwachten. dus soms moet je echt eventjes oppassen wat je doet, want hij houdt van bokken Tong uitsteken

Ik heb altijd geleerd dat als een paard van nature sloom is, en je geeft 2x been, en hij reageerd niet, Huppakee, zweep. Of een keertje vol je sporen erin (tja het klinkt alsof ik hem dan afbeul, maar het helpt wel).
Als ik bij torro mn spoor er een keertje indruk, gaatie wel uit zn dak, maar hij loopt daarna wel..

Zo kan je een paard ook beter aan je been maken. Maar dan moet het paard natuurlijk ook wel iets geven om de zweep. Veel succes nog!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 02:23

Mies2 schreef:
En anders zou ik de veearts eens bloed laten prikken misschien is er wel wat met hem aan de hand?
Je wete het nooit...wormen ofzo....

Groetjes en suc6


Heb ik ook gedaan. Want sommige mensen raadde mij eens aan om dat te doen, omdat hij luier, en er magerder uit ging zien. Het kan nooit kwaad om eens bloed te prikken. Bij Torro kwam er uit dat hij een worminfectie had, en dat zijn eiwitgehalte te laag was.... Geen slecht idee om dat eens te proberen....

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-04 20:05

Ik heb er ook zo en (zie hiernaast).
Maak af en toe eens een sprongetje of leg wat balkjes in de bak, dat maakt ze vaak wat allerter

Babette1
Berichten: 110
Geregistreerd: 09-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:13

Wat Angeliek zegt, daar ben ik het wel mee eens. Mensen reageren nogal eens paniekerig als je zegt dat ze hun zweep en sporen best wel mogen gebruiken, maar je hebt al die dingen niet voor niks bij je. Ik ken een meisje dat joekels van stersporen om heeft, en een lange zweep, maar ze durft het allemaal niet te gebruiken. Tsja, ben je dan goed bezig ?
Soms helpt het prima om een tik te geven of je sporen er in te drukken.