Niet meegaan met de beweging

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Welshcob

Berichten: 227
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Bilzen

Niet meegaan met de beweging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-04 10:40

Hoi,
Ik ben pas lid van dit forum en heb al een vraagje .
Ik rij nog niet zo lang (2 jaren en een kletsje), en ik ben nu bezig met het leren van springen.
Alles gaat goed, behalve dat als het paard neerkomt, ik niet meer mee ga met de beweging !
Heeft iemand hier ervaring mee, of heeft iemand tips voor mij?
Of leer je dit door veel te springen, dus met de tijd?
Alvast bedankt OK dan!

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 12:59

welkom op bokt!
hoevakker je het doet hoe beter je mee kunt komen!
dus gewoon even goed gaan oevenen en vraag of er iemand je mee kan helpen{in de les}

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-04 20:10

Veel oefenen en ontspannen, dan ga je vanzelf met je paard mee!!!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 16:30

pak een plukje manen vast, en laat die pas los als je paard helemaal, dus ook achter is geland.
Let hier goed op, want dat is de belandgrijkste regel bij het springen, stoor het paard niet op de sprong...
veel succes!

spokie79

Berichten: 3010
Geregistreerd: 06-08-03
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 17:23

De eerste keren dat ik sprong lag ik er bijna elke keer voor. Maar pony galoppeerde gelukkig door, dus dan kwam ik weer in het zadel. Na een aantal keren springen, ging het steeds beter.
Ontspannen en les nemen, zou ik zeggen.

Welshcob

Berichten: 227
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: Bilzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-04 17:43

spokie79 schreef:
De eerste keren dat ik sprong lag ik er bijna elke keer voor. Maar pony galoppeerde gelukkig door, dus dan kwam ik weer in het zadel. Na een aantal keren springen, ging het steeds beter.
Ontspannen en les nemen, zou ik zeggen.


Bedankt voor de antwoorden. OK dan!
Ik stoor het paard niet in de mond, maar als ik neerkom dan denk ik wel dat ik redelijk hard in het zadel kom, dat is zo het probleem, met de teugels gaat het perfect, maar als het paard helemaal landt dan is het zo: "hobbeldebobbel" in het zadel. Sorry ik weet niet hoe ik dat anders moet uitleggen Clown .
Ik ben nu op vakantie dus over 2 weekjes

bijtje
Berichten: 172
Geregistreerd: 07-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 18:26

ik zelf ken het probleem wel een beetje, ik probeer altijd om na de sprong gewoon nog een tijdje te blijven zitten in springhouding dus handjes naar voren en uit het zadel. ik heb daardoor in ieder geval geleerd om niet te snel terug te komen in het zadel

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-04 13:58

Ik rijd ook pas 2 jaar, en heb in die tijd ook nog maar 2 keer gesprongen, nu wilde ik een keer met mijn verzorgpony een sprongetje maken. De eerste paar keren kwam ik ook met een plof terug in t zadel, vandaag heb ik weer gesprongen, en ook hoger, maar nu deed ik dat dus niet, dus gewoon blijven proberen, t lukt vanzelf!

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 19:34

Tja.. plukje manen en tegen jezelf zeggen naar voren blijven zitten, gewoon ook even een paar galopsprongen na de sprong. De been spieren kan je ook trainen door in de stap een paar minuten in de verlichte zit te gaan, dan hou je het beter vol. Veel plezier en succes ermee.

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 20:07

gewoon heel veel springen, op een gegeven moment krijg je het juiste moment te pakken, en gaat dat automatisch.

Pytje

Berichten: 4358
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 21:37

probeer jezelf lang te maken boven en vooral na de sprong. recht vooruit kijken en hopen dat t lukt Tong uitsteken

paardelovurr
Berichten: 6
Geregistreerd: 29-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:44

leg je hand goet naar fore en kijk tusse zun ore door,...dan gaatut meestal wel wa betur

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 14:45

paardelovurr schreef:
leg je hand goet naar fore en kijk tusse zun ore door,...dan gaatut meestal wel wa betur

En nou in het Nederlands? Verward