help!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 19:45

ik weet echt niet meer wat ik moet doen! ik heb 2 jaar geleden 1 jaar een pony van 14 gereden die geweldig liep, heel ontspannen, goed haar rug gebruiken (ook bij het springen) maar nu een week geleden ben ik haar terug aan het rijden( ik ben namelijk 1 jaar van stal veranderd) het is echt achteruit gegaan met haar! ze loopt niet ontspannen niet meer, holle rug, hard in haar mond, bang in haar mond, bij het springen haar rug niet meer gebruiken( holle rug maken) echt het is een ramp!! maar dat komt door dat er een meisje mee reed die bruut was en die pony is heel gevoelig, er zijn ook nog andere oorzaken zoals veel springen, te zwaar voor de pony en niet regelmatig berijden. weten jullie hoe ik die pony terug ontspannen krijg, goed springen, haar rug laten gebruiken?? ik weet het echt niet meer!! dat meisje dat er mee reed ree ook met haar handen allebei aan haar knieƫn, ze trok dan aan beiden tuigels, kan dit ook een oorzaak zijn? =>dit is toch fout?? Verward help mij!!! echt ik weet niet meer wat ik moet doen!! Huilen


Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 19:50

***shopje*** help aub!!!!

Amika, 341 dagen drachtig van Eldorado vd zeshoek! :)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 19:53

Ehm... Hallo? Je topic staat 5 minuten, beetje zwaar onzinnig om dan al te gaan schoppen... Het maakt voor die pony geen fluit uit of je nu of overmorgen een antwoord op je bericht hebt, je zult hier nl een hoop tijd in moeten gaan steken, dit is niet 1 week rijden en klaar...

Allereerst: les nemen (sorry RK)
Ten tweede: niet meer springen! Zorg eerst maar eens dat ze ontspant.
Ten derde: van begin af aan beginnen: grondwerk, basisdressuur... Helemaal niets meer vragen, puur op ontspanning rijden.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 20:54

idd zelfde als hierboven!!
VEEL les nemen!!
En zeker niet meer springen dan maak je alleen der rug kappot!!! en maakt je het nog erger dan het al is!
Enja het is waarschijnlijk wel de schuld van dat meisje die er heeft mee gereden.
Ik denk dat je best terug begind bij het begin, lekker ontspannen stappen, dan draven enz...
succes ermee!

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 21:30

Yep, je heb nu een verreden paard. Hoe langer dat al zo is, des te langer het gaat duren om het weer op het oude peil te krijgen.
Het beste is eigelijk gewoon helemaal opnieuw beginnen: Aan de longe, ruggebruik weer terug krijgen. Dan met rijden, net als met opnieuw aanrijden.
Kan je wel een paar maanden mee zoet zijn, als ie al een jaar verprutst is...
Veel sterkte ermee, met veel geduld krijg je het wel weer goed.

Denk aan je paard; rij 'm in natuurlijke houding!
Vele wegen leiden naar Rome, maar als je niet weet waar je heen gaat, maakt het niet uit welke weg je volgt. - Q
Les van David de Wispelaere bij Amsterdam? PB me.

Kimpjeuh
Berichten: 383
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Holsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-04 21:34

QQQQ schreef:
Yep, je heb nu een verreden paard. Hoe langer dat al zo is, des te langer het gaat duren om het weer op het oude peil te krijgen.
Het beste is eigelijk gewoon helemaal opnieuw beginnen: Aan de longe, ruggebruik weer terug krijgen. Dan met rijden, net als met opnieuw aanrijden.
Kan je wel een paar maanden mee zoet zijn, als ie al een jaar verprutst is...
Veel sterkte ermee, met veel geduld krijg je het wel weer goed.


dank je!!! ik ga dit zeker doen! ja hij is echt al zeker 8-9 maand verreden!! ik vind het echt zielig voor het paardje Huilen
dank je voor de hulp!!

Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 22:47

Inderdaad helemaal opnieuw beginnen. Lekker opnieuw de basis erin duwen!! En longeren!! Kun je er zelf ook op letten. Misschien zie je dan wat meer dingen die er fout zijn.

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-04 23:59

Ik snap het niet, is het nog jouw pony dan? zo ja, waarom liet je dat kind er dan op? zo niet, wat doe je er nu mee dan? komt dat andere kind er niet meer op? (anders heeft het voor jou absoluut geen zin lijkt mij, om opnieuw te beginnen)

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers