spring problleem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 08:46

hoi allemaal,
ik rijd in de les bij een B, een C, twee D en nog een E pony. Zelf rijd ik ook op een E pony. Ik en dat andere meisje hebben altijd het probleem dat de hindernissen wat krap staan, dus moet ik heel erg inhouden of doorrijden. Nou is dit al een probleem, inhouden wil niet, en als ik nog meer doorrijd zit hij echt in rengalop! Maar, kingson is nog jong, hij is 4! Nou heb ik ook altijd geleerd dat je een jonge pony niet, of zo min mogelijk mag corrigeren tijdens het springen. Als ik kingson moet doorrijden of inhouden valt dit echt niet meer onder zo min mogelijk!

Wat moet ik nou? Hebben jullie advies?

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!


Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 09:11

mischien kan je dit voorleggen aan je instructice zodat zij als jullie aan de buurt zijn ze iets verder van elkaar afzetten want dit is natuurlijk niet fijn!
ik hoop dat je er iets mee opschiet

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:39

Idd gewoon aan je instructeur voorleggen. B en E ponies horen mijnsinziens niet bij elkaar in een springles. Dit betekent nl. ook dat de drafbalken ed. te krap voor jou liggen, waardoor je je paardje veel te kort laat lopen. Zeker voor zo'n jong dier is dat helemaal niks.

Falco
Berichten: 20
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: Velsen-Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:32

Ik zit ook in de springles en ik ben de enige met een pony en de rest zijn paarden maar de lerares zet het voor mij als ik aan de beurt ben altijd op de goede plek zodat ik altijd goed uitkom ik ga ook meestal als laatste hoef ze niet zovaak te verschuiven maar bij de vorige manege waar we eerst stonden deed dat niet en dan kwam ik ook niet goed uit en dat springt niet lekker.

Groetjes Carin

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 16:09

De instructeur met zorgen dat de hindernis goed staat voor je. Asl hij dat niet staat zou ik niet springen straks gaat het fout en springt de pony en jij nooit meer.

Ik neem nooit een risico met springen als het niet klopt of past rij ik niet. Draai ik een volte en kom opnieuw net zolang dat het klopt. Dit is de enige manier om het goed te leren.

Dus overleg met je instiucteur dat je zo niet tevreden bent en geen goed gevoel hebt. Ze zal er dan rekening mee moeten houden.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 21:56

Ik heb dat ook. Reed eerst met mijn E-pony in een ponyles met een AB-pony, twee C-tjes en twee D-tjes. Heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad. Mijn pony stopte daardoor juist met rennen en ik had nooit problemen dat het niet paste.
Met mijn nieuwe paard, die net begonnen is met springen rijd ik ook nog in deze les(AB-tje is D-tje geworden) en dat gaat ook wel goed. Hij heeft alleen de neiging om op groot af te gaan en dan wordt een dubbelsprong op 1 galopsprong weleens een in-uitje Haha! Maar dan laat ik hem zelf te lang worden boven de eerste sprong, anders gebeurt dat niet Haha!
Maar het hangt ook wel van die andere ponies en jouw pony af. Anders kunnen ze de hindernissen het beste even verzetten als jullie aan de beurt zijn!

Succes!

eelke
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: beilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 22:20

je paard in houden voor de sprong zou ik zeker niet doen omdat vooral jonge paarden dan in hun evenwicht etz verstoort worden dus inderdaad moet er een oplossing gevonden worden in de hindernis want geen enkel paard kan goed over een te krappe sprong komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 12 bezoekers