Kan iemand mij LDR en VWNW uitleggen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-01 23:25

Laag Diep en Rond.
VoorWaarts NeerWaarts.
Er wordt zo veel over gesproken, heb er al vele topics over gelezen. Wil iemand mij (met fotoos bv.) mij het verschil hiertussen uitleggen en wat welke manier doet voor je paard? Dus wat je waarmee traint ed.
Ik heb dit nog steeds niet helemaal begrepen. VWNW rijd je je paard als hij je teugel volgt, maar toch met zijn hoofd op de loodlijn loopt Verward
En LDR rijd je je paard als ie achter de loodlijn komt met zijn neus richting knie.. Verward

Ik weet dat we hier al vele topics over gehad hebben, maar ik begrijp het dus niet helemaal Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jantina op 2001-11-06 22:29 ]</font>

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 13:37

allereerst dit is vanuit mijn ogen (IMO) gezien. anderen zullen vast wel een andere benaming hebben of het net wat anders doen.
VwNW:Ik drijf 't paard van achterop en vraag of hij mijn hand wil volgen.
Ik hou 'm nagevelijk en rond (dus niet verwarren met het halslatenstrekken/stofzuigen met gestrekte hals) en vraag 'm zo laag mogelijk ondertussen wel aan de achterhand blijven denken dat die niet mee sloft maar echt mee komt.Ik probeer altijd of ie tot op zijn kogels komt.
Verder wil (nog)niet want dan steekt ie zijn neus.
eruit.
Voornamelijke doel voor mij is het oprekken van de rugspieren en 'm goed van me af kunnen rijden.

LDR
dit doe ik eigenlijk altijd na het vwnw rijden. en gebruik ikook als losrijden.
Weer begin ik met de achterhand die drijf ik er onder en ik vraag hem min of meer met zijn kin op de borst.
Waar je dan erg op moet letten is dat de bovenlijn van de hals lang blijft dat hij zich dus niet gaat opkroppen.
Ik vraag 'm dan meestal ook links/rechts door richting mijn voet met zijn neus zodat zijn hal ook optimaal los wordt gewerkt.
Ook is het voor mij een soort van controle.
als ie met vwnw goed naar de hand toe is gereden zou ik 'm in alle standjes in moeten stellen die ik wil.

Ik zit nu even te bedenken of ik wat vergeet Lachen
misschien als de rest heeft geantwoord?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 17:13

ik doe het net zo als nimber....
ik doen het vooral om queen goed rond nageeflijk en los te krijgen aangezien die meestal wel beetje stijf van stal komt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 17:22


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-01 20:34

He! HArdstikke bedankt Jippie, ik moet dit topic over het hoofd gezien hebben ofzo? Wel 4 pagina's!
*LOL*

Heb het al aandachtig gelezen en dat ga ik straks nog eens doen, dan blijft het beter hangen!