ten einde raad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

ten einde raad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-04 21:47

ik heb echt alles gedaan om de pony die ik rijd zijn mond zacht te maken maar als ik stille hand houd en figuren rijd en alle wat ik zou moeten doen die ik in de topics heb gelezen! maar ze blijft gewoon met haar hoofd heel hoog in de lucht lopen en spant haar rug op! wat moet ik nu doen???,
help mij aub!! ik ben ten einde raad Huilen

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:16

Goede les nemen!
Zadel en rug van je paard controleren.
Laat die mond eerst maar helemaal los en stuur met de buitenteugel langs de hals. Dan veel langzamer rijden - en weer weg. Dit moet met weinig been werken. Dit gewoon BINNEN een gang, begin maar in stap. Uiteindelijk moet dan vanzelf het hoofd steeds iets lager gaan (soms in ene het hele stuk). Dit goed belonen.
Als zadel slecht ligt of jij slecht zit, doet d'r rug pijn en kan ze niet ontspannen. Ook als je haar mond niet goed kan volgen met je hand (hand te onrustig door onvoldoende onafhankelijke zit) zal dit het nageven ook tegen werken.
Vandaar dus: Zadel en rug checken, en jezelf checken door goeie instructie!
Succes.

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:41

Laat het aan de teugel rijden even zitten. Het is niet het allerbelangrijkste. Ze moet eerst ontspannen.
Je paard moet je eerst vertrouwen dan komt alles vanzelf. Rijd lekker met wat losse teugels, uiteraard wel contact en lekker voorwaarts rijden. Af en toe ook even lekker draven met de hals strekken.

cinvaro

Berichten: 422
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: groningen/ drenthe/ Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:45

longeren met bijzetteugels of halsverlenger (knipjes bij de singel)
het hiep bij mijn pony

cinvaro

Berichten: 422
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: groningen/ drenthe/ Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:45

halsverlenger hhiep trouwens het meest