galop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
meikemarieke
Berichten: 3429
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Achterhoek

galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-04 16:58

Flash galoppeert veel vlak, ze springt niet echt, hoe krijg ik haar zover dat ze dat wel doet? Als ik kijk hoe iemand anders met haar galoppeert, lijkt het wel of ze haar benen heel stijf houdt, alsof ze ze niet goed kan buigen. help!


Apple

Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 17:01


DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-04 21:37

vincentlover schreef:
Flash galoppeert veel vlak, ze springt niet echt, hoe krijg ik haar zover dat ze dat wel doet? Als ik kijk hoe iemand anders met haar galoppeert, lijkt het wel of ze haar benen heel stijf houdt, alsof ze ze niet goed kan buigen. help!

een vriendin van mij had hetzelfde probleem, die heeft een half uur achter elkaar gegalopeerd, net zolang die pony meer sprong in de galop kreeg, en t is nog gelukt ook!

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:49

LovesSaartje schreef:
een vriendin van mij had hetzelfde probleem, die heeft een half uur achter elkaar gegalopeerd, net zolang die pony meer sprong in de galop kreeg, en t is nog gelukt ook!


lijkt me nou niet helemaal de goede oplossing?
ik denk dat je dan echt je paard helemaal bijelkaar moet rijden. van voren begrensen en bijdrijven.

start paardensport Zie profiel voor meer info

Amadeo

Berichten: 894
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-04 19:58

Veel galopperen is een hele goede oefening, er wodrt vaak teveel gedraafd en te weinig gegaloppeert. Dus veel doen (net zoveel als draven) geeft wel verbetering. Verder kun je balkjes op de grond leggen en daar overheen galoperen. En veel overgangen rijden in alle drie gangen!

Die Skala der Ausbildung blijft de basis van de opleiding van ruiter en paard.
Takt, Losheid, Aanleuning, Schwung, Recht richten, Verzameling
https:www.equisabella.nl

o_floor_o
Berichten: 196
Geregistreerd: 24-07-04
Woonplaats: De Lier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 23:59

Je kunt hem dan beter wat meer inhouden lijkt mij. Als je m van voren wat meer tegenhoudt, gaat de sprong niet naar voren, maar omhoog. Je moet m dus meer tegenhouden, maar wel blijven aansporen dat hij de sprong erin houdt, lijkt mij. Succes verder!

XxXxX van FloOr...

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-04 20:09

zorg ervoor dat de achterhand er meer onderkomt en houd deze eronder. ondersteun met been , maar houd hem absoluut niet tegen van voren, je kan iets meer druk geven, maar niet meer, anders gaat het paard galopperen voelen als 'trekken in m'n mond'. Gooi hem iig niet helemaal los van voren, maar houd een constant contact.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers