Zonder zadel in galop? waar op letten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 16:34

Niet klemmen! Dat doe je normaal toch ook niet. Knipoog Goed kans dat ie dan alleen maar harder gaat. Knipoog
Enige advies wat ik kan geven is op je kont zitten en missschien een beetje achterover leunen. En grijp een pluk manen (lastig bij een fjord Schijnheilig )
Enne...oefening baart kunst. Cool

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 19:28

ik zit beter in galop als in draf zonder zadel hoor! En als j eeen beetje bang bent gewoon wat meer naar achter gaan zitten of de manen vast houden

noukske

Berichten: 797
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-04 21:24

Hoi Naaltje,
Hier 'ff een tip.
Als ik met mijn verzorghaf naar buiten ga zonder zadel, bindt ik altijd een halstertouw om haar nek heen, zo heb je een beetje steun, en ga je minder snel aan de teugels hangen.
Je moet 'ff kijken of het niet te strak zit.
De 1ste keer aangaloperen is eng, maar als je er eenmaal lekker inzit is het super!!!!
Suc6 en Groetjes Haha!

Lacuna

Berichten: 957
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 12:11

Je gaat alleen klapperen als je ook j onderbenen klemt. Als je je bovenbenen niet klemt aan je paard, waar blijf je dan als hij afdraait? Niet op zn rug in ieder geval...
Als je alleen je bovenbenen klemt, je kont ontspant en je je knieƫn en onderbenen los laat, iets achterover zit, en je ontspant, zit je goed en val je niet met een onverwachte beweging van je pony af.
Fonnie, ik denk dat jij me verkeerd begrijpt... ik snap namelijk neit waarom mn pony harder zou gaan als ik mn bovenbenen klem... als ik mn kuiten en daarmee mn onderbenen om m heen hou, ja, dan gaat hij harder, logisch... maar met je bovenbenen toch niet? In ieder geval van alle pony's en paarden die ik gereden heb, ging er niet 1 harder doordat ik mn bovenbenen klemde...
het halstertouw is ook een zeer goede optie! maar een lekkere pluk manen kan ook geen kwaad (ging je nou een fjord rijden? die geschoren manen, die houden niet echt makkelijk vast, dan kan je beter een halstertouw gebruiken. Als de manen gewoon "grijpbaar" zijn, zou k de manen pakken, omdat die niet kunnen "ronddraaien" en een halstertouw wel *LOL*
Succes

ancy_is_cool
Berichten: 62
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 21:49

Heey!! Zonder zadel rijden is egt leuk!! Je moet idd wel ff goed begrenzen zodat ie niet kan draaien.. En alsje je evenwicht verliest, kan je een beugelriem o mde hals van je pony doen.. doe um zoo strak dat je er nog wel met gemak bij kan... dat ie niej op de grond hangt en dat je pony niet Lips are sealed gewurgt Lips are sealed word!! Tong uitsteken Tong uitsteken Ik ken op de manege waar ik rij ook een pony waar je zonder zadel op MOET rijde, omdat ze ander overal wondjes krijgt... en ga maar eeens lekker extra achterover op je billy's ( billen) zitten!! VEEL SUc6!! OK dan! OK dan! Clown

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 02:13

1 tipje maar Tong uitsteken Blijf tussen de oren van je paard doorkijken Haha!

Enige waar je op moet letten, zolang je daardoor heen kan kijken zit/lig/hang je nl nog ergens in de buurt van zn rug Tong uitsteken

Odeale

Berichten: 1775
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 12:47

Juist niet teveel denken!!! Gewoon goed op je kont zitten, en jezelf ontspannen, en proberen er lekker van te genieten. Als je overal aan gaat zitten denken dan gaat het juist mis, en kan je ook niet lekker genieten.

Ik doe het ook wel eens met ulisse, en ze vind het prachtig, alleen gooit ze nogal hoog op in draf als ze terugkomt omdat ik haar dan verder laat lopen zoals ze zelf wil, ook voor haar ontspanning...