paard schiet weg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
taschke

Berichten: 16
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: landen belgie

paard schiet weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 14:31

ik heb sinds enkele weken een nieuw paardje,
hij is heel braaf maar schiet nogal rap weg en is snel afgeleid
als er een ander paard naast mij door galoppeert schiet hij mee in galop,ik laat hem dan een volte galoperen op het moment dat hij dat doet tot hij wat kalmer terug is
als hij paarden in de verte ziet afkomen doet hij dat ook
hij heeft wedstrijd gereden dus hij zou daar toch geen problemen mee mogen hebben?
weet iemand waarom hij dit doet en hoe ik het kan oplossen?of test hij mij gewoon uit?
hij wil ook nooit de buitenpiste in als ik op hem zit (hij begint dan te steigeren)maar als ik er langs loop gaat hij er zonder problemen in
alvast bedankt

toen ik de mensen leerde kennen kreeg ik de dieren lief!!!!!!!!


Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 15:42

Ik denk dat die idd nog een beetje ana het proberen is, daarbij is die pas een paar weken van jou dus is het misschien ook wat onzekerheid, waardoor die meer naar de andere paarden trekt en hun voorbeeld volgt.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 16:28

Beetje onzeker klinkt hij wel, dus een beetje aan jullie verstandshouding werken lijkt me een goed idee. Belonen als hij het goed en braaf doet zodat hij wat zekerder van zichzelf wordt en genoeg vertrouwen in jou krijgt dat als jij wat van hem vraagt dat het dan goed is. Succes ermee en veel plezier met je nieuwe paarden OK dan!

"Men kan in de africhting van het paard en de opleiding van de ruiter pas een volgende stap zetten als de vorige stap is afgesloten" Ernest van Loon

Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-04 20:56

Probeer zelf het initiatief te houden. Schiet hij er vandoor, ga dan door in galop. Wilt hij uit zichzelf terug naar de draf, doe er dan nog een schepje bovenop en laat hem nog even doorgalopperen. Hij mag pas terug wanneer jij dat zegt. Na verloop van tijd vind het paard het niet meer leuk om er van door te gaan, want dan moet hij galopperen.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

taschke

Berichten: 16
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: landen belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-04 22:20

bedankt om te reageren iedereen
en aan die goede verstandhouding werk ik met veel plezier!!!!!
ik moet hem leren kennen en hij mij!!! groetjes

toen ik de mensen leerde kennen kreeg ik de dieren lief!!!!!!!!

Niety

Berichten: 143
Geregistreerd: 19-05-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-04 14:20

Ja! je moet eerst zorgen dat hij precies doet wat je wilt en je gehoorzaamt als je naast hem loopt en als hij je dan pas goed gehoorzaamd ga je in de binnenbak oefenen en dan buitenbak etc. zo bouw je het langzaam op en als je paard iets doet wat niet goed is dan moet je daar heel duidelijk in zijn dat hij iets doet wat niet mag. Je kunt ook bv. je instructeur om hulp vragen of iemand anders, dan gaat het vast wel lukken Lachen Veel succes ermee!

xxx Niety


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 10 bezoekers