Achter de loodlijn

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Achter de loodlijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 19:38

Hoi,

Mijn paard Nimdor, een 10 jarige KWPN ruin, loopt de laatste 2 weken steeds vaker achter de loodlijn. Ik heb het hier al met mijn instructeur over gehad en die heeft als tip gegeven om veel overgangen in de gangen te rijden. Dus tussen arbeidsdraf en middendraf en arbeidsgalop en contragallop.

Ik was benieuwd of jullie ook nog tips hadden.

Alvast bedankt. Groetjes Daisy.


QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:00

Doe minder met je handen, hou 'm voor langer, activeer z'n achterhand goed. Allerlei overgangen zijn daar goed voor.
Wees boterzacht met je handen, volg z'n mond goed, geef desnoods lange teugel. Deze kan je dan weer oppakken met voldoende been ondersteund. Zodra ie er weer achter kruipt: Been geven en zonodig weer langer laten. Hij moet je hand naar voren blijven volgen!

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 21:21

Bedankt. Ik heb morgen weer les dus zal met langere teugel rijden en vragen aan mijn instructeur of het beter gaat. Ik had het eerst niet door, maar hij zei het vorige week opeens. Maar van tevoren ging het altijd wel goed zei hij. We hebben er deze week al aan gewerkt.
Nimdor vind het ook moeilijk om zijn hals te strekken misschien dat het er iets mee te maken heeft.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:24

Zantis schreef:
Nimdor vind het ook moeilijk om zijn hals te strekken misschien dat het er iets mee te maken heeft.

Kan heel goed. Kan zijn dat ie z'n rug niet goed kan ontspannen (check zadel en z'n rug ). Kan ook zijn dat ie je hand niet helemaal vertrouwt en 'm daarom niet durft te volgen.

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 21:30

QQQQ schreef:
Kan ook zijn dat ie je hand niet helemaal vertrouwt en 'm daarom niet durft te volgen.


Ik denk dat dat het eerder is. Hij is heel eenkenig en wantrouwend. Wil wel voor je werken maar moet eerst het vertrouwen hebben. Eerst reed mijn moeder op hem en nu ik. Ik rijd hem nu 2 jaar en we moeten denk ik nog veel aan ons vertrouwen in elkaar werken.
Ik zal je tip zeker gaan proberen.

loutje
Berichten: 200
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 21:31

Je kan ook even met je handen een soort ophouding geven, zodat je hem als het ware een beetje opbeurt...
gewoon een klein kneepje met beide handen tegelijk

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-04 11:53

Bedankt voor je reactie. Ik zal het eens proberen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 bezoekers