Sturen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Men_Sven

Berichten: 2571
Geregistreerd: 02-09-03
Woonplaats: Texel!!

Sturen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-04 17:25

Ik heb een vraagie

Ben nou een fjord aan he inrijden.En tsja laten we het zo zeggen je stapt op en kan er mee wegrijden haha..Eerst alles opgebouwd natuurlijk longeren,zadel erop-hoofdstel in, weer longeren,hangen nou en op een gegeven moment kon ik er op...nou heb ik vandaag weer gereden en het gaat eigenlijk al best goed...ze staat wel vaak stil en kijkt je aan van wat wil je.Maar met sturen heb ze nog al wat problemen soms...hebben jullie misschien nog wat tips?!

Tnx!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:28

Rustig blijven. Je hulpen niet onwijs veel harder/sterker maken.
Des noods 100x dezelfde duidelijke hulp geven, als ze doet wat jij wilt, uitvoerig belonen.

Niet boos worden, of je hulpen heel erg veel versterken, want zij snapt niet wat jij wilt, dus dat zou oneerlijk zijn.

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 17:34

je kan ook iemand er naast laten lopen die haar stuurt, je drukt hem naar de kant die je wil dat bespreek je met diegene die er naast loopt en die drukt mee zo krijgt het paard door: als de ruiter die been aanhoudt wilde ruiter dat ik DIE kant op ga

probeer het maar het werkt echt!;)

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:05

Toen ik mijn paard ging inrijden heb ik heel vaak met dubbele lounge gelongeerd zodat hij het sturen wat snapte. Misschien is dit ook een idee voor jou. Zorg dan wel dat als jij stuurt en hij gaat stil staan dat ie voorwaarts blijft.

xCipaEnRubyx

Berichten: 100
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Noord- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-04 20:06

lautjuh85 schreef:
Toen ik mijn paard ging inrijden heb ik heel vaak met dubbele lounge gelongeerd zodat hij het sturen wat snapte.

klopt dat helpt echt!