geen kracht tijdens het doorzitten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balte

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-01 22:24

Wel Steef, je moet je bekken naar voren en naar achteren kunnen kantelen. Dus enerzijds buik bol en zitvlak achteruit, anderzijds buik hol en zitvlak intrekken. Je kan daar op de grond (dus zonder paard) oefeningetjes voor doen om je onderrug en bekken soepeler te maken. Je moet het bekken dan voortdurend kantelen. Ik vind het nogal een obscene oefening aangezien het volgens mij dezelfde beweging is die mannen maken als ze een seksscène spelen in een film, vandaar dus mijn aanvankelijke aarzeling om dat hier "open en bloot" (what's in a word) uit de doeken te doen. Maar, op die manier kan je je het wel levendig voorstellen denk ik zo.
Alleszins, op het paard moet je je buik hol maken en je zitvlak eerder intrekken, dus je bekken in die richting kantelen (kan niet beslissen of ik dat nu naar voor af naar achter zou noemen).

veel "pret"

Anja

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-01 08:22

... misschien schaf ik me toch maar een amazonezadel aan. Knipoog



Een ander zadel is voor mij geen optie, want ik heb pas een nieuw en het was het enige zadel in de winkel dat pastte. Van Stübben tot 'kartonnen zadel' hebben we geprobeerd. *LOL*

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 20:57

Je moet een ontspannen zit zien te krijgen, denk maar dat je in een luie stoel voor de TV zit,ook rustig ademhalen (steken). Is zitles een idee Verward
Of neem je die al??

Bo
Berichten: 61
Geregistreerd: 11-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-01 23:59

Ik heb juist weinig kracht in mijn benen tijdens het lichtrijden (en dat heb ik wel nodig want mijn paard is erg lui en slecht aan het been). Kan ze ook slecht stilhouden en heb ook moeite met mijn tenen naar voren houden, drijf dus meestal met de achterkant van mijn voeten. Volgens mij komt dit door mijn nogal stevig uitgevallen dijen. Iemand nog tips voor dit probleem (behalve afvallen Knipoog ?