Help hij wil niet in de rechter galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
kwitnie

Berichten: 536
Geregistreerd: 14-07-04
Woonplaats: Gent,

Help hij wil niet in de rechter galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-04 18:56

help Scheve mond

Ik heb hier tijdelijk een nrsp hengstje staan hij loopt heel geod in de draf en stap. lekker van achter naar voor aan de teugel +:). maar hij wil niet in de rechter galop aanspringen Huilen Lings is geod maar op de rehterhand springt hij konstand lings aan. Ik heb al van alles geprobeert maar het verste dat ik gekomen ben is aleen de achterhand of voorhand in de rechter galop. en hij kan het wel ( los in de bak wil hij het wel doen.).

wie kan mij helpen? Verward

alle tips zijn welkom

* profille under construction *


boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:08

Ik heb hetzelfde probleem met mn Haf, maar ik ben nu hard aan het oefenen met mn instructrice...

Wat bij mij werkt is om het paard met stelling naar buiten te laten lopen. Dit is erg moeilijk (althans bij mij)... En lichtrijden op het verkeerde been. En als dit goed gaat hem/haar dan laten aanspringen in de hoek of op de volte (nog steeds met buitenstelling). Zorg bij het aanspringen wel voor voldoende ruimte aan de binnenkant (dus eigenlijk binnenteugel los).

De reden hiervoor is dat de binnenschouder dan vrijkomt en het erg moeilijk wordt voor het paard om dan in de verkeerde galop aan te springen.

Veel succes ermee!!! Knipoog

boytjeh
Berichten: 949
Geregistreerd: 19-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:10

ik heb dat ook gehad dat die verkeerd in de rechter galop ging steeds heb er acht maanden overgedaan om het er uit te krijgen en nu springt die de heletijd goed aan.Ik moest een soort van wijken naar de hoefslag en dan aan springen in galop.En als dat niet lukt op een kleine volte

Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 19:15



Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers