gewone trens ipv onderlegtrens?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

gewone trens ipv onderlegtrens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 15:43

Mijn paardje loopt niet zo fijn op een dun onderlegtrensje (bij de stang en trens optoming) het is geen echte ramp hoor, maar op een dikkere trens loopt ze gewoon prettiger, nu zag ik dat o.a Bart Backx met Olivi op een gewone dikke bustrens rijdt in zijn stang en trens hoofdstel, gezien de toegestane bitten in de regelementen lijkt het mij dat dit mag, Verward maar heeft iemand toevallig ervaring met het rijden met een dikkere trens in het stang en trens hoofdstel ipv een onderlegtrens?

-


Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 15:58

Ik weet dat sommigen het wel gewoon doen. Het is alleen wat voller in de mond dan met een dunne onderleg trens. De bedoeling van de onderleg trens is toch dat de mond wat minder vol is dan met gewone trens en stang.

Starbreeze

Berichten: 4581
Geregistreerd: 16-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:00

Noop, maar waarom blijf je hem dan niet gewoon op enkele trens rijden? Het mág met stang en trens maar het hoeft niet toch?
Als je dat niet wil, en als het gewoon mag volgens de reglementen, en jouw paard loopt er beter op, waarom dan een dunnere idd. Ik denk dat er onderleg trensen zijn omdat de mond van het paard anders zo vol zit.

It's not how many times you get thrown
It's how many times you get back on

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:12

Als het past in de mond van je paard dan is het geen probleem. Gewoon even uitproberen lijkt me.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:13

volgens mij staat in het regelement wel een regel dat je onderleg trens een max dikte mag hebben...
ff kijken of ik het kan vinden of dat ik het mis heb


[edit] er is alleen een minimum dikte, dus dikker mag gewoon volgens het regelement

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

WWWiske
Berichten: 1187
Geregistreerd: 12-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-04 16:20

Ja ik rijd ook liever op trens, maar krijg toch van verschillende kanten te horen dat het "niet proffesioneel" is????? en dat stang en trens optoming dat wel zou zijn, (maar deze loopt nu eenmaal fijner op dikke trens), met stang kan je ze in het algemeen wel wat meer gesloten rijden en wat verfijner de hulp geven, daarom dacht ik aan dikke trens met stang , maar wellicht wordt dat inderdaad te veel in de mond, ik heb het ook nog niet geprobeerd, ik ben daar wat ouderwets in, never change a winning team? daarom mijn vraag naar ervaring van anderen hiermee.

-

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:04

WWWiske schreef:
Ja ik rijd ook liever op trens, maar krijg toch van verschillende kanten te horen dat het "niet proffesioneel" is????? en dat stang en trens optoming dat wel zou zijn, (maar deze loopt nu eenmaal fijner op dikke trens), met stang kan je ze in het algemeen wel wat meer gesloten rijden en wat verfijner de hulp geven, daarom dacht ik aan dikke trens met stang , maar wellicht wordt dat inderdaad te veel in de mond, ik heb het ook nog niet geprobeerd, ik ben daar wat ouderwets in, never change a winning team? daarom mijn vraag naar ervaring van anderen hiermee.


Gewoon lekker op dikke trens blijven rijden als ie daar goed op loopt!
Je zegt et al zelf: never change a winning team!
Alleen omdat anderen zeggen dat et er proffesioneler uitziet?
Niks van aantrekken. Vind et veel proffesioneler dat je op trens in et Z rijdt!!

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 11:27

Ik ben het eens met Jnien. Het gaat er toch om dat je paard er goed op loopt?!!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:21

Als het goed in z'n mond past, dan zou ik met een gewone trens blijven rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:36

Als het geod gaat op een gewone trens júist daarmee gewoon blijven rijden, wat een onzin dat stang en trens professioneler zou zijn zeg.. Gewoon doen wat voor ej paard het fijnst is.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:40

nou wil ik hier ook eventjes vragen;
(anders moet ik weeer een nieuw topic starten Haha! )
Ik heb iemand gekend die op een pony reed met een kleine mond, en dunnen lippen, heel fijntjes allemaal. En die reed met en k&k onderlegtrens. Kan dat wel..? Ze reed dus niet met stang en trens hoofdstel, maar alleen met een trens. Een onderlegtrens. Is dat wel prettig voor een paard met zo'n gevoelige mond..?

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 12:41

De meeste mensen denken hoe dikker, hoe beter, maar dat is dus niet altijd zo. Als een pony een klein mondje heeft, dan kan het best zo zijn dat een onderlegtrens daar veel beter in past dan een gewonen trens. En een bit is nog altijd zo scherp als de hand van de ruiter. Lachen

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:05

Tessebes schreef:
De meeste mensen denken hoe dikker, hoe beter, maar dat is dus niet altijd zo. Als een pony een klein mondje heeft, dan kan het best zo zijn dat een onderlegtrens daar veel beter in past dan een gewonen trens. En een bit is nog altijd zo scherp als de hand van de ruiter. Lachen

tja, zo dacht ik dus ook.
Ik heb nu een nogal dik bit, en ik vind nog altijd dat mijn pony er niet al te lekker op rijd.
(en natuurlijk heb ik zo'n dik bit genomen omdat ik dacht dat dat prettig zou zijn... Rolleyes )

vonne
Berichten: 132
Geregistreerd: 03-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:11

Is dus niet waar, kreeg ik afgelopen week nog te horen. Ik begon ook met een dikker bit, maar Apache loopt nu op een watertrensje en neemt deze veel makkelijker aan. Hij is nog jong en ik kreeg dus ook te horen dat de watertrens vriendelijker was dan dat dikke bit. Ach, heeft'ie niet meer zo'n volle mond!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers