goede middendraf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kastillio

Berichten: 50
Geregistreerd: 15-07-04

goede middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-04 13:08

hoe krijg ik kastillio goed in de middendraf? vaak gaat hij galloperen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. hebben jullie tips?

Haha! kastillio is me schatje 4-ever Haha!


Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 13:43

Je moet je paard eerst sterker maken (van achteren) voor je een goede middendraf kunt rijden. Probeer anders de zoekfunctie eens, ik denk dat er al heel veel over geschreven is!

lautjuh85

Berichten: 2182
Geregistreerd: 10-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-04 14:11

Je moet hem goed aandrijven en van voor goed tegen houden en een beetje lengte geven door wat met je handen naar voren te gaan.
Hou hem van voor goed op druk anders gaat hij idd in galop.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn als je maar beter bent dan de rest!

timeless
Berichten: 111
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 12:20

Misschien vindt hij middendraf moeilijk. Begin met 2/3 passen (wat hij vol
houdt) en bouw dit langzaam uit. Het kost vrij veel kracht en waarschijnlijk verzuurdt hij, zodat hij aangallopeerd.

Superkip

Berichten: 37
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Lummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-04 13:11

Probeer eerst eens een aantal meter schouderbinnenwaarts te rijden en daarna een verruiming.
Valt je paard in galop omdat die nog niet sterk genoeg is ? Of omdat hij lui is of gewoon geen zin heeft in een verruiming ?

Mijn merrie liep goed middendraf, tot ze de truk had gevonden om in galop te vallen, enkel en alleen om geen verruiming te moeten lopen. Dan heb ik haar enkele keren, als ze in galop viel, vooruit gereden, eens goed laten doorgalloperen tot aan de volgende diagonaal. Direct opnemen en weer verruimen.

En net zoals hierboven al gezegd geweest is, geen te grote stukken gaan verruimen, enkele passen en weer opnemen. Misschien valt je paard gewoon uit mekaar en valt die daarom in galop.

You can't win without losing !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers